Hirdetés

Mercure Debrecen Hotel

Az országosan és nemzetközileg is elismert Debreceni Virágkarnevál ihlette elemek jelennek meg a Mercure lánc nemrégiben átadott debreceni hoteljében (lásd OCTOGON magazin 178-as lapszámában megjelent „Találkozási pont” című cikkünk). Hogy miért ezt választották a szálloda megálmodói, és miben találjuk meg a virágos elemeket, kiderül hamarosan.


Mielőtt rátérünk ezekre a részletekre, szükséges megismerni kicsit a szállodaláncot. A Mercure csoport a világ minden táján életérzést közvetít, és szabadabb, könnyedebb élményeket ad át egy elegáns, divatos miliőben, miközben igyekszik identitásában belesimulni és kapcsolódni a befogadó környezet atmoszférájához. Ebből adódott, hogy például a franciaországi hotelt a francia csók, a skóciait Loch Ness legendái, míg a debreceni épület enteriörjét a Debreceni Virágkarnevál inspirálta. A virágok és a karneváli hangulat abszolút passzolt a szálloda lezser, izgalmas, ízléses értékeihez.

„(...) alapjául a Debreceni Virágkarnevál szolgált, melyet idén 56. alkalommal rendeznek meg, tehát abszolút beszélhetünk helyi hagyományról. A virágkarnevál témája leginkább a szobák, belső közös terek kialakításán látható – ugyanúgy visszaköszön a falakon, a berendezési tárgyakon, mint a felhasznált színvilágban.”

– olvasható Bordás Péterrel, a BORD Építész Stúdió vezető építész tervezőjével készült interjúban.
 


A forgóajtót követően, belépve a fogadótérbe szinte az első pillanatban megragadja a tekintetet két hatalmas, formatervezett fotel, melyen növények, virágok és állatok kavalkádja köszön vissza. Már maga a forma is eltér a megszokottól, extravaganciáját könnyen el lehetne billenteni egy kevésbé harmonikus esztétikába a rosszul megválasztott mintával, mégis a növényes, ingergazdag mintát mintha eleve ráöntötték volna. A foteleket egy magyar már 20 éve bútortervezéssel foglalkozó cég tervezte és készítette, melynek védjegyeként szolgáló letisztult, minimalista, mégis izgalmas formavilága és textúrája többek között megjelenik az Etele Pláza, a Transferwise iroda vagy a Jamie’s Italian budapesti éttermében is. 


Mialatt megteszünk néhány métert a recepció és a bár irányába szinte a teljes földszinti fogadóteret, bárt és éttermet végig tudjuk pásztázni a szemünkkel a légies kialakítású belsőépítészetnek köszönhetően. A lábaink alatt a modern szőnyegeken visszaköszönnek a természet ihlette színek, a falakon és tapétákon megjelenik a virágok mindenféle árnyalata, a kávézó asztalok helyezett vázákban évszaknak megfelelő virágok fogadják a betérőt, aki egy kávé kíséretében még kellemesen elidőzhet a karnyújtásnyira található kisebb, lebilincselő részleteken. A fejünk fölött szárazvirág-kompozícióval körbe ölelt égőtestet találunk, megannyi apró virágokat idéző világítótestek társaságában, míg a kabátakasztók mellett fehér színeiben diszkréten világító almavirágsziromra emlékeztető másfél méter magas lámpák is feltűnnek.

A falakat 3D hatású tapéta borítja, melyeknek különlegessége az, hogy Nagy Gabriella debreceni festőművész virágalkotásai szinte kézzel foghatóan elevenednek meg. A printeket egyrészt a liftre várakozva csodálhatjuk meg, másrészt az étterembe lépve több méter hosszan elterülve vonja magára a látogató figyelmét. A hotel számára készített képei, melyekből a printek készültek eredetileg olaj-vászon festmények, és az ezekből kiragadott vidám, nyári virágmotívumok láthatóak a kihelyezett itallapok borítóján is: színeiben és formájában is üdítő alkotás a szem és a lélek számára egyaránt. Az emeleti közlekedők mennyezetén széthintett virágkompozíciókat találunk, míg a szobákban, ahová pihenni tér vissza a vendég, megnyugtató almafa virágok és ágak, a régió növény- és állatvilága köszön vissza a művésznő friss, kortárs látásmódján keresztül. 

„A megfigyelés kulcsszó a munkáimban. A természetben rejlő gondolati, mitikus, vizuális összefüggéseket érzéki látvánnyá, koncentrált képi világgá formálom. Ezek privát történeteket megidéző belső tájak.”

– mesélte Nagy Gabriella.
 


