Az egyetem kommunikációs eszköztárának egészét átgondolta és kitalálta a Salt Communications.
A Magyar Formatervezési Díj vizuális kommunikáció kategóriáját a Salt Communications nyerte meg a Budapesti Corvinus Egyetem arculatfejlesztésével. Az egyik fő nehézség a kutatás során begyűjtött számtalan információ kiszűrése és rendezése volt, elvégre nemcsak egy új arculat készült, de az egyetem kommunikációs eszköztárának egészét átgondolták. A központi motívum a holló lett, amely „a magasba röppenő célt” szimbolizálja, míg a csőrében tartott gyűrű a tudás hatalmát. Az arculatot a Budapest Design Week videója segítségével mutatjuk be.
Magyarország piacvezető gazdasági-üzleti egyetemének célja, hogy rövid időn belül Közép-Európa meghatározó, nemzetközileg is elismert intézményévé váljon. Ehhez az új narratívához új arculat is társul, amelynek központi eleme a csőrében aranygyűrűt tartó holló. A kép szimbolikája egyszerre utal a tudás mint kincs megszerzésének vágyára, és idézi fel hazánk egyik legvirágzóbb időszakát, Hunyadi Mátyás korát.
Mivel az egyetem több célcsoport felé is aktív, ezért az arculat felépítésekor a tervezők figyelembe vették a hallgatók, az akadémiai és az üzleti élet összetett elvárásait.
Az arculat jól illeszkedik a nagy egyetemek vizuális trendjeihez. A kék-arany kombináció letisztult megjelenést eredményez, és egyértelműen definiálja az egyetem oktatási intézmény mivoltát, ugyanakkor a másodlagos arculati elemek és a hozzájuk párosuló színek dinamizmust és lendületet sugároznak. A koncepció erőssége, hogy elemei hivatalos és informális, illetve kereskedelmi célú kommunikációban print és online felületeken egyaránt jól működnek.
Alkotók: Balogh Lőrinc, Burus Botond, Nagy István, Serflek Máté (SALT Communications Kft.)
A Corvinus új arculatáról külön is írtunk korábban, az összes díjazottat pedig ebben a cikkben mutattuk be.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.