A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által elindított negyedik design START mentorprogram az üzleti gondolkodás területén nyújtott szakmai támogatást az olyan feltörekvő designmárkák számára, amelyek célja, hogy további sikereket érjenek el a hazai piacon és stabilizálják vállalkozásukat. A három lépcsős mentorprogramban résztvevő formatervezők workshopok, szakmai gyakorlat és külföldi tanulmányút keretében bővíthették szakmai ismereteiket.


A Magyar Divat & Design Ügynökség 2019-ben horizontális egyeztetések, szakmai párbeszédek, valamint hazai és nemzetközi bevált gyakorlatok gyűjtését követően olyan mentorprogramot dolgozott ki, amely szakmai segítséget nyújt a tehetséges magyar designerek számára. A design START mentorprogram kifejezetten azokat a feltörekvő formatervezőket célozza, akik hazai stabilitásuk megteremtéséhez igényelnek segítséget, de a nemzetközi perspektíva is szerepel hosszútávú célkitűzéseik között.
 


Az idén negyedik alkalommal megvalósult mentorprogramban hat márka – Anett Safran, Balázs Botos Design, Kata Font Home, Norna, itthon. és Vivoid – vett részt, amelyek esetében kivétel nélkül megfigyelhető az eredetiség és a fejlődési potenciál, amelyet a program során is kamatoztatni tudtak.

Sáfrán Anett olyan porcelán használati tárgyakat, dekorációs elemeket készít, melyek a taktilitást, azaz a tapintást és az élményszerű tapasztalást helyezik fókuszba. A Balázs Botos Design fő profilként szintén porcelán alapanyagból, ékszerek és lakberendezési tárgyak tervezésével, kivitelezésével foglalkozik. A Norna tervezői olyan kültéri bútorokat alkotnak, amelyek formaviláguknak és színhasználatuknak köszönhetően nemcsak a természet szerves részei lehetnek, hanem bármely otthon meghatározó szereplőivé is válhatnak. A Kata Font Home márka a hétköznapi tárgyak, kisbútorok művészi újragondolásából született, a minimalista esztétika tervezési elveit követve úgy, hogy az előtérbe kerülő tiszta geometrikus formák mögött a funkcionális részletek rejtve maradnak, erősítve ezzel a tárgyak absztrakt megjelenését. Az itthon. tervezői kis szériás, természetes anyagokból készülő otthoni kiegészítőket alkotnak a Vajdaság kisipari hagyományira támaszkodva. A Vivoid márka moduláris technikával képzett textilstruktúrák felhasználásával készített akusztikai falburkolatokat, faliszőnyegeket, falpaneleket és designelemeket kínál.

„Negyedik alkalommal segítettük a feltörekvő bútor-és formatervezőket a hazai építkezésben, elsősorban az üzleti ismeretek átadásával és gyakorlatban elsajátítható vállalkozásfejlesztési irányokkal. A design START egy kiforrott mentorprogrammá fejlődött, amit a mentorált formatervezők pozitív visszajelzései is megerősítenek számunkra. Mindez azt mutatja, hogy a szakmai támogatásunk, az elméleti és a gyakorlati tapasztalatok ötvözése, valamint a magyar designerek egyedülálló kreativitása mérhető eredményekre váltható a piacon” – összegezte Forintos-Szűcs Anita, Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese a negyedik design START mentorprogram eredményeit.


A mentorprogram első lépcsőjének keretében a kiválasztott márkák szakmai workshopon és személyes one-to-one beszélgetéseken vettek részt. Olyan, a vállalkozásfejlesztéshez nélkülözhetetlen témákban bővíthették ismereteiket, mint az üzleti tervezés, a marketing, a márkaépítés, a PR és egyéb kommunikációs eszközök, a digitális technológiák és a finanszírozás. A design START második szakaszában a mentoráltak az általuk választott prominens hazai gyártónál vagy tervezőnél tölthették el kéthetes szakmai gyakorlatukat, mely során fejlesztési céljaikhoz és vállalkozásuk sajátosságaihoz igazodva segítették őket a fogadó gyártók/tervezők a vállalkozásvezetés különböző területeire vonatkozó praktikus gyakorlati tudás, valamint gyártási fortélyok átadásával.

A design START program zárásaként a résztvevők egy külföldi tanulmányúton vettek részt Eindhovenben, ahol Észak-Európa egyik legnagyobb designeseményére, a Dutch Design Weekre is ellátogattak. Az október 24-27. között megvalósult utazás keretében több, nemzetközileg elismert stúdiót is felkerestek a mentoráltak: többek között a holland dizájn egyik legkiválóbb nevével, a Kiki and Joost tervezőpáros alkotásaival is megismerkedtek, Amszterdamban pedig az eklektikus, lázadó és kifinomult stílusáról ismert Moooi stúdiót is felfedezték.
 


A negyedik design START mentorprogramban résztvevő tervezők visszajelzései alapján a szakmai workshopokon kapott elméleti tudás és gyakorlati feladatok segítették új szemszögből láttatni velük saját márkájukat, vállalkozásukat. A magyar gyártóknál / tervezőknél eltöltött kéthetes szakmai gyakorlat betekintést engedett a fogadó vállalkozások mindennapjaiba, és abban támogatta a mentoráltakat, hogy célzottan tehessék fel a vállalkozásfejlesztési céljaikkal kapcsolatos kérdéseiket. A színes és mozgalmas hollandiai tanulmányút igazán inspirálóan hatott a feltörekvő magyar tehetségekre a különböző irányzatokat és tevékenységi köröket képviselő stúdiók szemléletének és munkafolyamatainak megismerése, valamint a személyes kapcsolatok építése tekintetében.
 

 

Forrás: sajtóanyag

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Design LAB harmadszor | MDDÜ

Design LAB harmadszor | MDDÜ

Hat gyártó-tervező páros vesz részt az MDDÜ inkubációs programjában.

Újra itt a Budapest Central European Fashion Week

Újra itt a Budapest Central European Fashion Week

Az országimázst is építi és a divatipari vállalkozások piacszerzését is segíti a már 10. alkalommal megtartott Budapest Central European Fashion Week.

Design LAB harmadszor | MDDÜ

Design LAB harmadszor | MDDÜ

Hat gyártó-tervező páros vesz részt az MDDÜ inkubációs programjában.

Újra itt a Budapest Central European Fashion Week

Újra itt a Budapest Central European Fashion Week

Az országimázst is építi és a divatipari vállalkozások piacszerzését is segíti a már 10. alkalommal megtartott Budapest Central European Fashion Week.

Design LAB harmadszor | MDDÜ

Design LAB harmadszor | MDDÜ

Hat gyártó-tervező páros vesz részt az MDDÜ inkubációs programjában.

Újra itt a Budapest Central European Fashion Week

Újra itt a Budapest Central European Fashion Week

Az országimázst is építi és a divatipari vállalkozások piacszerzését is segíti a már 10. alkalommal megtartott Budapest Central European Fashion Week.

Hirdetés
2025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1