A Holdig és vissza

A MOONCITY Budaörs egyedi enteriőrje

Megnyílt a Porsche Hungaria fiatal márkáját, a MOON-t bemutató szalon és elektromos töltőállomás Budaörsön. A belsőtér képzőművészeti koncepcióját Kocsis Zsuzsa ipar- és képzőművész jegyzi. A projektet Zsuzsa leírásában közöljük.
 


A látványos épület alsó szintjén található MOONCITY Budaörs több funkcióval rendelkezik: az érdeklődök megtekinthetik az elektromos autókat, töltőket és a márka új fejlesztéseit, valamint egy szakmai konferenciaterem és egy kávézó is helyet kapott benne. A Porsche Hungaria vezetősége, Németh Balázs és Bujáki Zsolt szorgalmazta, hogy a magyar arculatban egyedi művészeti koncepció is megjelenjen, amely végül a MOON márkaigazgatója, Basilides János támogatásával tudott megvalósulni. Mivel nem volt határozott iránymutatás arra vonatkozóan, hogy milyen is legyen a MOON design, tág keretek között, szabadon dolgozhatott a tervező. 
 


A MOON számára kiemelt szerepvállalás az edukáció, a fiatal generáció megszólítása, valamint az ökológiai tudatosság. Ezen törekvések a belső designban is visszaköszönnek.

A szén az élet nélkülözhetetlen, és egyik leggyakoribb eleme, hiszen az élőlények, növények felépítésében is jelentős szerepet játszik. A szén a nitrogén ciklus során a Nap és más csillagok energiatermelésében is részt vesz, az aktív szént pedig víztisztításra is használják. Ezen információk összessége vezetett arra, hogy a szén összekapcsolódjon a MOON márkával. A szén szabályos hatszög alakú rácsszerkezete jelenik meg a falakon, ám a molekulák helyére az öt megújuló energia piktogramja került. A szélerő, a vízerő, a napenergia, a geotermikus energia és a fotoszintézis mellé hatodik elemként a MOON logója kapcsolódik.


A szabályos rendszerbe ágyazott MOON lógó a megújuló energiaforrásokból szerzi az erejét, így alakítva át a mobilitást. A rácsszerkezet végtelenített mintája azt sugallja, hogy meg kell sokszorozni ezt az erőt. A minta a hat elem konkrét és meghatározott elrendezéséből indul ki, majd fokozatosan válik nyitott szerkezetűvé. A kihagyott részek azt szimbolizálják, hogy jövő megújuló és alternatív megoldásait még nem találták mind fel. Az üres helyek kitöltését szabadon lehet folytatni. A MOON kampány utat mutat, lehetőséget ad és mozgósít, így kapcsolódva a fiatal generációhoz. 
 


A MOONCITY Budaörs, mint helyszín, az ember és a Hold kapcsolatára is utal, a Ferdinand Porsche által 1898-ban megalkotott elektromos motor referenciájaként. Az enteriőrt úgy rendezték be, hogy egyfajta űrutazási élményben legyen része az odalátogatónak. Az asztalok fölé a csillagos égbolt borul világító installációk formájában. Tizenhét darab csillagkép fedezhető fel, amely közül hat egész évben látható Magyarországról. Ezek a világító lámpatestek intimitást adnak és szemlélődésre ösztönzik az embert. 
 


A MOON márkát játékosság is jellemzi, amely a budaörsi bemutatótermek falain is tetten érhető. A töltőkkel berendezett információs falon a dinamikus hullámvonal úgy jelenik meg, mintha a Napból kiinduló, a különböző töltőket összekötő energia épp a MOON-ba tartana. A grafika a monitorokon animációvá alakul, ahol a piktogramok mozognak, majd kibontakozik egy film, amely a mögöttük rejlő természeti erők elementáris erejére és szépségére hívja fel a figyelmünket.  


MOONCITY Budaörs | Web | Facebook | Instagram

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A Holdig és vissza

A Holdig és vissza

A MOONCITY Budaörs egyedi enteriőrje

Múzeumi service design

Múzeumi service design

Digitális stratégiába és service designba fektetnek a múzeumok a pandémia után.

TOP TRIÓ | Szabó Levente / Hetedik Műterem

TOP TRIÓ | Szabó Levente / Hetedik Műterem

TOP TRIÓ elnevezésű sorozatunkban mindig egy-egy általunk felkért építésziroda fejti ki a véleményét három kedvenc épületéről – építészek építészekről.

Hirdetés