Egy meglepő statisztika Amerikából; a magyarázat a gépjárművezetők felelőtlensége lehet.

Üres utcák, üres autópályák, üres parkolók: a korábban nyüzsgő közlekedési folyosók a koronavírus-járvány következtében szerte a világon elnéptelenedtek miután az emberek jó része otthon ült. Az amerikai National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) adatai szerint azonban a közlekedési halálozások száma nemhogy csökkent volna az országban, arányaiban inkább növekedett. A Curbed járt utána ennek az érdekes jelenségnek, amely jobban megnézve mégsem annyira meglepő, mint első pillantásra.

Az amerikai gépkocsivezetők által megtett mérföldek száma 16,6 százalékkal csökkent 2020 első hat hónapjában 2019-hez viszonyítva. A kevesebb vezetés azt is jelentette, hogy országszerte csökkent a balesetekben elhunytak száma. 2020-ban az áprilistól júniusig terjedő időszakban 302-vel kevesebb haláleset történt az utakon mint 2019-ben, azonban ha arányaiban nézzük, már egyáltalán nem ilyen biztató a helyzet.

Míg 2019 első felében a halálozási arány 1,06 volt, addig 2020 első felében 1,25-re nőtt. Ez a szám több mint egy évtizede nem volt ilyen magas, sőt ha csak az április-július közötti időszakot vizsgáljuk, túllépte az 1,4-et is. Az NHTSA szerint ennek két oka van.

Az egyik az a típusú gépjárművezető, aki a járvány idején kirándult annak ellenére, hogy a korlátozások ezt nem tették volna lehetővé, a másik pedig az a vezetői magatartás, amelyet az üres utcák lehetővé tettek.

A kevésbé fegyelmezett sofőrök és a száguldásra csábító üres utcák kombinációja számos gyorshajtáshoz vezetett, ami a kevesebb gépjármű ellenére több közúti halálozást eredményezett. A hatóságok szerint ráadásul a kórházak adatai alapján a sofőrök egy része drog vagy alkoholfogyasztás után ült be a kocsijába, nagy részük a biztonsági övet sem kötötte be.

Európából egyelőre nem érkezett hasonló hivatalos adat 2020 első félévére; mindenesetre egy EU-s program keretében jelentősen csökkenteni kívánják a halálos közlekedési balesetek számát, kérdés, hogy hosszú távon hogyan befolyásolja ezt a vírushelyzet, illetve az, amikor (remélhetőleg) utána az élet visszatér a rendes kerékvágásba.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Kevesebben autóztak a covid miatt, mégis több lett a halálos baleset - miért?

Kevesebben autóztak a covid miatt, mégis több lett a halálos baleset - miért?

Egy meglepő statisztika Amerikából; a magyarázat a gépjárművezetők felelőtlensége lehet.

Téged nem izgat a klímaváltozás? Akkor nézd meg, milyen lesz Szeged 2050-ben!

Téged nem izgat a klímaváltozás? Akkor nézd meg, milyen lesz Szeged 2050-ben!

Tudományos kutatások alapján készítettek ütős honlapot az Elephant Studio designerei.

A díjnyertes irodaház, ahol horizontálisan és vertikálisan is terjeszkedhetnek a bérlők

A díjnyertes irodaház, ahol horizontálisan és vertikálisan is terjeszkedhetnek a bérlők

Íme a World Prix d’Excellence ezüstérmes Promenade Gardens. 

Hirdetés