Hirdetés

A csend az új luxus

Helyszíni eladások, nemzetközi megrendelések: kiemelkedően szerepeltek a magyar designmárkák a párizsi Maison&Objet designvásáron.

Március végén rendezték meg Párizsban az idei első Maison&Objet designvásárt, amelyet Európa egyik legmeghatározóbb designeseményeként tartanak számon. A szakkiállításon, amelyen csaknem 2000 brand sorakozott fel, és amelyre közel 140 országból, több mint 50 ezer látogató érkezett, öt magyar formatervező mutatkozott be: Boldizar Senteski, Concrazy,  ERROR N’ MORE, Meander Kerámia Manufaktúra és Oleant. A Magyar Divat & Design Ügynökség egységes Budapest Select ernyőmárkája alatt szereplő hazai termékek elnyerték a nemzetközi szakmai közönség tetszését, ami nem csupán leendő megrendelésekben, hanem helyszíni értékesítésben is megtestesült.

 


A többek között belsőépítészek, galéria- és szállodatulajdonosok, valamint viszonteladókból álló szakmai közönség főleg európai országokból érkezett a designvásárra, de sokan Japánból, Kanadából, Indiából vagy akár Izraelből is elutaztak Párizsba.

„Az idei első Maison&Objet designvásáron a helyszíni eladásokkal szintet léptek a hazai tervezők, akiknek az egységes ernyőmárka alatti koordinált részvétele újabb értékesítési csatornákat nyitott meg számukra a nemzetközi piacon” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója. Hangsúlyozta: a Budapest Select márka fő célja, hogy a tehetséges magyar tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által nagyobb figyelemben részesüljenek a nemzetközi megjelenések során.

OleantOleant

A kiállítás ideje alatt számos konkrét megállapodás született, illetve tárgyalás valósult meg az MDDÜ sales-előkészítési folyamatainak köszönhetően. Az értékesítési előkészületek során az Ügynökség a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködésben több mint 100 potenciális szakmai partnerrel vette fel a kapcsolatot, köztük számos magas kategóriájú étteremmel, szállodával, belsőépítészeti irodával, galériával, viszonteladóval és  közintézménnyel. A kapcsolatfelvételnek köszönhetően Boldizar Senteski személyesen egyeztethetett az egyik párizsi opera képviselőjével egy installáció felállítását érintő lehetséges együttműködés kapcsán, míg a termékeit – egy egyedi asztalt és egy tükröt – a Maison&Objet után a párizsi BOON galériában azonnal kiállították.


Boldizar Senteski - Memento Mori Desk Fotó: Balazs FrommBoldizar Senteski - Memento Mori Desk Fotó: Balazs Fromm

Két magyar tervezőnek már a vásár helyszínén is sikerült konkrét üzletet nyélbe ütnie: a MEANDER Kerámia Manufaktúra szobrokat, míg az ERROR N’ MORE tányérokat értékesített. Utóbbi márkánál egy neves francia, Michelin-csillagos séftől is érkezett felkérés, de számtalan további komoly érdeklődést is kaptak a formatervezők. Szintén nagyon jó fogadtatásban részesültek a Concrazy és Oleant termékek is, amelyek iránt főként hotel- és szállodaláncok belsőépítészei érdeklődtek. Jól mutatja a Budapest Select stand sikerét, hogy többek közt a Galeries Lafayette francia luxusáruház beszerzési képviselője, az ACCOR Hotel Group megbízott lakberendezője és a Dubai Downtown Design munkatársai is meglátogatták.

A média figyelme se kerülte el a magyar standot, olyan híres francia és nemzetközi médium képviselői látogattak el a helyszínre, mint a Le Monde, a Marie Claire France, az Intramuros design magazin vagy a Home Fashion News France. A kitelepülés nagy előnye volt, hogy az újságírók személyesen is megismerhették a tervezőket és az alkotásaikat.

 

MEANDERMEANDERConcrazyConcrazy

A magyar stand kiemelt láthatóságát elősegítette, hogy a hazai tervezők a korábbi évekhez hasonlóan ismét a trenddiktáló márkák helyszíneként ismert Signature Hall-ban kaptak helyet a kiállításon. Maga a magyar stand koncepciója is sok érdeklődőt vonzott: a márciusi Maison&Objet inspirációja a New Luxury témája volt, amelyhez „A csend az új luxus” tematikával csatlakozott a Budapest Select. A standkoncepció a pandémia utáni természetbe való visszatalálásra alapult. Különlegessége az volt, hogy a látogatók minden érzékszervére igyekezett hatni: halk zene, egyedi illatok és zöld növények biztosították a letisztult légkört, valamint a tárgyak háborítatlan felfedezését.

