Tíz állomás, 7,3 km hosszú metróvonal a Kelenföldi és a Keleti pályaudvarok között. A rendszerváltás utáni Budapest legnagyobb városépítészeti vállalkozásának első szakasza befejeződött, a 4-es metró vonalát birtokba veheti az utazóközönség.
\r\n
Idei – avagy már a ló évében összeállított – első számunkat a Fuksas Architetto nagy szenzációt keltett, Sencsenben megépült, kettős héjú, félmillió m2 alapterületű repülőterével indítjuk, majd, rövid ideig még a határon kívül időzve megmutatjuk, hogy Mallorcán miként gondolkoznak a bérházépítésről, úgy építészeti, mint szociológiai szempontból (tanulságos történet).
A 108-as lapszámunk különösen gazdag muzsikában és megújuló, átalakult épületek, belső és közterek történeteivel. Persze hűek maradtunk saját hagyományinkhoz: példaértékű kortárs társasházat.
A japán építészet egyik legegyedibb hangú alkotójának, Terunobo Fujimorinak a magyar határhoz közeli Raidingban, Burgenlandban felépült házának bemutatását emelhetjük ki, amit a nagyszerű dán urbanistával, Jan Gehllel készült interjú követ, ami egyben a városépítésifőosztály.blog.hu munkatársának, Kováts Bencének az első lapunkban megjelent írása.
Az utóbbi idők egyik legjobb hazai lakóház projektje mellett, két nemrégiben épült balatoni nyaralót, a BMC épületét, egy eredetileg 1932-ben épült budai modernista villa felújítását, az Design Hét 2013 előzetesét, interjúkat és itthoni hotelépítészeti körképet mutattunk be.
Bejártuk a Kemenes Vulkánpark épületét Celldömölkön, Budapesten pedig a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár II. számú, rekonstrukció keretében megújult raktárába, valamint a HungaroControl új irányító központjába látogattunk el.
Ismét megjelent az OCTOGON legújabb száma, benne a legfrissebb hazai és külföldi projektekkel. Meglátogattuk a kibővített Árkád 2 bevásárlóközpontot az Örs vezér téren, illetve bejártuk a LEED minősítési rendszerben a legmagasabb, Platinum előtanúsítási szintet elért, új Green House irodaházat is.
Friss számunkban négy sztárépítész vadonatúj múzeuma sorakozik, továbbá ellátogatunk a Marcel Wanders által tervezett amszterdami Andaz Hotelbe is. Kiderül, mitől jó egy Waldorf-iskola – erre hazai példát is hozunk Valkai Csaba építész jóvoltából.
Nem utalnak óriási logók a bejáratnál arra, hogy a BarberOsgerby stúdiót jelölő sötétkék ajtó mögött nap mint nap olyan tervek készülnek, amelyekért versengenek a világ legismertebb megrendelői.
Róma macskaköves Campo dei Fiori terének egy hátsó, rejtett zugánál található a gangos, másfél évszázados bérház, melynek három emeletét foglalja el a Fuksas iroda.
Firenze külvárosi negyedében, vasúti sínekkel kísért terepen áll a szerény épület, melynek ajtaján DYNAMIC ARCHITECTURE felirat hirdeti, a küszöb túloldalán feltárul a jövő.
Talán az egyetlen nő, aki be tudta verekedni magát a sztárdesignerek maszkulin világába. 2000-ben a német Arkitektur & Wohnen folyóirat „Az év tervezőjé”-nek választotta.
"...Számomra kétféle kritika létezik. Az egyik közel áll hozzám, és fontos számomra, mert van egy folyamat, amely alatt teljes bizalomra van szükség a megrendelő és az építész, a tervező között. Az ekkor elhangzott vélemények nagyon fontosak. A másik kritika, ami az újságokban jelenik meg, nem igazán fontos.
Habár léptékében messze nem közelíti meg a városligeti projektet mégis érdekes lehet, mert azt a szerencsés vonalat képviseli, amelyben az építészeti eszközöket, a városi érdekeket és a kulturális szándékokat kiegyensúlyozottan sikerült ötvözni.
Budapesti teltházas elõadása után kevésnek éreztük a szűk órát, ami érzékeny filozófiai rendszerrel átszõtt épületeire jutott, ezért meglátogattuk egy kis folytatásra.
Ekler a szőlőhegyen, Soproni Gyógyközpont, Corvin Corner, Bad Girlz, KÉK Építészeti Filmnapok
Edzőközpont a Douro-folyó völgyében. Zavarba ejtő épület és a zavarodottság valójában már a funkció megértéséből fakad.
Az OCTOGON helyszíni beszámolója Ausztria legmagasabb épületéről.
Endo Shuhei évtizedekig nem tudott elszakadni ettől a kétségkívül kihasználatlan potenciállal rendelkező anyagtól, de a 21. század nála is változásokat hozott.
A tervezés és építés idõbenisége, idõkezelése gyakran sajátos és meglepõ vargabetûket produkál egy-egy alkotói életmûvön belül.