A fiatal ötvös, Cselőtei Boglárka fantáziáját megmozgatta a metróépítészet.
Az építőművészet és az iparművészet határmezsgyéjét akarta feltérképezni Cselőtei Boglárka, mikor a Képző- és Iparművészeti Gimnázium ötvösszakán egy különleges ékszerkollekciót készített vizsgamunkának – írta Zubreczki Dávid a Tervlap.hu-n.
„A négyes metró hálás dizájntéma. A megállóin nem csak remek építészek dolgoztak (akiknek munkáját Erő Zoltán csapata fogta össze), hanem iparművészek is – írja az ismert urbanista. – Gyakorlatilag midnen állomáson megjelennek a társművészetek, elég csak mondjuk Jovánovics György plasztikájára gondolni a II. János Pál pápa téren, vagy Bojti Márton üvegmunkáira az Újbuda-központ megállóban.
Ezen a két állomáson például közvetlenül az iparművészeti alkotások ihlették Cselőtei Boglárka ékszereit, de van, ahol az építészeti alapokig nyúlt vissza, mikor megtervezte ezt a különleges kollekciót. Az anyaghasználat sem a szokásos: mozaik, beton, vas, corian stb. Mindazok, amik az állomásokon fizikailag is megjelennek.”
„Minden megállót különböző részekre bontottam (mozaik, beérkező metrókocsi mögötti burkolat, mennyezet stb.), és mindegyik megállónál kiválasztottam egy-egy olyan elemet, amely szerintem a legjobban jellemzi az adott állomást. Így alakult ki a 10 gyűrűből álló sorozat" – ez Cselőtei munkjánának a kiindulópontja.
A kollekció ugyanakkor egyfajta egyfajta haute couture, műalkotásként készült, vagyis nem lesznek belőle másolatok, és értelemszerűen nem is kerül kereskedelmi forgalomba. Cselőtei ma már a Képzőművészeti Egyetem művészeti menedzsment szakos hallgatója, és kurátornak tanul.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.