Véget ért az első hazai, szállodaipari Hackathon verseny. 

 
Véget ért az első hazai, szállodaipari Hackathon verseny. A világ vezető utazási és életmód csoportja, az AccorHotels által szervezett regionális megmérettetésen összesen 17 csapat vett részt a világ több, mint 10 országából. A budapesti versenyen a csapatoknak öt percük volt arra, hogy a zsűri előtt ismertessék digitális megoldásaikat és elképzeléseiket a jövő szállodaszobájáról, majd válaszoljanak a kérdésekre. A zsűri három különböző kategóriában díjazta a versenyzők munkáit: kommunikáció, kényelem (well-being) és meglepetés faktor (wow-effect). A három kategórianyertes csapat találkozhat az AccorHotels globális fejlesztő csapatával Párizsban, és pilotként tovább dolgozhatnak elképzelésükön az egyik szállodában.


 
Az AccorHotels nemzetközi szállodaipari Hackathon versenyét második alkalommal rendezték meg a közép-kelet-európai régióban, ezúttal Budapesten a Novotel City szállodában június 8-tól 10-ig. A versenyen összesen 86-an vettek részt, 17 csapatot alkotva. A versenyzőknek 48 órája volt, hogy kidolgozzanak egy új, átütő, elsősorban digitális megközelítést arra, hogyan növelhető a vendégélmény a jövő szállodaszobáiban. A versenyzők közül sokan érkeztek a régióból, így magyar, szerb, bolgár, szlovák, osztrák és orosz résztvevője is volt az eseménynek, de új-zélandi, mexikói és dél-amerikai is volt a csapattagok között. A csapatok a verseny végén rövid, ötperces prezentációkban mutatták be a kétnapos munkájuk eredményét az öttagú zsűrinek, akik között jelen volt az AccorHotels magyarországi vezérigazgatója, és egyben a Kelet-Európai régió értékesítési, disztribúciós, marketing, revenue management és loyalty területekért felelős alelnöke, Luc Gesvret; a kelet-európai régió digitális projektjeiért felelős vezető, Jean-Yves Besnard; a NUMA Moscow alapítója, Yannick Tranchier; a Global Startup Awards vállalati kapcsolatokért felelős vezetője, Ricardo Maia; valamint a LogMeIn és a Microsoft képviseletében Takács Péter.
 

 
A csapatok megoldásai teljesen különböző megközelítéseket alkalmaztak: voltak, akik a környezettudatos szállodaélményt helyezték fókuszba, másoknál a szobák maximális testre szabásán volt a hangsúlyt, míg sokan a magányos üzleti utazók számára dolgoztak ki megoldásokat. A versenyen három különdíjat és három fődíjat osztottak ki. A különdíjasok közül az Infinity Imagine csapata nyerte el az egy hónapos együttműködés lehetőségét a NUMA Moscow szakembereivel. Ötletükkel egy hangvezérlésű virtuális asszisztens könnyíti meg a kommunikációt a hotel személyzetével.


 
A versenyen a három legjobban szereplő csapatot három kategóriában ismerték el: kommunikáció, kényelem és meglepetés faktor, azaz mennyire okoz egyedülálló, felejthetetlen élményt az adott megközelítés. A kommunikáció kategóriájában a proaktív rendezvényszervezésre, kényelem kategóriában a személyre szabott alvásra, míg a meglepetés faktor kategóriájában egy hangvezérlésű okos szoba kialakítására hoztak ötleteket a nyertes csapatok. A legjobb három csapat nyereménye egy párizsi út, melynek során prezentálhatják ötleteiket az AccorHotels globális fejlesztő csapatának, és pilot keretében dolgozhatnak tovább a megvalósításán.
 

 
Luc Gesvret, a zsűri tagja a verseny eredményhirdetését követően így értékelte az eltelt két nap eseményeit: „Minden várakozásunkat felülmúlta a lelkes érdeklődés, az ötletek egyedisége és sokszínűsége, amit az eseményen tapasztaltunk. Azért választottuk a verseny helyszínéül Budapestet, mert jelenleg a magyar főváros a világ egyik legmenőbb startup-központjának számít, és egyre fejlődik. Célunk, hogy ezeket az induló vállalkozásokat, inkubátorszolgáltatókat bevonva, velük közösen, elszakadva a hagyományos szállodai megközelítés korlátaitól olyan forradalmi ötleteket keressünk, találjunk és implementáljunk, melyek növelik a vendégélményt.”

Fődíjat nyert csapatok:
Kommunikáció kategória: Oilstone
Kényelem (well-being) kategória: LWST Technologies
Meglepetés faktor (wow-effect) kategória: Raketa
 
Különdíjas csapatok:
3D
Vienna International
Infinity Imagine

forrás: sajtóközlemény
 

Octogon Deco Magazinunk a készlet erejéig az alábbi árusítóhelyeken kapható.



Kapcsolódó cikkek

Építészek formálják át a turizmust?

Építészek formálják át a turizmust?

A turizmus változó trendjei egyre nagyobb kihívást jelentenek az építészeti tervezés során.

Egy hotel zárkózottaknak... és nyitottaknak is!

Egy hotel zárkózottaknak... és nyitottaknak is!

Egészen különleges szállodát tervezett Tokajba a Singer Design csapata.

A Donautica napvédelme az építészeti arculat lényeges része is

A Donautica napvédelme az építészeti arculat lényeges része is

Négycsillagos étterem és hotel a faddi Duna-holtág partján.

Hirdetés