Fiatal tervezők mobil utcabútorai teszi majd még élhetőbbé a Bartók Béla Boulevardot.
Fiatal tervezők számára írt ki pályázatot a Bartók Boulevard Egyesület és a Bartók Béla Boulevard (BUM), hogy új mobil utcabútorok varázsolják még élhetőbbé Budapest kulturálisan pezsgő utcáját, a Bartók Béla Boulevardot.
A pályázat célja olyan utcabútorok, padok létrehozása, amelyek hozzáadnak a tér kulturális, közösségi értékéhez, illeszkednek a városképhez és a helyi előírásokhoz, ugyanakkor környezetbarátak, fenntarthatóak és mobilak. Pályázaton indulhat minden 18. életévét betöltött magánszemély, aki felsőoktatási intézmény aktív tanulója, és nemcsak megálmodja a designt, hanem részletesen, költségvetéssel együtt megtervezi az adott pad gyártását.
„Fontosnak tartjuk a fiatalok bevonását, hogy ők is vegyenek részt környezetük alakításában, és ne féljenek elmondani véleményüket, javaslataikat. Ezen pályázat keretén belül szeretnénk a Bartók Béla Boulevard közösségépítő erejét tovább növelni és a környezetet minél komfortosabbá tenni” – mondta Király Gabriella, a BUM bevásárlóutca menedzsere.
A zsűri által kiválasztott nyertes pályázó 100 ezer forintos pénzügyi támogatásban részesül. Pályázni 2021. szeptember 15-től október 20-ig lehet a pályázati adatlap kitöltésével, a pad látványtervével, gyártásának főbb paramétereivel és előállításának költségvetésével az info@bevasarloutca.hu e-mail címen keresztül. A pályázatokról zsűri dönt a környezethez való illeszkedés, a tartósság, a költséghatékony megoldás és a megfelelő használhatóság szempontjai alapján.
A pályázatokat szakmai és helyi szakértői zsűri bírálja el, melyben képviseli magát Budapest Főváros Önkormányzata, a Budapest Brand Nonprofit Zrt, Újbuda Önkormányzata, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, a Bartók Boulevard Egyesület és a BUM.
A Bartók Béla úton 2013 szeptemberében indult összefogásban az utca közvetlen környezetének társadalmi téren is aktív magánszemélyei, civil szervezetei, üzleti vállalkozásai, galériái, valamint vendéglátóipari egységei fognak össze annak érdekében, hogy egyfajta megújítást hozzanak a Bartók Béla út kulturális és társadalmi életébe, és a Bartók a Főváros egyik központi szerepet betöltő főutcájává váljon.
Az összefogást szervező egyesület célja volt, hogy a Bartók Boulevard márkanév alatt integrálja mindazok tevékenységét, akik egy prosperáló és élhető, jövőorientált, vonzó hellyé kívánják fejleszteni ezt az egykor szebb napokat megélt „szabadtéri plázát”. A törekvés eredményeként a Bartók Béla Boulevard brand megteremtette komplex módon a hely múltbeli és jelenlegi karakterének megfelelő, dinamikus információ- és energiaáramlást, amely támogatja a kreatív gondolatok megszületését, újragondolja a városi köztér 21. századi lehetőségeit.
Ennek keretében az utcában szervezett Eleven Tavasz és Eleven Ősz utcafesztiválok alkalmából már többször tettek kísérletet arra, hogy a köztereken funkcionális alkotásokat, avagy installációkat hozzanak létre. Idén tavasszal például több hétre – és nem csak a rendezvény időszakára – vállalták köztéri funkcionális eszközök utcabútorként való megtartását, így a BBB KultPont és Közösségi tér előtt Oláh Sándor mobil padja közösséget formáló alkotásként teremtett olyan zöld és okos ülőfelületeket, ahol nincs fogyasztási kötelezettség, ahol az idelátogatók és a lakók is megpihenhetnek.
A pályázatról itt találsz meg minden információt.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.