Hirdetés

A hidrogénhajtású után most elektromos teherhajók épülnek.

Két, tisztán elektromos hajtású tengerjáró hajót épít az e5 Lab, több másik japán céggel összefogva. Rövid időn belül ez a második kezdeményezés a tengeri hajózás zöldítése érdekében.  

Az óceánokon közlekedő tankerhajók környezetterhelése régóta ismert, mégsem lesz belőle soha mainstream vitatéma. Pedig egyetlen konténerszállító hajó milliós nagyságrendű autó környezetszennyezését okozza a kezeletlen kipufogógázokkal, míg az iparág az üvegházhatású gázok 2,5 százalékáért felel globálisan.

Az ABB hidrogénhajtású hajójaAz ABB hidrogénhajtású hajója

Most azonban mintha megindult volna valami: április közepén írtunk az ABB és a Hydrogène de France megállapodásáról, a két cég közösen fejleszt majd hidrogénhajtású óceánjárókat, és máris itt egy újabb hír, ezúttal Japánból.

Az Asahi Tanker úgy döntött, épít két elektromos hajtású teherhajót, lítium-ion akksikkal. Ezek lesznek a kategóriában az első elektromos hajók a világon.

A hajót az e5 Lab tervezi, több nagy céggel (Exeno Yamamizu, Mitsubishi CorporationAsahi Tanker) közösen, és 2023 márciusára készülhetnek el – írta az Asahi-Tanker.

A két tartályhajó tisztán elektromos hajtást kap, nagy kapacitású lítium-ion akkumulátorokkal – és most egy pillanatra tekintsünk el attól, hogy a tervek szerint a Tokió-öbölben közlekednek majd, üzemanyagszállító hajóként. Mivel a hajó minden rendszere akkumulátorról megy majd, nulla lesz a szén-dioxid, nitrogén-oxid, kén-oxid kibocsátása, és füstmentes lesz.

Környezeti szempontból másodlagos, de automatizált rendszerek és IoT-megoldások segítik majd a személyzet munkáját, és a hatékony működést. Mindkét téren sürgősen javulásra van szükség a partmenti hajózásban, ezért kulcsfontosságú a hajók fejlesztése.

A fent említett vállalatok sokat tehetnek a tengeri hajózási ipar CO2-céljainak eléréséért. Az ágazat szabályozásáért az ENSZ égisze alá tartozó International Maritime Organization felel. A szervezet célja 2050-ig a felére csökkenteni a károsanyag-kibocsátást a 2008-as szinthez képest.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Kitiltották az óceánjárókat Velence központjából

Kitiltották az óceánjárókat Velence központjából

Közelebbről a Szent Márk térhez vezető Giudecca csatornából.

Kevesebb utas, több bringa a balatoni hajókon

Kevesebb utas, több bringa a balatoni hajókon

Egyre több bicikli szeli át a Balatont.

Kitiltották az óceánjárókat Velence központjából

Kitiltották az óceánjárókat Velence központjából

Közelebbről a Szent Márk térhez vezető Giudecca csatornából.

Kevesebb utas, több bringa a balatoni hajókon

Kevesebb utas, több bringa a balatoni hajókon

Egyre több bicikli szeli át a Balatont.

Kitiltották az óceánjárókat Velence központjából

Kitiltották az óceánjárókat Velence központjából

Közelebbről a Szent Márk térhez vezető Giudecca csatornából.

Kevesebb utas, több bringa a balatoni hajókon

Kevesebb utas, több bringa a balatoni hajókon

Egyre több bicikli szeli át a Balatont.

Hirdetés
2025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1