A tervezők az új betűtípussal kívántak boldog halloween-t mindenkinek.
Zack Roif és Matthew Woodward kreatív igazgatók elhatározták, hogy Halloween alkalmából megviccelik egy kicsit a grafikusokat: kiadtak egy megbuherált verziót a Helvetica betűtípusból, amely Hellvetica néven a pokol bugyrait idézi meg.
A Hellvetica tervezők rémálma lehetne: létrehozói azt akarták megmutatni vele, hogy akármilyen jó is legyen egy betűtípus, ha a betűközöket megváltoztatják, akkor pokollá fogja tenni az életünket. Ha túl közel állnak egymáshoz a betűk, akkor a szöveg megfejthetetlen, ha túl messze, akkor pedig nehézkes lehet az elolvasása.
A Hellvetica igazán idegesítő és valóban pokoli: a karakterek között véletlenszerű a betűköz.
A Hellvetica pillanatokat alatt vírusként terjedt el az internetezők körében, az indulást követő egy héten belül a weboldalának 375 000 egyedi látogatója lett, és még a Monotype, a Helvetica betűtípus tulajdonosa is vette az adást és jóváhagyta. A két tervező direkt olyan betűtípust választott, amelyet tisztasága miatt szeretnek a grafikusok, és amelyet egy svájci designer, Max Miedinger fejlesztett ki 1957-ben, azóta pedig számtalan márka használja világszerte. A Helvetica elnevezést 1960-ban kapta meg, jelentése latinul „svájci”.
A Hellvetica-t innen tudjátok letölteni.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.