A zsűri ezúttal is az elmúlt három év legjobb minőségű hazai alkotásait kereste tervezőgrafika, képgrafika/illusztráció valamint formatervezés kategóriákban.
2025-ben a több mint 200 pályamunka közül végül 55 döntős alkotás került az ArtHungry shortlistbe, az ünnepélyes eredményhirdetésen 12 alkotó kapott díjat. A közönségdíjat szoros versenyben 169 szavazattal Ozvald Mária Trilogie d'Or című ékszerkollekciója vitte el. A legtöbb voksot kapó munka egy 30%-os SédShop.Co mockup vásárlási kuponnal, egy 10%-os Bäse – Creative Clubhouse vásárlási kuponnal, valamint egy ArtBooks könyvcsomaggal lett gazdagabb.
A szakmai zsűri a következő munkákat díjazta idén:
Különdíj / TypoHungry, tipográfia
Ratkovic Ljubica: gi x er – organikus betűtípus
A betűtípus jellegzetessége, hogy – az alkotási folyamat hibáit fókuszba helyezve – véletlenszerű roncsolással jött létre, amely során az alkotó minden egyes karaktert kiválogatott és letisztázott. A gi x er organikus tipó a léptékváltással együtt változik.
Különdíj / Branding
Boronyák Nóra: SZMK – irodaház & kulturális központ arculatáért és információs rendszerének, valamint szövegbetűjének kidolgozása
Az SZMK egy, a szocialista időkben épült 5 szintes 4300 négyzetméteres épület, amely az elmúlt évtizedekben számos funkciót betöltött már. A projekt célja egy olyan épületarculat megalkotása volt, amely ötvözi az indusztriális irodaházakban megszokott egyszerű, hideg külsőt a multifunkcionalitás játékosságával, izgalmával.
Formatervezési kategória
III. helyezett
Guthy Máté, Kristóffy Róbert, Szilágyi Nóra: At least – otthoni edzőpad
Az „At Least” egy otthoni edzőpad, melynek segítségével könnyedén építhetjük be a testmozgást a mindennapi életbe. Az at least a professzionális edzőtermi eszközök hatékonyságát egy elegáns bútor kompromisszumok nélküli esztétikájával biztosítja.
II. helyezett
Dávid Márk: Puritaan – 03 kollekció
A Puritaan célja olyan funkcionális és örökérvényű termékek létrehozása, amelyek nem követik a trendeket, hanem időtlenséget és stabilitást sugároznak a formák, színek és anyagok révén. Ehhez az adott funkció ellátásához szükséges legegyszerűbb formákat és vastag fekete marhabőrt, mint időtálló és nemes alapanyagot választották. A tradicionális, két tűs kézi varrás tartósságát a vektoralapú tervezés és a lézervágás tökéletes pontosságával ötvözik, így teremtve meg a legmagasabb minőséget.
I. helyezett
MAIII COLLECTIVE: Fragments kollekció
(Csiby Gindele Rebeka Dawson V. Viktória Hanko Eszter Kisgyörgy Balázs Lukovics Flóra Tímári Blanka Wende Roberta Zala Zsófi)
A Fragments projekt egy különleges utazás a kollektíva hovatartozásának mélyére, amelyben az örökölt identitás esszenciáját keresik és mutatják meg. A projekt alapgondolata a felmenőktől kapott tudás, szokások és történetek felfedezése, valamint az a vágy, hogy mindezt a következő generációknak is továbbadják. A tárgyakká formált történetek célja, hogy kapcsolódási pontot kínáljanak azoknak, akik hasonló közegben nőttek fel, miközben betekintést nyújtanak az ismeretlen, nyitott szemű látogatók számára a hagyományok és emlékek világába, amelyek formálták, formálják őket.
Képgrafika / Illusztráció kategória
III. helyezett
Babarczy Myriam: Juharfa utca – silent book
A Juharfa utca egy szöveg nélküli érzékenyítő könyv, ami különböző tabu témákkal foglalkozik. Mindennapos problémákkal, amelyekről nem szoktunk, vagy nem tudunk beszélni, pedig fontos és normális lenne. Célja: nehéz témák feldolgozása képek segítségével, beszélgetés kezdeményezése, az olvasók ösztönzése az elfogadásra, és az egymás irányába való nyitottságra.
II. helyezett
Stella Stúdió: Stella és az évszakok
Hófehér puhaság és fekete pöttyök: ő Stella, a dalmatakölyök, egyenesen Angliából. A tíz fejezetből álló mesekönyv első részében érkezik Magyarországra, és alaposan felforgatja gazdája, Tom életét. A kiskutyák szeretik a biztonságos dolgokat. Stella ezért egy kis angol nyelvű dalt ismételget minden helyzetben, amit az olvasók is könnyedén, szinte észrevétlenül sajátíthatnak el a könyv végére érve. A játékos tanulás alapjait évszakonként egy-egy angol nyelvű, rövid vers és felsorolásokban elrejtett, zárójeles szavak segítik.
I. helyezett
Herkli Mátyás Barnabás: Rajzok a háborúk abszurd természetéről – s az orosz-ukrán háborúban elhunyt áldozatok emlékére
„A háborúk tragédiája, hogy egymást nem ismerő emberek - kik korábban civilben talán kétkezi munkások voltak vagy talán tanárok, esetleg fagyiárusok - ölik egymást halomra olyanok kedvéért, akik döntéseiket egy kényelmes bunker mélyén, pezsgőt szürcsölgetve és kaviárt eszegetve hozzák.
Az elmúlt hetekben készült grafikákkal (melyhez az ötletet Szalay Lajos, kiváló magyar grafikus 1956-os forradalomról készített rajzai adták) a mindenkori háborúk értelmetlenségét, abszurditását próbáltam megjeleníteni, ugyanakkor emléket is állítva (oldaltól függetlenül) az orosz-ukrán konfliktusban elhunytak emlékére.”
Tervezőgrafika kategória
III. helyezett
Solymosi Mór: Új Művészet magazin arculat
Az Új Művészet vizuális identitásának megújítása során az volt a tervező célja, hogy egy korszerű, letisztult arculatot hozzon létre, amely egyszerre tükrözi a folyóirat több mint harmincéves hagyományát és dinamikusan alkalmazkodik a digitális térhez.
II. helyezett
Classmate Studio: Secontaste csomagolás és arculat
A Secontaste új arculata az összetevők „második életének” váratlan örömét ünnepli. A játékos vizuális rendszer a matrica-alapú elrendezésre, a merész tipográfiára és az élénk illusztrációkra épít.
I. helyezett
Kaszanyi Nóra: Biedermeier mindennapok / Művészet és polgárosodás a 19. századi Magyarországon (1815–1867) című album és kiállítási arculat
A Magyar Nemzeti Galériában 2024 októberében nyílt Biedermeier mindennapok című kiállítás arculatában a tervező célja az volt, hogy megragadja és átadja a biedermeier korszakra jellemző bensőséges, meghitt hangulatot, ugyanakkor egy klasszikus, de mégis modern világot teremtsen.
Forrás: Sajtóinformáció
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.