Sho Ota japán tervező figyelve az anyag természetére, új életet ad a fának az esztétikus tökéletlenség jegyében.

Sho Ota a fabútorgyártás alapjait még odahaza, Japánban sajátította el, amelyet aztán az Eindhoveni Design Akadémia mesterképzésén tökéletesített. A ma már Hollandiában élő designer munkáival a lelassulásra, a részletek aprólékos megfigyelésére szólít fel.

 


A fa minél tökéletesebb felületi csiszolása, egységesítése helyett az egyediség, az adott szerkezetek, esetleges hibák, göcsörtök kiemelésére helyezi a hangsúlyt, ezzel téve megismételhetetlenné minden egyes általa tervezett darabot.

A tömeggyártás helyett a kézműves famegmunkálást részesíti előnyben, ahol érvényesülni tudnak a természetes formák és textúrák, ahol nem kell minden egyes darabnak ugyanolyannak lennie, ahol akár az ipari fahulladék is újrahasznosulhat.
 


Tárgyait Oto különböző – talált vagy már hulladéknak szánt – fadarabok ragasztásával készíti, amelyeket faragással alakít megfelelő formára a művészet és design, a szobrászat és funkcionalitás határán. Sorozata székeket, padokat, polcokat és tálcákat is tartalmaz. És igen, minden darabján ott vannak az üregek, repedések, göcsörtök – a fák titkai.


 

Sho Ota | Web | Instagram




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Magyar designer kapta a tipográfia Oscar-díját

Magyar designer kapta a tipográfia Oscar-díját

A Lipcsei Könyvvásár magyar pavilonjának arculatával és az egy. magazinnak tervezett animált logóval nyert Farkas Anna.

Játékos installációval hívja fel a figyelmet a méhek fontosságára egy építésziroda

Játékos installációval hívja fel a figyelmet a méhek fontosságára egy építésziroda

A design szerepe megkérdőjelezhetetlen a közösségek fejlesztésében és a környezetvédelemben.

Hangszórót építettek a tányérokba, hogy jobban érezzük az ízeket

Hangszórót építettek a tányérokba, hogy jobban érezzük az ízeket

Mert elvesztettük a kapcsolatot az ételeinkkel.

Hirdetés