A designboom nem szeretne beszállni a koronavírus körül kialakult hisztériakeltésbe.

A világ egyik vezető designportálja, a designboom közölte, hogy nem fognak írni cikkeket írni a koronavírus járványról. Okuk márpedig lenne rá, hiszen a székhelyük Milánóban van, amely vesztegzár alatt van, akárcsak egész Olaszország, de vannak munkatársaik Pekingben is. Szerintük az, hogy most már szinte minden hírportál tömegesen gyártja a híreket sokszor valóság nélkül, kizárólag spekulációra hagyatkozva, egyáltalán nem visz előre, ellenben hozzájárul ahhoz, hogy az emberek féljenek. A média felelőssége nagy, de úgy tűnik, ezt nem mindenki tartja szem előtt. 

A világszerte 3,5 millió olvasóval és 450 ezer hírlevél feliratkozóval bíró portál szerkesztőségi álláspontját a designboom főszerkesztője, Birgit Lohmann tette közzé egy cikkben, amelyben azt is leírta, hogy

a járvány körül kialakult túlzott médiazsongás nem segít a helyzeten, ezért inkább úgy döntöttek, hogy nem írnak a járványról, hátha hozzá tudnak járulni a kialakult hisztéria tompításához. Egyben hozzátette, hogy nagyon aggódnak a kialakult helyzetre adott emberi reakciók miatt, amelyek okozója sokszor a média. 

Mindössze három cikk jelent meg a témában a portáljukon, méghozzá a Salone Del Mobile, a Genfi Autószalon és a Velencei Biennálé elhalasztásával kapcsolatban. Mivel a félelem szerintük gyorsabban terjed, mint a vírus, nem álltak be abba a sorba, hogy híres tervezőkkel készítenek interjúsorozatot a témával kapcsolatban.

Ebben a helyzetben Lohmann véleménye szerint az a leghelyesebb, ha teszik a dolgukat úgy, mint eddig, azzal foglalkoznak, amihez értenek, beszámolnak a design világ híreiről. Megteszik a szükséges óvintézkedéseket, karanténba helyezik magukat, ha ez indokolt, de az elsődleges céljuk továbbra is az olvasók tájékoztatása, és nem a félelem fokozása.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Hasít Észak-Amerikában az autistákat foglalkoztató magyar legós startup

Hasít Észak-Amerikában az autistákat foglalkoztató magyar legós startup

A We Love What You Build nemcsak ötletben erős, egyúttal a társadalmi felelősségvállalásban is példát mutat.

A világjárvány hatása az üzleti ingatlanokra

A világjárvány hatása az üzleti ingatlanokra

A gazdaság megtorpanása másképp hat minden ingatlanszegmensben.

Építkezéses színezők gyerekeknek

Építkezéses színezők gyerekeknek

A gyerek rajzol, apa mesél, így jobban telik a karantén.

Hirdetés