A Badhanna összetett gasztro-kaland, Hong Kong inspirálta környezetben. 

A Badhanna egyszerre bár, bisztró, étterem, a Távol-Kelet minden ízét megidézi ízekben és designban egyaránt. Az új helyet interjúnkban Csontos Eszter art director és Varga Sára, az arculatot létrehozó Socially gasztromarketing ügynökség alapítója mutatja be. 
 

 

Mit takar a gasztromarketing és miért van rá szükség? 

Varga Sára: Ma a vendéglátás rengeteg kihívással jár, az operatív működésen túl a piacismeret, pozícionálás és egy márka bevezetése is kulcsfontosságú a projekt sikerét illetően. Számos kockázati tényező elkerülhető így. Mi kifejezetten a vendéglátás és gasztronómia területére specializálódtunk és a márkahű marketing mix létrehozása a feladatunk. Így lehet teljes egy élmény, ha minden részlet egy irányba mutat. Olyan szakembereket sikerült magunk köré gyűjteni, akik segítségével minden igényt le tudunk fedni ezen a területen a legelső ponttól. Legyen szó a név kitalálásról, márkaépítésről, kommunikációról vagy a belsőépítészeti kialakításról, a projekt igényeihez igazítva állítjuk össze a csapatot külsős szakemberek bevonásával. Van, hogy csak a kommunikációra fókuszálunk, máskor, mint a Badhanna esetében is, a teljes design koncepció kialakítása is a mi feladatunk volt.

 

 

Milyen adottságokat találtatok a helyszínen?

Csontos Eszter: Itt korábban már több hely is működött – szórakozóhelyek és a magyaros vonalat kínáló Zeller bisztró is – így a vendéglátás szempontjából nagyon jó adottságokat kaptunk. Nem kellett falakat bontani, és mivel a költséghatékony megvalósulás kifejezett cél is volt, sok elemet, amit a koncepcióba illeszthetőnek ítéltünk, megtartottunk. A térrendezés sem változott, viszont jelentős hangulati elemekkel egészült ki, hogy egy egészen egyedi atmoszférát hozzunk létre. Kuriózuma a térnek az üveggel fedett, nyitható tetejű belső udvar, valójában ez a hely lelke, ezért is került be ide még egy bárpult.

 

 

Mintha egy távol-keleti negyed sikátorában járnánk, filmszerűen tömény az ázsiai hangulat. Milyen koncepció, impulzus alakította az atmoszférát?

Csontos Eszter: A projektet megalkotók, a tulajdonosok és mi is imádjuk Ázsiát, saját élményeinkből táplálkoztunk, úgyhogy ez a nosztalgia ihlette a Badhanna alapkoncepcióját. Kerülni akartuk az egyes országokhoz tapadó sztereotípiákat, nem egy autentikus ázsiai étterem. megalkotása volt a cél, hanem az utazásokhoz kapcsolódó élményt szerettük volna megjeleníteni a lehető legkomplexebben: a menüt, a designt, a teret, a fényeket mind ehhez igazítottuk. A név ötlete született meg először – általa jelennek meg a mi élményeink is. Egy képzeletbeli személy, egy vagány nő, Badhanna utazásait követi le a tér: mit evett, mit ivott, mit látott. Az étlapon is több ázsiai régió konyhája szerepel, a design is ehhez igazodik. A hely célja, hogy akár csak rövid időre is, de kilépjünk a megszokott mindennapokból. Aki ide belép, Badhannát követve a képzeletbeli utazás során olyan mélységig merészkedik, amit magának megenged.

 

 

Milyen vizuális eszközökkel teremtettétek meg az egyedi hangulatot?

A tér valójában – ki nem mondottan – egy útinapló rekonstrukciója. A térelrendezésen nem változtattunk, a felületeket, fényeket, textúrákat gondoltuk újra. Nem egy autentikus ázsiai helyben gondolkodtunk, hanem egy utazást idéző, laza hangulatú térben, amihez sokkal könnyebb itthon kapcsolódni. A falakon az úti élmények elnagyolt falfirkákként jelennek meg, mint egy napló odavetett bejegyzései. Sok, az ázsiai hangulatra nagyon jellemző felületet megtartottunk, mert beleillettek a miliőbe. Például érdekes, hogy a Zeller étteremből megmaradt fémburkolat mennyire megtalálta ebben a közegben a helyét. Asszociációk felidézésre törekedtünk, nem korrekten tárgyilagos stílusidézésre. Jó példa erre az egymásra ragasztott plakátokkal burkolt fal, amihez egyedileg gyűjtöttünk plakátokat. Szintén nagy súlyt fektettünk az autentikus fényhatásra – egyedileg tervezett lámpabúrákkal. Az élénk, harsány színek, az egy-egy ponton felbukkanó ázsiai ereklyék, a természetes anyaghasználat mind a hongkongi underground életérzésből táplálkozik.

 

 

Miben nyújt újat a Socially ügynökség másokhoz képest? Mivel lehet ma újat mutatni, az iszonyú sok inger között megfogni a vendéget? 

A reklám újragondolását tartjuk fontosnak. Igyekszünk mást nyújtani, mint a Magyarországon szokásos grafika vagy marketing. A gasztro-terület jó lehetőség, őszintébb, hitelesebb dolgokra ad lehetőséget. Körülbelül tíz éve zajlott le a vendéglátás forradalma, mi nyolc éve vagyunk a piacon. Több designer és belsőépítész is erre a területre fókuszált – az enteriőrrel és arculattal pozicionálni az éttermet és marketinget. Mi ebben éreztünk egy piaci rést egyfajta ösztönösebb kialakítás irányába. Mindig van valami impulzus, ami az irányt meghatározza, és ha az megvan már csak a csomagolás a kérdés – erre vannak a szakembereink. De alapvetően a spontaneitás, a távolodás a fehér asztalos vendéglátástól, a legapróbb részletekig kitalált, mégsem kényszeresen stílus-tiszta atmoszféra, ami szerintünk nyerő. Egy teljes, új világot szeretnénk a vendég köré varázsolni, ami minden ízében hiteles, és kiszakítja a hétköznapok korrekt unalmából. 

 

 

Projekt: BADHANNA
Helyszín: 1051 Budapest, Hercegprímás utca
Átadás: 2022. május
Stúdió: SOCIALLY Budapest | Instagram
Art direktor: Csontos Eszter
Illusztrátor: Stark Attila
Fotók: Viszlay Márk

 

 

További képek a galériában!




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Ázsiai mix a Belvárosban

Ázsiai mix a Belvárosban

A Badhanna összetett gasztro-kaland, Hong Kong inspirálta környezetben. 

Szemléletes ábrák kerülnek az egyszerhasználatos műanyagokra

Szemléletes ábrák kerülnek az egyszerhasználatos műanyagokra

Egy 2019-es európai uniós irányelvet ültetnek át a gyakorlatba a nyártól.

A kreativitás akkor ér valamit, ha gyakorlatba ültethető

A kreativitás akkor ér valamit, ha gyakorlatba ültethető

Báthory Balázs, a Market Építő Zrt. innovációs vezérigazgató-helyettese nyilatkozott a MOME-val közös kutatás-fejlesztési kurzusról.

Hirdetés