Ez a Klasszis Csoport által létrehozott, annak keretén belül a Turizmus Online szervezésében évről-évre megrendezett Klasszis TopDesign verseny, amelynek megszólított célcsoportja elsősorban az építészek, azon belül is a belsőépítészek köre. Kéry Balázs belsőépítésszel (Kroki Stúdió alapító-társtulajdonos), a verseny zsűrijének tagjával most sorra vesszük, miért érdemes egy belsőépítésznek megmérettetnie magát e rangos hazai versenyen? 

Nemzetközi zsűri, igazi megmérettetés a szakmai porondon

Az idei, Klasszis TopDesign 2024 több szempontból is előnyös a tervezők számára: ez egy valóban széleskörűen elismert fontos szakmai verseny, amelyen elismert szaktekintélyek, külföldi sztárdesignerek is részt vesznek a pályázatok elbírálásában. Így a projektek megvalósítói és tervezői számára a részvétel és bemutatkozás lehetőséget kínál az elismerésre, a kreativitás és egyediség bemutatására és a szakmai kapcsolatok építésére. A verseny során a résztvevők értékes szakmai kapcsolatokat építhetnek ki megbízókkal, más tervezőkkel, nemzetközi zsűritagokkal, amelyek mind együttesen, vagy külön-külön új együttműködésekhez és projektekhez vezethetnek.

Marketing és publicitás

Mivel a versenyt szervező Klasszis Csoport rendelkezik mind nagyközönségi, mind szakmai híroldalakkal (Mfor / Privátbankár / Piac és Profit / Turizmus Online), ezért a verseny által nyújtott publicitás a szakmát, valamint a nagyközönséget is elérik, hiszen a verseny kezdetétől, annak lezárásáig, vagyis a díjak átadásáig a folyamatos médiamegjelenések garantáltak, ezáltal növelik a tervezők láthatóságát és ismeretségét a szakmai közösségben és a potenciális ügyfelek körében. A rendezők különben nem csak saját felületeiken, hanem más, szintén jelentős nagyközönségi és szakmai médiákban szintén a verseny teljes ideje alatt hírt adnak az aktualitásokról, beszámolnak a verseny állásáról és természetesen a győztesekről – így széleskörben biztosított a publicitás annak, aki e versenyre benevez. Ezen a versenyen való sikeres szereplés növeli a tervező szakmai hitelességét, elismertségét és presztízsét a szakmán belül és kívül egyaránt.

Rejtett értékek bemutatására lehetőség

Nagyon sok rejtett érték van egy tervezési fázisban lévő vagy már megvalósult projekt kapcsán, sokszor olyan is, amiről nem is tudunk. A verseny egyik fontos célja ezek felfedezése. A tervezőknek ezáltal lehetősége van új helyeket bemutatni, amelyek új szempontokat és eredetiséget képviselnek. Ez nem csak a tervezőnek jelent pozitívumot, hanem a versenynek is hasznos, mert olyan új témákat hozhatnak be, amelyek a versenyt is befolyásolják a jövőben. Egy konkrét példa erre az idei verseny kapcsán: így hozta létre a zsűri a szervezőkkel közösen „Az év Klasszis cool-tour vidéki és városi helyszíne 2024” kiemelt kategóriát, ahol a hely értékei mellett a kulturális élet is aktívan megjelenik. És még egy fontos tényező: e verseny során a zsűri külön figyelmet fordít arra, és kedvezően bírálja el, ha egy pályázatban felfedezhető az eredetiség. Mert közös véleményük szerint alaptézis, hogy kell az egyediség, amiről egy hely felismerhető és megszerethető. Nem baj, ha meghökkentő - az jó, ha van erős élmény, de az fontos, hogy ez az élmény harmóniában legyen a környezetével.

A tematika jelentősége

A versenyen különböző kategóriákra lehet pályázni, ami így segít kiemelni egy pályázati mű erősségeit. Fontos kihangsúlyozni, hogy egy pályázó ne ugyanazt a pályamunkát adja be a különböző kategóriákra, hanem mindig az adott kategória alapján állítsa össze a pályázatát. Így sokkal jobban ki lehet bontani a lényegi elemeket is.

Portfólió-építés

A pályázati anyagok készítése és benyújtása segít a tervezőknek abban, hogy erősítsék és bővítsék portfóliójukat, amely kulcsfontosságú lehet jövőbeli munkák megszerzésében.

Visszajelzés és kritika

A pályázatok során kapott visszajelzések és kritikák értékes információkat nyújtanak a tervezők számára, amelyek segíthetnek szakmai fejlődésükben.

Arculattal való egység

Fontos szempont a pályázatoknál, hogy ne csak a design, hanem a köré épülő arculat is összhangban legyen. Az első benyomás, a térben való jelenlét és amikor a részletekhez közel megyünk, pl. egy étlapot a kezünkbe veszünk, ezek együttesen határozzák meg az atmoszférát, azt, amit tovább viszünk, amit elmesélünk a helyről.

Önállóan vs. megbízóval közösen beadott pályázatok

A tervezők több módon pályázhatnak e verseny során. Lehet önállóan, bármely kategóriát kiválasztva, egyéni pályázatot beadni, vagy a megbízóval közösen benyújtani a pályamunkát. Az „év tervezője” kategóriában pedig – amely mindkét főkategóriában (Gasztro/Hotel) szerepel, több munkával lehet pályázni, amelyek közt lehet megvalósult, vagy megvalósulásra váró, tervezési fázisban lévő munka, és fontos, hogy teljes portfólióval is pályázhatnak tervezők, építész stúdiók.

Díjkiosztó gálán való részvétel

Nem csak a beadott pályázatok, annak bírálata segítheti a tervezőt a további munkái során, hanem e verseny díjkiosztó gálája is, ahol a hazai pontozók mellett a nemzetközi zsűri is felvonul és ad át elismeréseket. E gála – immár hagyományosan – mindig egy új, exkluzív helyszínen zajlik – attraktív körülmények közt. A szervezők arra is figyelnek, hogy a díjkiosztó gála publicitása szintén kiemelt jelentőségű legyen. Ezért a tervezőknek érdemes azon részt venniük ismertség és új kapcsolatok szerzése érdekében.

Minden további információ és jelentkezés a versenyre ezen a linken.

Forrás: Sajtóinformáció




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Művészeti szervezetek építésze | Szántó András – 1. rész

Művészeti szervezetek építésze | Szántó András – 1. rész

Budapestről New York magaslataira

Fényművészet a piacon | LAM

Fényművészet a piacon | LAM

Az intézményről és a Superluminal kiállításról bővebben

Hirdetés