Magyarországon is bemutatkozott az új MINI Countryman, a prémium kompakt kategória ígéretes újonca.

A februári nemzetközi premierrel egy időben Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj MINI Countryman modell, a valaha készült legnagyobb MINI. A 3 és 5- ajtós, a Cabrio és a 2015 végén debütált Clubman mellé érkezik az újdonság, mely elődmodelljéhez képest jelentősen megnőtt, így eggyel magasabb kategóriában, a prémium kompakt SAV/SUV modellek népes mezőnyében kínál egyedülálló stílust, prémium technológiát és minőséget.



Összetéveszthetetlenül egyedi karosszéria-kialakításával, erőteljes kisugárzásával és páratlanul agilis vezethetőségével az új MINI Countryman (átlagos üzemanyag- fogyasztás: 2,1-7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49-159 gramm / km) egészen egyedülálló pozíciót foglal el a prémium kompakt szegmensben, miközben az ALL4 intelligens összkerékhajtás legkorszerűbb változatának köszönhetően minden szituációban kivételes vezetési élményt garantál – az épített útról letérve is. A brit prémium márka történetében ráadásul az új MINI Countryman az első modell, amelyet a rajongók plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelve is megrendelhetnek: a MINI Cooper S E Countryman ALL4 a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 40 kilométernyi tisztán elektromos meghajtást kínál.



Az új MINI Countryman mintegy 20 centiméterrel hosszabb és hozzávetőlegesen 3 centiméterrel szélesebb elődjénél, miközben tengelytávolsága 7,5 centiméterrel megnyúlt. Eme jelentős mértékű növekedés az öt teljes értékű ülés helykínálatában, a valaha készült legnagyobb MINI modell tárolókapacitásában és a csomagtér páratlan sokoldalúságában egyaránt visszaköszön. A csomagtér térfogata 450 liter, amely igény szerint egészen 1390 literig bővíthető – mindez azt jelenti, hogy az új MINI Countryman akár 220 literrel több tárolóhelyet kínál, mint elődje.



A MINI Countryman új generációja vadonatúj fejlesztésű erőforrásokkal érkezik meg a piacra. A modell debütálásakor a BMW Group legkorszerűbb motorcsaládjának kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrása kerül fel a palettára, egytől egyig a MINI TwinPower Turbo technológiával felvértezve:

MINI Cooper Countryman: háromhengeres benzinmotor, hengerűrtartalom: 1 499 ccm, maximális teljesítmény: 100 kW / 136 lóerő, csúcsnyomaték: 220 Nm.
MINI Cooper S Countryman: négyhengeres benzinmotor, hengerűrtartalom: 1 998 ccm, maximális teljesítmény: 141 kW / 192 lóerő, csúcsnyomaték: 280 Nm.
MINI Cooper D Countryman: négyhengeres dízelmotor, hengerűrtartalom: 1 995 ccm, maximális teljesítmény: 110 kW / 150 lóerő, csúcsnyomaték: 330 Nm.

forrás: sajtóközlemény






Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Az autógyártásból maradt selejt divatcikként menő is lehet

Az autógyártásból maradt selejt divatcikként menő is lehet

Mi a közös az autó- és a divatiparban? A Hyundai Re:Style projektje talált ilyen pontokat.

Egy napelemes autó, amely töltőállomás is lehet

Egy napelemes autó, amely töltőállomás is lehet

Hasznos lehet sátorozás során, de akár egyéb elektromos autóknak is vészmegoldást kínálhat.

 Formabontó gokartként éledhet újjá a Volkswagen Bogara

Formabontó gokartként éledhet újjá a Volkswagen Bogara

Megörökölt mindent, ami a nagy testvérben is megvolt. 

Hirdetés