Új technológia, új design.

Az Airbus a napokban bemutatta legújabb, zéró emissziós repülőgépeinek terveit, amelyek a cég közleménye szerint 2035-től állhatnak forgalomba. A három repülőgép méretben és stílusban ugyan különbözik egymástól, de mindhárom hidrogénmeghajtással működne és zéró károsanyag kibocsátással üzemelne. Ezzel a francia repülőgépgyártó is beszállt azoknak a cégeknek a sorába, amelyeknek konkrét tervei vannak a fenntartható jövőre vonatkozóan.

Az Airbus vezérigazgatója, Guillaume Faury elmondta, hogy a fenntartható üzemeltetésre való áttérés a teljes iparág érdeke és elérkezett a cselekvés ideje.

Úgy látja, hogy kormányzatok és a légi közlekedés szereplői végre eljutottak a közös nevezőig, így közel lehet az áttörés. 

Az egyik modell 120-200 fő szállítására lesz alkalmas, várhatóan 2000 tengeri mérföldet (3700 kilométer) tud majd megtenni leszállás nélkül. Turbóventilátoros, átalakított gázturbinás motorral szerelik fel, amely kerozin helyett folyékony hidrogénnel közlekedik. A második modell ugyanezen az elven működik, azonban kapacitása kisebb lesz, kevesebb utast tud szállítani és 1000 tengeri mérföld megtételére lesz képes landolás nélkül. Design szempontjából a harmadik terv a legérdekesebb, szakít a hagyományos repülőgépek kinézetével, a 200 fő szállítására alkalmas gép szárnyai ugyanis teljesen beleolvadnak a repülőgép testébe, ily módon: 

A koronavírus-járvány különösen nagy károkat okozott a légiközlekedésben, melynek következtében a francia kormány 2020 júniusában mintegy 15 milliárd eurós mentőcsomaggal segítette meg a repülőgépgyártó cégeket. Az összeg egy részét a vállalkozásoknak kutatás-fejlesztésre kell fordítaniuk, így van esély arra, hogy 2035-re valóban elkészüljön az Airbus karbonsemleges repülőgépe.

Forrás: Airbus/Sajtóközlemény




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Norvégiában már elektromos autóból vesznek többet

Norvégiában már elektromos autóból vesznek többet

Elsőként haladta meg az 50 százalékot az eladott elektromos autók száma.

Egy hátra, kettő előre: így ülünk a jövőben a repülőgépeken?

Egy hátra, kettő előre: így ülünk a jövőben a repülőgépeken?

Egy olasz cég újragondolta a repülőgépek széksorait a társadalmi távolságtartás jegyében.

Hirdetés