2017 március 10.
 

Melancholy of the Disconstructed Meaning

2017.02.4. - 2017.04.2.

Albert Ádám rendkívül komplex művészetelméleti kérdésekre reflektál, nagy erudícióval megalkotott intellektuális konstrukció, melynek mértéktartó esztétikuma mintha az érzékien megformált, „retinális" művészet jelenkori válságára is utalna, olyan problémákra, melyekről oly szívesen olvasnánk el a Goethe-kor nagyjainak véleményét.

A "Dekonstruált jelentés melankóliája" a huszadik század utolsó harmadába repíti a nézőt, hiszen a dekonstrukció egy olyan értelmezési stratégia, amely a nagy irodalmi, filozófiai és politikai struktúrák ideológiai összetevőit veszi górcső alá úgy, hogy a struktúrák elemeinek viszonyrendszerén keresztül mutat rá a struktúra alkotóinak motivációira. Ebben az eszmetörténeti és logikai kontextusban értelmezhetők Albert Ádám struktúrái is, amelyek elemei és viszonyrendszerei azonban titkokat, személyes történeteket, szokatlan jelenségeket és nehezen dekódolható jelentéseket is magukba foglalnak. Ráadásul Albert nem csupán a jelentések és a jelenségek struktúráinak „játékára" épít, hanem a játék vonzerejére, formai felépítésére, design-jára is gondot fordít, hiszen az egyes elemeket esztétikai szempontokat is érvényesítve tervezi meg és hangolja össze.

A tudás/hatalom munkacímű projekt a hatalom megszerzének és gyakorlásának alapkoncepciójából fakadó kérdéseket, problémákat tematizálja, azokat pszedu-terekben installálja. A műtárgyegyüttes a kiállítótér lehetséges kétnézetűségére épít, a kiállítás egyfelől át és bejárható térként szolgál, másfelöl azon áthaladva és az emeletre feljutva az ott található erkélyekről lenézve, szemlélve egy másikfajta nézőponton keresztül ad egy új olvasatot. A térkép mint modell és a megértés kulcsa. A térkép mint a szimbolikus leképzés formája. A totál installációban három különböző méretű és funkcióját tekintve egymástól eltérő, mégis egymást kiegészítő pszeudo tér, illetve installáció formájában jelenik meg, melyek alapvetően a tudás/hatalom, tudás/gyakorlás, hatalom/gyakorlás terei és összefüggései és ezek vizualizációi. Ezen tematikus kérdésfelvetések jelennek meg műcsoportok formájában.

forrás: sajtóközlemény

MAGAZIN

építészet

design

tér

SZERKESZTŐI AJÁNLAT

2016 január 19.

Ikrek hegye - Családi házak Budapest szélén

Az ikerség inkább erős kapcsolatot feltételez, mintsem egyformaságot, ha létezik egyáltalán az építészetben vagy az életben egyformaság. 

Telepi srác - Családi ház Kelenvölgyben

Szokott sétám közben szemet szúrt egy különös, érdekes épület: a környék szorosan egymás mellé épült családi házaitól merőben eltért.

2015 december 02.