 

ERRORNMOREERRORNMORE

Az MDDÜ immáron több éve biztosít bemutatkozási lehetőséget a magyar formatervezőknek a nemzetközi designszcéna előtt. 2020-ban 11, míg 2021-ben 10 magyar tervező vett részt Európa egyik legnívósabb lakberendezési szakkiállításán a Budapest Select márkán keresztül.
Idén az alábbi márkák mutatkoztak be a Budapest Select standon, a Maison & Objet szakvásáron:

Boldizar Senteski munkáit elsősorban tükrök, bútorok és lakáskiegészítők alkotják a Collectible Design és Functional Art jegyében. Munkái szoborszerű alkotások, melyek sokat merítenek az őt körülvevő környezetből, és annak építészetéből. A formatervező egy álló tükröt és egy patinázott acél íróasztalt mutat be, melynek különlegessége, hogy egyedi oxidált tükör asztallappal rendelkezik.

A Concrazy az ultra magas szilárdságú, sárgaréz berakásos beton Terazzo kávézó asztalával folytatja a sort, mely az anyagok és természetes színek keverékét példázza. A márka olyan maradandó és funkcionális élményt nyújtó bútorok és belsőépítészeti elemek megalkotására törekszik, amiknek használata, de csupán látványa is örömet okoz.

Az ERROR N’ MORE a kiegészítők terén nyújt újdonságot és a sivatagi oázisok inspirálta OASIS tányércsaládját ismerteti, amely kifejezetten a csúcsgasztronómia számára készült, ahol az étkezés nem csupán egy fizikai szükséglet, hanem lelki táplálék is egyben. A tányérok fatüzelésű kemencében készültek, így minden darab teljesen egyedi karakterrel rendelkezik.

Az Oleant márkafilozófiája épp olyan egyedi, mint a lámpáik. Kifinomult ügyfeleik kreatív elképzeléseit minőségi termékekkel és kifogástalan ügyfélszolgálattal rendelkező csapat valósítja meg. Alkotásaikban mesterien ötvözik a csillagászatot és a mérnöki tudományt, egyedi lámpáik fény- és világítástechnikai elemekkel egészítik ki a sort.

A Meander Kerámia Manufaktúra dekorációs darabjai ékes díszként töltik meg a teret és foglalják egységbe a magyar tárgyakat. A márka életében fontos szerepet játszik a Kárpát-medencében létrejött kultúrák kincseinek feldolgozása, mai korhoz illő alakba ültetése. Ezek a rusztikus formák ékes díszei lehetnek modern és autentikus építészeti tereknek egyaránt.




Forrás: sajtóanyag

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Három divat- és designipari innováció kapott befektetést a HFDA startup program keretében

Három divat- és designipari innováció kapott befektetést a HFDA startup program keretében

Gyerekbútor, design falburkolat és egy MI-re épülő app. 

Hétmilliárd forintra pályázhatnak divat- és designipari kkv-k

Hétmilliárd forintra pályázhatnak divat- és designipari kkv-k

Már lehet regisztrálni az előminősítésre.

Öt hazai tervező-tehetség tanulja a brandépítést

Öt hazai tervező-tehetség tanulja a brandépítést

Elindult az MDDÜ második divatmentoring programja.

Három divat- és designipari innováció kapott befektetést a HFDA startup program keretében

Három divat- és designipari innováció kapott befektetést a HFDA startup program keretében

Gyerekbútor, design falburkolat és egy MI-re épülő app. 

Hétmilliárd forintra pályázhatnak divat- és designipari kkv-k

Hétmilliárd forintra pályázhatnak divat- és designipari kkv-k

Már lehet regisztrálni az előminősítésre.

Öt hazai tervező-tehetség tanulja a brandépítést

Öt hazai tervező-tehetség tanulja a brandépítést

Elindult az MDDÜ második divatmentoring programja.

Három divat- és designipari innováció kapott befektetést a HFDA startup program keretében

Három divat- és designipari innováció kapott befektetést a HFDA startup program keretében

Gyerekbútor, design falburkolat és egy MI-re épülő app. 

Hétmilliárd forintra pályázhatnak divat- és designipari kkv-k

Hétmilliárd forintra pályázhatnak divat- és designipari kkv-k

Már lehet regisztrálni az előminősítésre.

Öt hazai tervező-tehetség tanulja a brandépítést

Öt hazai tervező-tehetség tanulja a brandépítést

Elindult az MDDÜ második divatmentoring programja.

Hirdetés
2024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1