Interjú Csap Viktorral!

Dániában szerezte meg építész diplomáját, majd hazatérve megalapította a Studio Arkitekter belsőépítész irodát, azóta pedig a szektor megkerülhetetlen képviselőjévé vált. Csap Viktor kreatív és szenvedélyes alkotó, aki nem ismer lehetetlent és rajong mindenért, ami egy kicsit is túlmutat a megszokott kereteken. Munkáiban a kulcsszó az ízléses arányosság, és azt vallja, az egyedi megoldásokhoz le kell térni a biztonságos útról. Interjúnk az OCTOGON Deco 2021/6-os lapszámából!
 


Sűrű időszakban beszélgetünk. Milyen projekteken dolgoztok jelenleg?

Most valóban sok minden történik velünk egyszerre. Dolgozunk egy izgalmas irodaprojekten a Graphisoft Parkban, ahol az enteriőr klassz keveréke lesz az iroda formai kötöttségeinek és a kortárs gondolkodásnak. A megbízó ebben az esetben egy nagyon sikeres, családias hangulatú vállalkozás, ahol fontos a személyes jelenlét és a közösen megalkotott szellemi termék, így az ő esetükben a járvány semmit nem változtatott a terveken. Emellett van egy vagány hotelprojektünk is Budapesten: ez egy applikáción keresztül elérhető, ötven szobás okoshotel lesz, mini kávézóval. Nagyobb csoportoknak, filmes cégeknek készül, akik akár egy-egy szintet is kibérelhetnek, hiszen számukra fontos a mobilitás és az olyan szolgáltatások, mint a takarítás és a mosás. Ugyancsak készül egy ambiciózus éttermi projektünk Esztergomban, és nem titkolt célunk, hogy a Bistro42-vel szeretnének Michelin-csillagot nyerni. Az új enteriőrnek ehhez kell támogatást nyújtania: a designt dúsítjuk, üzemeltetési szempontból fejlesztünk, a cél a kortárs művészetekkel kevert belsőépítészeti élmény megalkotása. Szeretnénk megmutatni, hogy a Pestre járókat helyben is el lehet kápráztatni, ha egy étterem minden részletében a minőséget tükrözi.


Dániában szereztél építész diplomát. Van valami dán jellegzetesség vagy mentalitás, ami észrevehető a munkáidban?

A dán képzésnek sajátos fókusza volt, egyfajta komplex gondolkodást adott, így megtanulhattam, hogyan lehet átlátni egy teljes projektet. Több olyan terület is volt, amire a magyar képzés kevesebb hangsúlyt fektet. Ilyen volt például a kivitelezésmenedzsment, és nagyon sokat jelentett az is, hogy Dániában konkrét projekteken keresztül tanultuk meg ezeknek a metodikáját. Ugyanakkor azt is fontos elmondanom, hogy a mai tudásom másik felét a magyar képzés adta, mert a tárgyi és technikai tudás itthon sokkal alaposabb és elmélyültebb, több olyan komoly területtel, mint a szilárdságtan vagy akár a szabadkézi rajzolás.

A két irányból hozott ismeret számomra együtt vált értékessé, a kettőt összegyúrva kaptam meg azt, ami a szakmai hátteremmé vált.


Karizmatikus egyéniség vagy, a márkanév, amit választottál, mégsem a saját nevedből jön. Miért?

Nagyon fontos számomra a csapat és az a légkör, amiben és ahogy dolgozunk. Mindig is csapatban gondolkodtam és szerintem a stúdióban való tervezés, a műhelymunka illik hozzám a legjobban. A döntésem mögött egyébként üzleti szemlélet is áll, mindig úgy éreztem, hogy az egyszemélyes teljesítménynek korlátai vannak, míg egy csapat produktivitása végtelen lehet. A 2014-ben alapított Studio Arkitekterre egyébként szolgáltatásként tekintek, hosszútávú stratégiában gondolkodom róla. Jó példák, amiket szívesen figyelek és követek, a divatmárkáké: ügyes építkezés, nagyvonalú ötletek, karakteres alkotók.

 

A SmartApart egy okoshotel, amely saját fejlesztésű applikációval működik. A fürdőszoba-design izgalmas részletei: vizes tapéta, farönk, és egyedi mosdópult. Fotó: F. Tóth Gábor, Stylist: Lukász Eszter Egyedileg tervezett bútorok és az ART plasztika a falon: készül a SmartApart hotel. Fotó: F. Tóth Gábor, Stylist: Lukász Eszter

A pasaréti Veritas borbolt egyedi, jellegzetes pultja a veritas franchise-rendszerének egyik alapköve lett. Fotó: Barbay Csaba

Hol szerepelsz te a brand megnyilvánulásaiban?

