2016/2 126
Fotó: Villányi Csaba
 

Business is the Best Art

A kritika valódi minőségi változást érzékelt az irodaterek tervezésének területén az elmúlt két-három év során. Egyre több cég szavaz bizalmat olyan tervezőknek, akik tudnak és mernek egyedi vizuális nyelvet használni úgy, hogy közben természetesen a megrendelők funkcionális igényeit sem hagyják figyelmen kívül.

fotó © Villányi Csaba

Fontos megjegyezni, hogy ebben az új hullámban nem feltétlenül a kreatív ipar szereplői képviselik a progressziót megrendelői oldalon, hanem az IT, sőt pénzügyi szektor, illetve természetesen a startup cégek választják ezt a médiumot arra, hogy irodájuk arculatával is kommunikálják vállalkozásuk értékrendjét, lendületét, újra való nyitottságát. Mernek színekben, bútorokban, alaprajzokban, világítástechnikában olyan megoldásokat alkalmazni, amelyek gyakran a hagyományos irodatervezés tabuit döntögetik. 

Ezúttal is egy nagyszerű irodáról számolhatunk be, ami azonban mindenképpen kilóg a sorból. Speciális helyzetben vannak ugyanis azok a belsőépítészek, akik saját kreatív stúdiójuk számára alkotnak munkateret. Ezekben az esetekben még inkább egy rendhagyó „névjegyről”, stílusesszenciáról van szó, mint ahogyan az egy hagyományos „tervező-megrendelő” felállásában történik.

Ráadásul a Csap Viktor és Mérei Olga vezető tervezők nevével fémjelzett Studio Arkitekter új irodája olyan elemekkel képes az építészek értékrendjét tükrözni, hogy új világot teremt, miközben finom gesztusokkal reflektál a környezetére is. A tőszomszédságában ugyanis a főváros arculatát talán leginkább meghatározó modern épület áll, a Hotel Marriott (építész tervező: Finta József 1966-1969, Duna Intercontinental), míg előtte a Dunakorzó, a budai panoráma és a folyó látható. Egyébként az alapul szolgáló, a hotelhez kapcsolódó földszintes épületszárny mindenképpen versenyben van a város legjobb irodai lokációja versenyben, ha egyáltalán van ilyen verseny.

fotó © Villányi Csaba

A Studio Arkitekter alkotói jól érzékelték, hogy itt a város szívében egy metropolisz urbánus értékvilágához illő, se nem retró, se nem minimál stílusú karakter illik. Ráadásul, ha az iroda belsőépítészeti munkáiról, hotelekről, bárokról, lakásokról, éttermekről készült fotókat átfutjuk, láthatóvá válik, hogy az új iroda valóban magába sűríti mindazt, amit a Studio Arkitekter tervezői a jó designról gondolnak. Eames és Panton ikonikus tárgyai adnak itt randevút Jonathan Ive-nak − némi indusztriális ízzel és betontextúrával kiegészülve. A viszonylag kis alapterület nem akadályozta meg a belsőépítészeket, hogy tárgyalóasztalt, munkaállomásokat, illetve inspirációs zónát is kialakítsanak. Ráadásul még a grafikai design is helyet kapott itt, aminek leglátványosabb darabja egy neon-felirat, ami egyszerre idézi Joseph Kosuth amerikai képzőművész és Budapest egykori neonfelirat-világát.  

szöveg: Martinkó József
fotó: Villányi Csaba/Flashback Photo

MAGAZIN

MUTASS TÖBBET

építészet

design

tér

trend

SZERKESZTŐI AJÁNLAT

2016 január 19.

Ikrek hegye - Családi házak Budapest szélén

Az ikerség inkább erős kapcsolatot feltételez, mintsem egyformaságot, ha létezik egyáltalán az építészetben vagy az életben egyformaság. 

Telepi srác - Családi ház Kelenvölgyben

Szokott sétám közben szemet szúrt egy különös, érdekes épület: a környék szorosan egymás mellé épült családi házaitól merőben eltért.

2015 december 02.