Ha pedig igazán belemélyed a részletekbe a látogató, akkor azt is észreveheti, hogy a közönségforgalmi terekben Andrási Edina kortárs iparművész kisszériás kerámiáit találja, továbbá a virágokhoz és a természethez kapcsolódva, a konferencia termek irányába tartó közlekedőben egy hatalmas kép fogadja az arra járókat. A print a Hajdú-bihari régió másik meghatározó elemét, a hortobágyi tavaszi pusztát ábrázolja jógázó alakokkal kiegészítve - dinamikussá teszi és közel hozza a szemlélőhöz ezzel a - puszta nagyságához képest - nüánsznyi két formával a hortobágyi élményt. 

„A mindenütt jelen lévő élő és szárított növények, virágok az illatokkal is szereplők. Multiszenzuális élményt nyújt a tér. (...)A karnevál egy nagyon dinamikus, színes, érzéki forgatag. Tele túlzásokkal. Ott kisebb egységek vannak, egymást követik ezek a nagyon egyedi, feltétlenül különbözni vágyó, extrovertált felvonulók. Ennek a megidézése már némi átiratot kíván, hiszen, amit ebből megjelenítünk, az statikussá válik, nem tud elhaladni előttünk, hogy aztán egy másik következzék. (...)A legnagyobb figyelemmel arra voltam, hogy kordában tartsam a látványos elemeket, ugyanakkor a karnevál gazdagsága is megvalósuljon. A karneválok lüktetésének általában a zene az alapja. Itt az volt a legnagyobb feladat, hogy ezt a zene nélkül meg tudjuk jeleníteni.”

– mesélt a kihívásokról Fülöp Krisztina okleveles építész tervezőművész, belsőépítész, a KOMP DESIGN Stúdió vezető tervezője.
 


A Debreceni Virágkarnevál több mint félszáz éves története sokakat megihletett és inspirált már, mégis a hotelnek köszönhetően egész évben velünk tart a virágos érzés, érdemes hát belépni a kívülről modern, letisztult épületbe, és felfedezni a virágok ihlette részleteket. A felfedezés élménye fokozza az augusztus 20-a köré szerveződött várakozás erejét, hiszen a közösségi-művészeti fesztivál már egy teljes héten át tartó karneváli hangulattal várja a városba érkezőket, idén augusztus 14. és 20. között.


Forrás: sajtóanyag
 


Octogon Deco Magazinunk a készlet erejéig az alábbi árusítóhelyeken kapható.



Kapcsolódó cikkek

Fenntartható közösségi márkával bővül a Reneszánsz kínálata

Fenntartható közösségi márkával bővül a Reneszánsz kínálata

Ökotudatos művészeti trendek és környezetbarát gyártási szempontok egyedi ötvözete.

Izomműködést monitorozó futónadrágot tervezett a MOME hallgatója

Izomműködést monitorozó futónadrágot tervezett a MOME hallgatója

A ruházat használat közben lokális rezgések által informálja viselőjét.

A múzeum, ahová kiállítási tárgyakkal érkezünk

A múzeum, ahová kiállítási tárgyakkal érkezünk

Az új Közlekedési Múzeum épületére kiírt nemzetközi tervpályázat nyertes pályaműve.

Fenntartható közösségi márkával bővül a Reneszánsz kínálata

Fenntartható közösségi márkával bővül a Reneszánsz kínálata

Ökotudatos művészeti trendek és környezetbarát gyártási szempontok egyedi ötvözete.

Izomműködést monitorozó futónadrágot tervezett a MOME hallgatója

Izomműködést monitorozó futónadrágot tervezett a MOME hallgatója

A ruházat használat közben lokális rezgések által informálja viselőjét.

A múzeum, ahová kiállítási tárgyakkal érkezünk

A múzeum, ahová kiállítási tárgyakkal érkezünk

Az új Közlekedési Múzeum épületére kiírt nemzetközi tervpályázat nyertes pályaműve.

Fenntartható közösségi márkával bővül a Reneszánsz kínálata

Fenntartható közösségi márkával bővül a Reneszánsz kínálata

Ökotudatos művészeti trendek és környezetbarát gyártási szempontok egyedi ötvözete.

Izomműködést monitorozó futónadrágot tervezett a MOME hallgatója

Izomműködést monitorozó futónadrágot tervezett a MOME hallgatója

A ruházat használat közben lokális rezgések által informálja viselőjét.

A múzeum, ahová kiállítási tárgyakkal érkezünk

A múzeum, ahová kiállítási tárgyakkal érkezünk

Az új Közlekedési Múzeum épületére kiírt nemzetközi tervpályázat nyertes pályaműve.

Hirdetés
2023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1