A KÉK szakmai partnerségével pályázatot hirdetett a MITTE Communications egy múzeumi arculat megtervezésére. 

 

Júniusban a Kortárs Építészeti Központ szakmai partnerségével pályázatot hirdetett a MITTE Communications egy fiktív budapesti Design Múzeum arculatának megtervezésére. 

A pályázati kiírás szerint a 2016-tól működő fiktív budapesti múzeum Magyarország legnagyobb hazai és nemzetközi vonatkozású designgyűjteményével rendelkezik, az ipari formatervezés, az iparművészet és a divattervezés modern és kortárs műveit állítja ki a nemzetközi és magyar közönség számára interaktív, élményközpontú formában. A pályázóknak a logó koncepcióin túl a múzeum katalógustervét kellett leadniuk.

kép © Lukács Péter

Az arculati versenyre összesen 47 pályamunka érkezett, amelyeket a három főből álló szakmai zsűri, Szemerey Samu, a Kortárs Építészeti Központ kurátora, Misetics Mátyás, a MITTE márkaépítésért és kreatív produkcióért felelős vezetője és Csizik Balázs, a MITTE Senior Art Directora pontozott.

kép © Lukács Lívia

„A nyertes alkotásoknak a Design Múzeum jellegéből adódóan, a kortárs vizuális kultúra szellemiségét képviselően jövőbemutatónak, trendérzékenynek, ugyanakkor egy intézményhez méltóan tartósnak, időtállónak kellett lenniük. Az elbíráláskor természetesen azt is figyelembe vettük, hogy a kiválasztott arculat mennyire közérthető és befogadható a design iránt érdeklődő, de nem szakmabeli látogatók számára” – beszélt a zsűrizés folyamatáról Szemerey Samu. 

kép © Kelemen Richárd

A nyerteseknek kiemelt szakmai oldalakon biztosít megjelenést a MITTE, emellett pedig az első helyezett lehetőséget kap arra, hogy az ügynökségnél építse tovább a karrierjét.

„A pályázattal egyrészt szerettük volna egy izgalmas kihívás elé állítani a tehetséges grafikusokat, hogy progresszív megoldásokkal erősítsék a hazai múzeumok és kulturális intézmények arculatáról való gondolkodást. A másik szándékunk az volt, hogy szakmai láthatóságot adjunk a legtehetségesebbeknek, mert ritka, hogy valaki a pályája elején egy ilyen magas hozzáadott értékű feladatban bizonyíthat” – mondta el Misetics Mátyás, a MITTE márkaépítésért és kreatív produkcióért felelős vezetője.

kép © Kétyi Balázs

Az első helyezett Lukács Péter, a második Lukács Lívia, a harmadik pedig Kelemen Richárd lett. Kétyi Balázs experimentális megközelítésű pályaművét pedig különdíjjal jutalmazta zsűri.

forrás: sajtóközlemény




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Megvannak a Market BIM-pályázatának győztesei

Megvannak a Market BIM-pályázatának győztesei

Az egyetemista hallgatóknak meghirdetett pályázat nyerteseit összesen hárommillió forint pénzjutalommal és két hónapos szakmai gyakorlattal jutalmazta a Market Építő Zrt.

Nemzeti Táncszínház a Millenárison

Nemzeti Táncszínház a Millenárison

Nem akartak téglát használni, így esett a választás az eleganciát sugárzó szálcement homlokzatburkolatra.

Valóságos roham indult az okosbútorokért

Valóságos roham indult az okosbútorokért

Az MVM pályázatára 1200-an jelentkeztek, összesen négy oktatási intézmény kapott okosbútort.

Hirdetés