Mert egy brand logó teljes siker vagy akár totál bukás is lehet.

Emanuele Abrate olasz grafikus jól tudja, milyen könnyű elrontani egy logót, és ez káros hatással lehet a brand egészére nézve. A homályos, értelmezhetetlen üzenetektől kezdve egészen a rossz tipográfiáig sok cég használ olyan logókat, amelyekről néha nem is tudják, hogy többet ártanak vele, mint amennyit használnak. Ezért Abrate új, “The worst logos ever, redesigned” névre keresztelt projektjében arra vállalkozott, hogy újratervez a szerinte rosszul kitalált logók közül kilencet.

A designer elmondta, hogy első lépésként azon gondolkodott el, hogy ha őt bízták volna meg a vizuális elem megtervezésével, milyen megközelítéssel látott volna neki a munkának. Szerinte a végeredmény nem csak szórakoztató, de egyben oktató jellegű is és segít megérteni, hogy a logótervezés nemcsak esztétikai feladat, hanem egy probléma megoldásáról is szól.

A jó logó egyszerű, de alkalmas arra, hogy befurakodjon az emberek gondolataiba, összekösse őket a márkával és megalapozza a bizalmukat.

Instituto de Estudos Orientais

Abrate ebben az esetben változatlanul hagyta a koncepciót, de javította a pagoda alakját, a betűtípust sans serif-re változtatta, amely szerinte jobban megfelel a szimbólumnak.

Kudawara Pharmacy

Abrate szerint ezzel a logóval rengeteg baj van, szegényes a tipográfiája, az egyes elemek pedig aránytalanok, így hát újratervezte az egészet, csak a K betűt hagyta meg. Egyszerű alakzatot használt a K betű felépítéséhez, amellyel a természethez fűződő bizalmat is szerette volna erősíteni.

Mama’s Baking

A designer ebben az esetben is egy teljesen új koncepciót talált ki, az új logó alakját egy anya alakja ihlette, aki szenvedélyesen szeret főzni, és éppen kihúzza a forró tepsit a sütőből. A tervezéskor a sütő képétől indult el, a szív pedig a szenvedély szimbóluma. 

Clinica Dental San Marcelino

Fogorvos vagy szerető? - ez jutott a designer eszébe, amikor meglátta ezt a logót. Szerinte annyira nem egyértelmű, hogy mi folyik a képen, hogy inkább újragondolta az egészet. Úgy rendezte el a C és a D betűket úgy, hogy egy mosolygó arcot formázzanak meg. A tiszta, lekerekített vonalak és a kék szín célja a bizalom és a tisztaság érzésének közvetítése.

OGC (Office of Government Commerce)

Abrate szerint első ránézésre nincs semmi baj ezzel a logóval, de annak elforgatásával egy meglehetősen "zavaró" elemet kapunk, amely nem feltétlenül előnyös egy kormányzati intézmény számára. Éppen ezért javította a betűket és modern megjelenést adott a vizuális elemnek.

Az összes átalakított logót itt találjátok, ha pedig arra vagytok kíváncsiak, miképp végződött az Airbnb kalamajkája a herezacskóra emlékeztető logójával, akkor kattintsatok ide.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Így tervezte a saját logóját egy fiatal designcég

Így tervezte a saját logóját egy fiatal designcég

A Pyxis Nautica emblémája egyszerű, kifejező és sokrétű. Elmondják, hogyan született.

Magyar designer kapta a tipográfia Oscar-díját

Magyar designer kapta a tipográfia Oscar-díját

A Lipcsei Könyvvásár magyar pavilonjának arculatával és az egy. magazinnak tervezett animált logóval nyert Farkas Anna.

Az Airbnb már nem bánja, hogy a logója herezacskóra emlékeztet

Az Airbnb már nem bánja, hogy a logója herezacskóra emlékeztet

A marketingesek csettinthetnek: 2014-ben cserélték le, de még most is külön életet él az arculati elem.

Hirdetés