A BOCCI „100” névre keresztelt, fújt-üveg függesztékje 2021-ben debütált a Milánói Design Héten.

A kettős – berlini és vancouveri – székhelyű BOCCI-t Omer Arbel kreatív igazgató vezetésével alapították 2005-ben. A vállalat fő tevékenységi köre az üvegburás világítótestek tervezése és gyártása. Formavilágára jellemző, hogy a folyékony állapot egy-egy pillanatát merevíti ki, ehhez pedig az üveg és a fém nyújt tökéletes alapot.

 

 

A legújabb, függesztett lámpatest-családjuk a „100” nevet viseli. Megalkotásához a BOCCI a stúdió számos üvegművészét arra kérte, hogy egy közös akció keretében az egyenként fújt, még olvadt állapotú üvegbuborékokat nyomják egymáshoz. Ennek eredménye az összekapcsolt elemekből álló, a változás pillanatában megdermedt, gyönyörű üvegkehely-együttes.

 

 

A mintadarabot Nicolas Bellavance-Lecompte kortárs designspecialista, építész és művészeti kurátor magánlakásában mutatták be a 2021. évi Milánói Design Héten. Carwan Galéria társalapítójának apartmanjában a ‘100’ mellett Omer Arbel több más alkotását is kiállították.

 

„A 100 tervezésekor olyan eljárást kerestünk, ami szokatlanul izgalmas formavilágot teremt. Megalkotása során jöttünk rá, hogy a legérdekesebb részletek valójában a lámpatestet alkotó halmaz belsejében rejtőznek” – osztotta meg tapasztalatait Arbel.

Az elmúlt években számtalan új módszert próbáltak ki, amivel különböző alakzatokat hoztak létre; ezeket rendszeresen megvágták, illetve megvizsgálták az elkészült próbadarabok belsejét is. Ennek kapcsán jutott eszükbe, hogy olyan lámpatestet alkossanak, aminek a burája eleve ez a megvágott üveg legyen. A 100 esetében gyémántfűrésszel metszik le a szeleteket a kihűlt üvegbuborékokról, majd ennek nyomán tárul fel a bámulatos belső geometria.

„A 100 az egyesülést és szétválást modellezi. A forró és hideg anyaggal való munka során hallgatnunk kell a megérzéseinkre, és szükségünk van az arányérzékünkre is. Valahogy úgy kell elképzelni, mintha röntgenszemeinkkel beleláthatnánk az anyagba, hogy kiválaszthassuk a leglátványosabb részeket” – magyarázza Jay MacDonnel, a BOCCI egyik üvegmestere.

MacDonnel elmondása szerint a művész különböző irányokból, többféle szögben vágja meg az egyes darabokat ahhoz, hogy a belseje láthatóvá váljon. Ugyanakkor arra is figyelnie kell, hogy a teljes függesztett szerkezet egyensúlya megmaradjon, és legbelül, ahol a fényforrás található, épen hagyja az üveget.

 

 

Két további kísérleti BOCCI alkotást is kiállítottak Milánóban, a 44” és a 103” elnevezésűeket is. A 44”-es elnevezésű függesztett fényinstalláció anyaga homok és műgyanta keverékből álló műkőre csorgatott megdermedt alumínium. A lámpatest törpefeszültségű LED fényforrásokkal üzemel, ennek elektromos vezetékei az öntvény „lámpatestház” kanyarulatain át láthatatlanul érik el a matt fehér burákat.

 

 

Minden egyes BOCCI termék kézzel megmunkált – fújt, öntött, faragott, vagy csiszolt. A kézműves gyártás eredményeként nincs két egyforma darab: valamennyi egyedi, szokatlan és szabálytalan. 

Miközben elmerülünk látványukban, már-már részesévé válunk annak a hosszú, kísérletező gyártási folyamatnak, ami „materializálódásukhoz” vezetett.

 

 

 

BOCCI | Web | Facebook | Instagram
Omer Arbel | Web | Facebook | Instagram
Nicolas Bellavance-Lecompte | Web | Facebook | Instagram

 

 

Forrás: a designboom cikke nyomán

 

 

Még több fotó a galériában!




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Egy szó, mint „100” – BOCCI

Egy szó, mint „100” – BOCCI

A BOCCI „100” névre keresztelt, fújt-üveg függesztékje 2021-ben debütált a Milánói Design Héten.

Egy neobarokk bérpalota homlokzatfelújítása

Egy neobarokk bérpalota homlokzatfelújítása

A rendkívül gazdagon díszített, városképi jelentőségű Gross ház aprólékos munkával újul meg.

20 tonna élelmiszert termel évente Ázsia legnagyobb organikus tetőkertje

20 tonna élelmiszert termel évente Ázsia legnagyobb organikus tetőkertje

Emellett pedig a fenntarthatóságra nevel.

Hirdetés