Miben nyújt mást a legfiatalabb hazai formatervező-nemzedék, hogyan egészíti ki munkájukat a design újságírás és mindez hogyan kapcsolódik a coworking terekhez?
Miben nyújt mást a legfiatalabb hazai formatervező-nemzedék, hogyan egészíti ki munkájukat a design újságírás és mindez hogyan kapcsolódik a coworking terekhez? Mindezekre a kérdésekre választ kaphattak azok az érdeklődők, akik a Kinnarps különleges előadásokkal fűszerezett interaktív Change by design Meetup rendezvényére ellátogattak.
Octogon magazin és Kovács Apor fiatal designer közös előadásában a tervező munkáit, illetve napjaink legfrissebb irányzatait ismerhették meg a résztvevők. Paukovics Gábor, a Kinnarps regionális ABW szakértője pedig bepillantást engedett a coworking irodák kulisszatitkaiba, valamint bemutatta, mindez hogyan szolgálja a fiatal tervezők és start-upok fejlődését és hogyan valósítja ezt meg Európa piacvezető irodabútoros cége saját tereiben.
Megérkezett a formatervezők új generációja!
Az előadás-sorozatot a fiatal designer nemzedék ígéretes tehetsége, Kovács Apor nyitotta, aki őszintén beszélt a formatervezők új generációjának kihívásairól és lehetőségeiről. Maga is arra törekszik, hogy mindig más-más típusú munkákban vegyen részt, hiszen amivel még nem foglalkozott az jelent valódi kihívást a számára, abból tanulhat a legtöbbet és így tud igazán szabadon és kötöttségek nélkül gondolkodni.
„A formatervezési feladatokat alapvetően három látásmód szerint kategorizálom, attól függően, hogy mikor lépek be a tervezési folyamatba. Az első, amikor észreveszem a szükségletet és igényeket, így arra reflektálva tervezek egy tárgyat. A második, mikor analógiákat, természeti vagy fizikai jelenségeket megfigyelve, akár újszerű anyaghasználatban, olyan burkolatot vagy struktúrát hozok létre, ami új látásmódot képvisel és versenyképessé teszi az adott tárgyat. A harmadik típus pedig, amikor részt veszek oktató jellegű táborokban, feladatokban és a körülöttem lévő emberek szépérzékét, látásmódját próbálom javítani, megmutatni azt, hogy lehet másképp is csinálni.” – Kovács Apor, formatervező
Mit tanulhatunk a coworking terektől?
Az irodaterek világában egyre inkább terjed a kreatív irodák, menő belső térkialakítás, mint employerbranding eszköz. Nem mindegy azonban, hogyan építi fel egy adott cég saját tereinek a koncepcióját, nem biztos, hogy egy irodatérbe csempészett lakókocsi motiválni fogja a kollégákat. Paukovics Gábor a Kinnarps regionális szakértője így foglalta össze a hatékonyan működő terek eszenciáját:
„Mint emberek mindig is a környezetünk áldozatai leszünk, azokhoz fogunk idomulni és azok szerint fogunk fejlődni előre vagy visszafelé. Ugyanakkor megvan az a képességünk, hogy a nekünk leginkább megfelelő környezetbe helyezzük magunkat, vagy ha az még nem létezik, akkor létre tudjuk hozni. A pénz és az idő, vagy egyéb alapvető szükségletnek hitt, de valójában csak kifogások hiánya sokunkat megállít e képességünk gyakorlásában.
A „Tudatos Evolúció” gyakorlásával, céllal válasszuk meg vagy hozzuk létre a környezetünket, hogy azok azzá formálhassanak minket, akik valójában lenni szeretnénk. Amik segítenek, és nem hátráltatnak minket a céljaink elérésében, amikkel nem megharcolni kell, hanem amik arra visznek minket amerre menni akarunk. Ilyen tereket alkossunk, ilyen terek kialakításába fektessünk pénzt, időt, energiát és az ilyen terek használatára és továbbfejlesztésére tanítsuk a közösségünket és az embereinket.”
Napjainkban a design és az irodabútor tervezés már kéz a kézben jár, így a piacvezető irodabútoros cég számára természetes, hogy igyekszik mindig aktuális újdonságokkal és trendekkel erősíteni tudatformáló szerepét. Az előadásokat követő interaktív showroom-túrán ismerhették meg a látogatók a legfrissebb trendeket és a Kinnarps legérdekesebb projektjeinek kulisszatitkait.
„Az egyik legbefolyásosabb irodabútor- gyártóként alapvető számunkra, hogy mindig friss inspirációt nyújtsunk az építész szakmának. Az innováció és a proaktív gondolkodás mindennapjaink szerves része, legyen szó akár a munka világának trendjeiről, akár a jövő designer nemzedékének támogatásáról. Büszkék vagyunk rá, hogy Magyarországon is számos fiatal tehetségnek indult nálunk a pályafutása, együttműködünk több egyetemmel, mint például a BME és a MOME, de cégcsoport szinten is stratégiai cél ez számunkra. A Materia márkánk esetében például minden évben egy ismeretlen designer terméke is bekerül a termékpalettába, amelyet egy nyilvános pályázat keretében választanak ki. A Design Hét rendezvénysorozathoz is azért csatlakoztunk, hogy, minél szélesebb a design iránt érdeklődő közönség számára tegyük elérhetővé azt az inspirációs- és tudásbázist, amit proaktív gondolkodásmódunknak és szakmai tapasztalatunknak köszönhetünk.” – nyilatkozta Soltész Tiberiusz, a Kinnarps Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
forrás: sajtóközlemény
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.