Fókuszban a vízcseppek
Egy ismert, nagy múltú, az ország számos pontján jelen lévő szállodalánc arculatát tervezték újra a Studio NUR designerei, Laki Eszter és Imre Réka. A Hunguest Hotelek rebrandingje melett a grafikai stúdió nevéhez számos magyar és külföldi turisztikai brand arculatának kialakítása köthető, köztük Michelin-csillagos éttermek vizuális megjelenései is.
A Hunguest múltja a rendszerváltás előtti időkig nyúlik vissza. Azóta több átalakuláson ment keresztül, de az arculat a kétezres évek óta nem változott. Az utóbbi években a szállodák teljes körű fejlesztésen estek át, és a vállalat célja az volt, hogy ez a változás az arculatban is megjelenjen. A brand két fő alapértéke a minőség és megbízhatóság, így a tervezésekor egy konzisztens, időtálló, és az összes hotelen átívelő arculati rendszer kialakítása volt a cél.
A korábbi archaizáló, idejétmúlt logó és embléma újratervezése mellett a teljes belső és külső irányító rendszer, az összes, hotelekben található nyomdai anyag megújult. Az arculat 72 piktogrammal és egy jól használható terülőmintával is gazdagodott.
A Hunguest szállodáinak többsége közvetlen kapcsolattal rendelkezik hazánk termálvizes fürdőivel. Ezért a H embléma elemei vízcseppekre utalnak, és az arculat hűvös kék színt kapott. A logotípiában elhelyezett finom hullám és csepp is erősíti ezt a szimbolikát.
„A nyomdai kivitelezés során lehetőségünk volt magas minőségű megoldásokhoz nyúlni. A duplán kasírozott, magas grammszámú, anyagában színes kreatív papírokat letterpress és szita technikával nyomtuk meg, az egyedileg stancolt arculati anyagokon a kék brand szín offset nyomást kapott" – osztották meg a tervezők.
A Hunguest Hotels megújult arculata már több díjban részesült, elnyerte például az RGB Kreatív Design Award Blue minősítését kisarculat kategóriában, valamint a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díját márkaidentitás kategóriában.
„A stilizált vízcseppekből álló "H" elegánsan utal a szállodamárka wellness szolgáltatásaira, és a kék színnel kombinálva modern és minőségi hatást kelt. A gondosan megtervezett piktogramok nemzetközileg is érthetőek, és harmonikusan illeszkednek a márka identitásába” – indokolta a győztes minősítést a tizenkét nemzet elismert szakértőiből álló zsűri.
„Az időtálló és konzisztens arculatnak elengedhetetlen szerepe van egy márka sikerességében, egy szállodalánc esetében pedig jelentősen hozzájárul a kiemelkedő vendégélményhez. Büszkék vagyunk rá, hogy egy mértékadó globális design versenyen ismerték el az egyik legmeghatározóbb hazai turisztikai brand megújulását" – mondta Labossa Lajos, a Hunguest Hotels marketing és kommunikációs igazgatója.
A Hunguest Hotels magyarországi szállodáiban fokozatosan vezetik be az új arculatot, 2023 októberétől már nyolc hotelben találkozhatnak a vendégek az új külsővel.
Studio NUR | Web | Facebook | Instagram
Forrás: sajtóanyag
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.