Sztvorecz Milán önvezető autók carsharing szolgáltatásához készített UI/UX diplomamunkát.

Hipermodern témát választott a diplomamunkájához Sztvorecz Milán, a KREA Design Iskola egykori hallgatója: önvezető autók carsharing szolgáltatásához tervezett digitális arculatot, méghozzá 2019 elején, amikor még mindössze három autómegosztó-szolgáltatás működött Magyarországon (és egyik sem volt önvezető, értelemszerűen). A diplomamunkát – amelyet az egyik konzulens, Serfőző Péter a tavaly év végén megjelent könyvében is megemlít – a hallgató mutatta be nekünk.

Milán a 2019 elején készült UI/UX diplomamunkájához egy olyan progresszív területet keresett, amely design-szempontból izgalmas, ugyanakkor társadalmilag is fontos és jövőbemutató. Így talált rá az autómegosztás, vagyis a carsharing témájára, amibe tett egy plusz csavart is, mivel az általa elképzelt szolgáltatás az önvezető autók koncepciójára épül. Így született meg az Evolt névre hallgató diplomamunka.

Talán tudat alatt vágta a fejszéjét ilyen terebélyes fába, mert égett benne a vágy, hogy mindent megmutasson, amit addig megtanult. Egy átfogó, sokrétű anyagot adott ki a kezei közül: a közel 150 oldalas diplomamunka az elvárt digitális, UI/UX centrikus részek mellett foglalkozik a carsharing és önvezetés társadalmi kérdéseivel és funkcióival, többek között a mozgáskorlátozottak számára specializált autókkal, a flotta hipotetikus autóinak működésével, illetve magával a branddel és az általa nyújtott felhasználói élménnyel.

Azért a fókuszt nyilvánvalóan a UI/UX designra, a szolgáltatás különböző digitális vetületeire helyezte, többek között készített az Evolt égisze alatt

okostelefonos és okosórás applikációt, a szolgáltatást bemutató website-ot, de még a flotta autóiban található infotainment-systemet is megtervezte.

Ez utóbbi talán a legizgalmasabb része volt az egész projektnek, ugyanis – ahogy Milán fogalmaz – „nem mindennap tervezhet a designer ilyen felületet, továbbá a koncepció szempontjából is fontos volt, ugyanis amíg az okostelefonos applikáció egy remek csatorna az autó rendelésére, az autón belül már más igények és szokások vannak, amit önmagában egy app nem tud kiszolgálni.”

A közel féléves munka eredménye egy igen részletesen kidolgozott diplomamunka lett, amelyben még a szolgáltatás részeként felbukkanó QR-kódok is egyedi designt kaptak, és amelyről mintegy egyórás prezentáció készült, no meg a fent említett majd 150 oldalas dolgozat.

Tágabban értelmezve viszont ennél is komolyabb eredménye lett: Milán ma részben ennek köszönhetően dolgozik az Isobar Budapestnél mint senior UX/UI designer, tartott egy előadást a Design Weeken, amely mellett egy kerekasztal-beszélgetésen éppen két autómegosztó-szolgáltatás, a MOL Limo és a GreenGo vezetőivel beszélgetett, ezen kívül a KREA-nak is igyekszik visszaadni abból, amit ott kapott: mint oktató és szakvezető-helyettes koordinálja a diákokat, illetve a Webdesigner és UI/UX Design szakokat.

Közreműködők:
Jutasi Gábor (UI Team Lead @Mito) - fő konzulens
Hadi Krisztián (Freelance UI/UX/Product Design Consultant) - konzulens
Serfőző Péter (CEO & Design Lead @Zwoelf) - konzulens


Octogon Deco Magazinunk a készlet erejéig az alábbi árusítóhelyeken kapható.



Kapcsolódó cikkek

UI/UX design önvezető autókhoz, avagy egy társadalmilag is előnyös diplomamunka

UI/UX design önvezető autókhoz, avagy egy társadalmilag is előnyös diplomamunka

Sztvorecz Milán önvezető autók carsharing szolgáltatásához készített UI/UX diplomamunkát.

Elhunyt Callmeyer Ferenc építész

Elhunyt Callmeyer Ferenc építész

A fő irányelve az volt, hogy a várost szeretni kell, ez pedig csak akkor megy, ha emberközeli.

Kormánytámogatással erősíthet Skandináviában a KÉSZ Metaltech

Kormánytámogatással erősíthet Skandináviában a KÉSZ Metaltech

Százmilliót költhet nemzetközi marketingre a KÉSZ Csoport tagvállalata.

Hirdetés