Egy ideje foglalkozunk saját termékfejlesztéssel, én alkotóként ebben is kiteljesedhetek. Dolgozunk rajta, hogy tovább erősítsük a kereskedelmi szálat, itthon például általunk képviselt márkákkal dolgozunk, így egyre komplexebb szolgáltatást tudunk nyújtani.


Mi jelenti neked a jó workflow-t?

Azt élvezem a legjobban, amikor egyszerre nagyon sokféle stádiumban lévő, változatos projektünk van. Amikor egyszerre zajlik az értékesítés, jönnek régi és új ügyfelek is, amiben a biztonságérzet keveredik az izgalommal, új egymásra találásokkal. Ugyancsak különleges élmény a saját magunk által generált projekteken dolgozni, most például a JAB textil egyik mintáját vásároltuk meg, és szék, táska, iPad tok és melegítő készül belőle. A stúdió marketingje, brandingje folyamatos gondolkodást igényel, és én ezt is élvezem.


Hogy áll össze a csapat?

Öten vagyunk, két tervező kollégával, és a projektmenedzserrel. Olyan munkatárssal szeretek együtt dolgozni, aki tisztában van a képességeivel, csapatjátékos, alázatos, stabil értékrendje van, kreatív, de fontos az is, hogy konkrétumokban gondolkozzon. A kereskedelmi- és termékismeret elengedhetetlen, hiszen a design világában nincs „egy zöld kanapé” a látványterven, csak konkrét zöld kanapék vannak. A talaj nélküli ötletek költséget termelnek, és ez nem fér bele az üzleti szemléletembe.
 

AnyTime Bar és játékterem laza, kreatív hangulatban: az összefoglaló motívumként megjelenő női fej növényhajjal pezsdíti fel a hangulatot. Fotó: Barbay CsabaA Hotel Neptun polgári és modern stílust ötvözően a szobákban erős színekkel és üvegfalakkal dolgozik. A klasszikus formavilág mellett feltűnik egy újragondolt mozaikmintás padlószőnyeg is. Fotó: Barbay Csaba

A Porcellino étterem ikonikussá vált egyedi réztálakból tervezett falikarjai a klasszikus olasz hangulat és a modern design keverékeként jelennek meg. Fotó: Barbay Csaba

Számos ismert munkátok van, kiemelnél egy-két személyes kedvencet?

Igazi mérföldkő volt az életünkben a Tokio étterem első designja, mert itt a megrendelői szándékban találkozott a kortárs gondolkodás és az elegáns luxusra való törekvés. Cél volt a nyitás az új generáció, a sikeres vállalkozók és a fiatalok felé, megtartva a korábbi közönséget. A végeredmény pedig egy jó kis mix lett: réz, amerikai dió, luxusjelképek, márvány, Floss lámpák találkozása, vegyítve olyan elemekkel, mint a neon és a falplasztika. A belső fénypontja pedig a híres robotláb-design volt, amit Laki Eszterrel együtt alkottunk meg. Ami még nagyon közel áll hozzám, az a Hotel Neptun Badacsonytomajban, ahol a nagypolgári stílust kortárs elemekkel ötvöztük. Imádtam itt a mozaik használatát, ugyanezt a mintát nyomtattuk a szőnyegre is. Megtartottuk a klasszikus arányrendszert a festésekkel, és a berendezésben modern elemek találkoznak gyönyörű tölgyfa kiegészítőkkel.


Merre tart a stúdiótok?

A csapatépítés és a fejlődés folyamatos, most arra koncentrálok a tervezés mellett, hogy az üzleti és kereskedelmi funkciót bővítsük. A kulcs számomra mindig a látványos design – átlagos helyett mi brutálisan jót szeretünk csinálni. Mindig azt mondom, hogy biztonságos az aszfaltozott úton járni, csak éppen virág nem nő rajta.
 

Budapest egyik impozáns lakása ez a 170 négyzetméteres belvárosi apartman, melynek konyhájában egy 4,2 méteres márványtömb funkcionál szigetként. Fotó: Barbay Csaba

 

Studio Arkitekter | Web | Facebook | Instagram

 


Octogon Deco Magazinunk a készlet erejéig az alábbi árusítóhelyeken kapható.



Kapcsolódó cikkek

Múltidéző modern a Hotel Neptunban
  • 2020-05-22 09:00
  • Deco

Múltidéző modern a Hotel Neptunban

A Hotel Neptun kívülről úgy mutat, mint egy patinás pincekúria és egy K&K állomásépület szerelemgyereke, az igazi meglepetés a belső térben vár.

Pas de deux Budán
  • 2020-05-08 09:00
  • Deco

Pas de deux Budán

A Studio Arkitekter munkája a Deco magazin 2017/1-es lapszámából.

Megjelent az Octogon Deco 2018/6-os lapszáma
  • 2018-12-11 11:07
  • Deco

Megjelent az Octogon Deco 2018/6-os lapszáma

Készüljünk együtt az ünnepekre! 

Hirdetés