Érdekes technikával készült a 191-es, 2024/3-as lapszámunk, de mi is az az anaglif? Ebben a cikkben erre adunk választ.
 

Az anaglif (anaglyph) technikát és az ilyen képek megjelenítését először a XIX. században kezdte el kidolgozni a lipcsei Wilhelm Rollmann. Ez egy háromdimenziós élmény biztosítására alkalmas módszer, amelynek az alapja a színszűrés. Digitális és papíralapú megjelenítéshez is alkalmazható, az anaglif csatornajelet kétszínű (jellemzően vörös és ciánkék) szűrővel választják szét.

Az ilyen passzív szemüvegeket sokszor papírból készítik a költségek és az ökológiai lábnyom csökkentésének érdekében. A technikának az a lényege, hogy a 3D-s tartalmakat két különböző nézetből, két különböző színnel jelenítik meg a két szem számára. Az ingeranyag a speciális szemüvegen áthaladva egy kvázi színtelen, háromdimenziós képet alkot a tárgyról az agyban.

Kevésbé fárasztóak a szem számára az anaglif technológiával készült 3D hatású képek, mint például az autosztereogram képek, amelyek nézéséhez gyakorlat is kell. Előnye továbbá, hogy olcsó és nem érzékeny a fejlődésre ez a technika. Ezt alkalmaztuk legújabb, 191-es lapszámunk esetében is.

Megjelent az Octogon Architecture&Design Magazin 191-es, 2024/3-as lapszáma.

Magazinunkra itt lehet online előfizetni.

2024/3 191. lapszám - Octogon

Forrás: BME MOGI




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Telep X 235 – Madách-esszencia analóg fotókon, pólókon és pulcsikon

Telep X 235 – Madách-esszencia analóg fotókon, pólókon és pulcsikon

Egy menő kapszulakollekció, mely kellően mai módon tiszteleg a Madách tér nagysága előtt.

Rekord áron kelt el Csontváry

Rekord áron kelt el Csontváry

Titokzatos sziget című festménye a magyar aukciók történetének legmagasabb leütési árát érte el.

A legdrágább magyar díszpárnák

A legdrágább magyar díszpárnák

Weiler Péter képzőművész először használta arra a blokklánc technológiát, hogy lakberendezési tárgyakat állítson elő.

Hirdetés