Az SZIE-Ybl Miklós Építéstudományi Karának oktatói és hallgatói Paks város által kiírt országos tervpályázatára készítettek különféle megoldásokat.

\r\n\r\n

 

Ok, oktat, oktatás, oktató, oktató városok, oktató tervpályázatok, oktató konferencia… Valójában minden taníthat minket, ha tetteinkkel, figyelmünkkel és egész lényünkkel tanulni, fejlődni akarunk.
 
Nem tettek másképp az SZIE-Ybl Miklós Építéstudományi Karának oktatói és hallgatói sem, akik Paks város által kiírt országos tervpályázatára készítettek különféle megoldásokat.
 
Szerencsés helyzet alakult ki, ugyanis a mesterszakos hallgatók két féléves komplex tervezés tantárgy keretében az első félévben városi negyedeket, második félévében pedig középületeket terveznek, a paksi tervpályázat pedig pont ilyen kategóriák mentén került kiírásra. Az oktatók kapcsoltak, összekötötték a tantárgy témáját az éles versennyel. Gyors döntések, gyors tervezés; egy gyors világra gyors válaszokat kell adni, mely tempót az oktatásnak is követnie kell, máskülönben lemarad.


 
A paksi városközpont ötletpályázatára a friss nézőpontból tekintő egyetemi alkotók a nagy lépték felől haladtak a legkisebb részletek felé. A hallgatók készítettek város-léptékű terveket, javaslatokat adtak a terek berendezésére, kihasználására, megálmodtak új funkciókat, melyekhez pedig konkrét épületeket terveztek. A pályázat lezárult, az eredményeket kihirdették, a félév ment tovább. A hallgatók – a tervpályázat tanulságait felhasználva – tovább tervezhették az elképzeléseiket, ahol részletekbe menően dolgozták ki az épületek csomópontjait. Szerkezeti tanulmányaikkal alátámasztották: ezek nem csak digitális álmok, merész elképzelések, hanem megépíthető, végiggondolt, valódi építészeti megoldások.
 
Ezt a folyamatot kívánjuk bemutatni szeptember 28.-án a Paksi Képtárban egy kiállítás keretében, így a közönség is okulhat - őket a hallgatók tervei tanítják. Többek között megtudhatjuk, miként képzelték el a jövő Paksát? Hogyan álltak neki a tervezésnek? Milyen különbségeket tapasztaltak egy tervpályázat és az iskolai feladat követelményei között?


 
A kiállítás 1 hónapig lesz látható, melynek záró eseményeként egy konferencia keretében terítékre kerül az oktatás fejlesztése, az építészet és az oktatás kapcsolata, a gyakorlatorientált képzés, a kutatás és fejlesztés eredményei, és még megannyi fontos kérdés, melyről szeretnénk, érdemes és kell párbeszédet folytatni, majd a tapasztalatokat beépíteni az oktatásba.
 
A kiállításra és a konferenciára a város lakóin kívül oktatókat, kutatókat és hallgatókat, praktizáló építészirodákban alkotó mérnököket, kivitelezőket és a közigazgatás szakmai szervezeteit várjuk – hiszen ahogy egy terv, úgy az építészképzés is komplex feladat. A legmagasabb döntések mentén végig kell haladni a legkisebb részletekig, hogy végzett hallgatóink valódi felkészítést kapjanak a folyamatosan változó igények minél hatékonyabb lekövetésére, mesterképzésük végén olyan tudással legyenek felvértezve, melyet hazai és nemzetközi versenyben egyaránt kamatoztatni tudnak.

Szöveg: Papp Linda 

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Szerkezetkész Paks II konténervárosa

Szerkezetkész Paks II konténervárosa

259 konténerből álló kétszintes, modern irodaház épült a műszaki személyzet számára.

Elhunyt Turányi Gábor Ybl-díjas építész

Elhunyt Turányi Gábor Ybl-díjas építész

A MOME Doktori Iskola Építőművész DLA-képzésének vezetője 72 éves volt.

Beszélgetés az építési tilalmat elrendelő Paloznakról

Beszélgetés az építési tilalmat elrendelő Paloznakról

A Magyar Urbanisztikai Társaság szervezésében, Czeglédy Ákos polgármester részvételével.

Hirdetés