A következő hónapokban számos rendezvényen ismerhetjük meg hazánk kreatívipari tehetségeit.
A Magyar Divat & Design Ügynökség ősszel egy olyan tematikus rendezvénysorozattal érkezik, amelynek köszönhetően Budapest valódi divat és design fővárossá változik. A következő hónapokban hazánk kreatívipari tehetségeit számos hazai és nemzetközi rendezvényen – divatbemutatók, kiállítások, tárlatvezetések, showroom látogatások, izgalmas előadások és kerekasztal-beszélgetések – ismerheti meg a közönség, és a környező országok alkotói is szerepet kapnak.
A Magyar Divat & Design Ügynökség ősszel a Fashion & Design Autumn tematikus rendezvénysorozat keretében a nemzetközi kreatívipari fővárosok közül Párizst is Milánót veszi célba, de budapesti és online programokkal is készül, hogy felhívja a divat- és designipar iránt érdeklődők, valamint a nagyközönség figyelmét a magyar és regionális tehetségekre.
Szeptemberben a Milano Fashion Weeken és a Maison&Objet szakvásáron biztosít bemutatkozási lehetőséget a magyar márkáknak, majd októberben Budapesten nyitja meg fizikai és virtuális kapuit a 360 Design Budapest kiállítás, amely a formatervezőknek nyújt lehetőséget. A hónapban még a Budapest Central European Fashion Week is várja a nemzetközi divatipari szakembereket, hogy látványos divatbemutatókon adjon teret egészen fiatal tehetségeknek, már elismert magyar divattervezőknek, és regionális designereknek is. A Fashion & Design Autum még december elején is tartogat izgalmas programot: a rendezvénysorozat lezárásaként a Budapest Fashion & Tech Summit digitális, divatipari konferenciára csatlakozhatnak majd be a világ bármely pontjáról azok a nézők, akik nyitottak a divatipari innovációkra, új trendekre, az iparági fenntarthatósági törekvésekre.
„Ezek a hazai és külföldi divat- és designipari események jelentik a tervezők, a gyártók, a forgalmazók és a potenciális vásárlók elsőszámú találkozási pontját. A rendezvényeken bemutatkozó tervezők olyan szakmai kapcsolatokra tehetnek szert, amelyekre akár a későbbiekben is erőteljesen építkezhetnek. Hosszabb távú célkitűzésünk, hogy régiós központtá alakítsuk Budapestet” – mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.
A Fashion & Design Autumn programjai:
Maison&Objet
A Maison&Objet nemzetközi designvásárt Európa három legmeghatározóbb belsőépítészeti rendezvényének egyikeként tartják számon. Szeptember 9-13. között Párizsban, a méltán híres designipari szakvásáron a szakmai zsűri által kiválasztott tíz magyar formatervező fogja bemutatni alkotásait, továbbá az MDDÜ nagysikerű design LAB programja során elkészült kimagasló minőségű, szériaérett designtárgyak is helyet kapnak a VIA kiállítóterében, a Paris Design Week keretein belül.
Milano Fashion Week
Szeptember végén, 21-27. között az egyik legnevesebb nemzetközi divatszakmai eseményen, a Milano Fashion Week keretein belül találkozhatunk a tehetséges magyar divattervezőkkel, akik ismét lehetőséget kapnak, hogy az olasz divatfőváros kifutóin mutassák be alkotásaikat és a 2022-es tavaszi-nyári kollekcióikat.
360 Design Budapest
Az MDDÜ hazai színtéren ismét megvalósítja a tavalyi évben kiemelkedő sikert aratott, négy nemzetközi díjjal kitüntetett 360 Design Budapest kiállítást október 4-10. között a Bálnában. A rendezvény célja a magyar, regionális és az idei év újdonságaként a pályakezdő formatervezők széleskörű ismertségének növelése, valamint a hazai design márkák nemzetközi piacra lépésének támogatása.
Budapest Central European Fashion Week
Az MDDÜ negyedik éve rendezi meg évente két alkalommal a közép-európai régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week-et október 16-17. között a Bálnában. A magyar és régiós tervezőknek, valamint a Young Talents Program pályakezdő tehetségeinek élőben nyílik lehetősége bemutatni legújabb 2022-es tavaszi-nyári kollekciójuk darabjait.
Budapest Fashion & Tech Summit
Az MDDÜ a 2020-as nagy sikerű digitális rendezvénye után 2021. december 1-2. között ismét online térben rendezi meg a Budapest Fashion & Tech Summit divatipari konferenciát. A rendezvény a fenntarthatóság, a tudásmegosztás, a kulturális örökség, valamint az e-kereskedelem és a megváltozott fogyasztói szokások szemszögéből közelíti meg és mutatja be a divatipar jövőjét. A programok a BFTS hivatalos Facebook oldalán lesznek követhetőek.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.