A magyar csapat is remekelt.
A MOME koordinációjában május 29. és június 5. között első alkalommal megrendezett nemzetközi online játékfejlesztő esemény témája a koronavírus járvány kapcsán kialakult hírdömping és a fake news jelensége volt. A június 13-ai díjátadóval záruló ComplexityJam fődíját a Temp in Charge című játék nyerte.
Az Európai Unió által finanszírozott Interactive Digital Narratives for Complexity Representations (INDCOR) projekt keretében létrejött ComplexityJam fókuszában a pandémia, az álhírek terjedése és a kritikus információfeldolgozás állt.
Több magyar, köztük MOME alumni diákok is részt vettek annak a 11 játéknak a fejlesztésében, melyek az online játékfejlesztő verseny keretében születtek.
A versenyre 12 országból közel 80 versenyző jelentkezett, köztük 14 csapat és 15 egyéniben induló amatőr fejlesztő. A játékok a döntéshozó pozíció felelősségi körével, a kritikus információkezelés, a távolságtartás és a sikeres kooperáció témáival foglalkoztak.
A játékok között található point-and-click alapú kalandjáték, számos newsgames, amelyek a hírek hitelességével és annak ellenőrizhetőségével foglalkoznak játékos és ironikus módon; ugyanakkor született olyan szöveg alapú interaktív narratíván alapuló játék is, amelyben a felhasználó külső szempontból figyelheti a társadalom által gerjesztett hírdömpinget.
A győztes projekt, a Resul Alıcı és Burak Karaka készítette Temp in Charge egy képzeletbeli országban, Palombiában játszódik, ahol magát az elnököt helyettesítjük beugró gyakornokként. Egy hétre át kell vennünk a kormányzás terheit, és olyan kérdésekben kell döntéseket hoznunk, mint a világméretű járvány és az országot sújtó gazdasági következmények kezelése.
A ComplexityJam különdíját, a Cologne Game Lab által felajánlott pénzdíjat a Trial Day kapta. A játék főszereplőjeként újságíróként kell eligazodnunk új munkahelyünkön, de a szerkesztőségében a hírdömping mellett a Nagy Testvér figyelő szeme is nehezíti a döntést. A Trial Day alkotói: Eren Çaylak, Sid Chou, Glenn Curtis, Yiting Liu, Dimitra Mavrogonatou, Kirstin McLellan.
A zsűri kiemelte továbbá az amerikai Georgia Institute of Technology hallgatói által fejlesztett Essential Workers, a magyar TUTHKP csapat (Fábián Ágnes, Fehér Viktória, Kovács Ádám, Kovács Rebeka, Papp Miklós Levente, Rózsa Noémi és Szabó-Zichy Eszter) által készített RABID, valamint Olga Chatzifoti, Christina Chrysanthopoulou munkáját, a RAWRER című játékot is.
Az Essential Workers olyan kooperatív, négyszemélyes csapatjáték, amelyben a játékosoknak egy közösség részeként kell átvészelniük a járványt, miközben a saját biztonságuk és a kollektíva érdekei között egyensúlyoznak.
A magyar fejlesztők által kitalált, Rabid című kalandjátékban egy állatokkal benépesített városka polgármestereként alaposan meg kell fontolnunk, milyen forrásoknak hiszünk, hiszen a közösség életét befolyásoló döntéseket kell hoznunk. A Rawrer a dinoszauruszok Twittere, ahol a dínókolónia tagjai tweetekben osztják meg egymással a helyi vulkán-katasztrófáról szóló híreket. A játék célja, hogy megtanuljunk különbséget tenni hírek és álhírek között, és rálássunk arra, hogy az információk megosztásának milyen hatalmas szerepe van a társadalmi összefogásban.
Az angol nyelvű játékokat itt érheted el.
Forrás: MOME
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.