Jövő január helyett májusban rendezik a Heimtextil szakvásárt, viszont a trendek már most látszanak.
„Nothing New, Everything New“ – ezzel a mottóval harangozza be a Heimtextil a 2021/22-es trendszezont, és máris bepillantást nyerünk azokba a design témákba, amelyek 2021. május 4-7. között mutatkoznak be a lakás- és közületi textíliák nemzetközi szakvásárán, Frankfurtban.
A Heimtextil trendtanácsadói testülete és a vásár szervezői közösen alkották meg a következő szezon trendprognózisát, amelyet 2020. szeptember 1-jén online konferencia keretein belül, élő adásban mutattak be Frankfurtból. „Nothing New, Everything New“ – ez a következő Heimtextil kiemelt trendtémájának jelmondata. A trendtanácsadói testület tagjai - Anja Bisgaard Gaede a SPOTT Trends & Business cégtől, Anne Marie Commandeur a Stiljinstituut Amsterdam képviseletében, továbbá Kate Franklin és Caroline Till a londoni FranklinTill stúdiótól - elkalauzoltak minket a szakma jövőjébe, miközben bepillantást nyújtottak a holnapot meghatározó otthon-trendekbe. A máris megvásárolható trendkönyvben életre kelnek a dizájntémák. A trendek bemutatkozásának fénypontja a Heimtextil 3.0 csarnokában megtekinthető nagyszabású rendezvény lesz. Ebben a szezonban a dán SPOTT Trends & Business cég kapta meg a trendbemutató rendezői feladatát.
Változnak az igények
„Milyen újdonságokat hoz ez a szezon?” A Lifestyle szakterület évről évre ezt a kérdést teszi fel. Az új trendekből és kultúránk, ill. társadalmunk állandó változásaiból születnek az új Lifestyle termékek. Korábban a textíliákat és fogyasztási cikkeket főleg szükségszerűségből vásároltuk meg. A XX. század azonban új igényeket támasztott a termékekkel szemben: a Lifestyle termékek szerezzenek örömöt a vásárlónak, az életünk végéig szóló tartósság már nem fontos. De most itt az idő, hogy tovább lépjünk, és átgondoljuk az „új” jelentését. A fogyasztók és a szakma megkérdőjelezik a meglévő rendszereket, és utat engednek az új munkamódszereknek. Üdvözöljük Önt a „Nothing New, Everything New“ világában!
A krízis, mint az innováció mozgatórugója
Az évszázad első két évtizedében az iparnak és a kereskedelemnek több kihívással is meg kellett birkóznia. Mindenekelőtt a koronavírus-járvánnyal, amely az utóbbi hónapokban szinte teljesen leállította az életet az egész világon. A válságok azonban innovációra is ösztönöznek. A textilipar innovációs törekvéseiben jelenleg a digitalizáció és a fenntarthatóság témái játsszák a legfontosabb szerepet. A koronavírus-járvány következtében még nagyobb jelentőséget kap ez a két téma a lakástextília területén.
A 21/22-es Heimtextil trendek az újítások jelenlegi állapotáról is képet adnak. Emellett a „Trend Space“ látogatóit az új színek, anyagok és a dizájnbemutatók is magukkal ragadják majd. Négy trendvilágban foglalható össze a teljes tartalom: „Repurpose“, „Rewild“, „Reinforce“ és „Revive“.
Új anyagok tartós alapokon
A 2020. januári premier után a „Future Material Library“ második bemutatkozása a jövő évi Heimtextilen várható. Itt mutatja be Franklin Till a világ minden részéről gyűjtött, izgalmas anyagkollekciót. A látogatók megcsodálhatják az eddig ismeretlen anyagok tulajdonságait és a bennük rejlő lehetőségeket. A „Future Material Library“ arra invitál, hogy magunkévá tegyük a kísérleti kezdeményezéseket és a forradalmi gondolkodásmódot.
A tartósnak tervezett „Trend Space“
Hűen az egy éve kihirdetett „Material Manifests“-hez, a dizájnerek szem előtt tartják a „Trend Space“ fenntarthatósági elveken alapuló kialakítását. Ennek megfelelően a lehető legkevesebb hulladék termelése a cél, továbbá az újrahasznosítható anyagok alkalmazása, ezzel pedig az ökológiai lábnyom lehető legkisebbre csökkentése. A különbemutatót a SPOTT Trends and Business és a dán MODUS A/S stúdió tervezi.
Különleges higiéniai és biztonsági intézkedések
A Heimtextil 2021 „Trend Space“ területét a Messe Frankfurt az új, nagyon szigorú higiéniai koncepciót szem előtt tartva alakítja ki. A különbemutató helyszíne és az előadótér nagyon tágas, így az előírt 1,50 m-es biztonsági távolság betartható.
21/22-es trendek a Heimtextilen
Repurpose
Mi mindent lehet alkotni a már meglévő anyagokból? A „Repurpose“ új megfogalmazásban mutatja be a textilipar termékfejlesztéseit: Amíg a klasszikus tervezési folyamat új alapanyagok előállításával kezdődött, a „Repurpose“ trendnél már használt anyagokból hoznak létre új termékeket. Az alkotástól a megőrzés felé – a „Repurpose“ új rendeltetési célt ad a textíliáknak és megbecsüli azt, amit már előállítottak. A „Repurpose“ trend egyre nagyobb szerepet fog játszani a jövőben.
Rewild
Welcome to the jungle: A posztmodern világban az emberek elveszítették a természethez való kötődésüket. Ez kihatással van arra, hogyan érti meg és hogyan használja az egyén azt az ökológiai rendszert, amelyben él. A „Rewild“ trend témája az eredeti, vad természetbe történő visszatérés. Azt sugallja, hogy értsük meg a természet bölcsességét és tanuljunk belőle: fedezzük fel újra a természetes forrásokat és hasznosítsuk azokat egy modern kontextusban. Így a szakma termékfejlesztését tartós és regeneratív megoldások gazdagíthatják. Természeti kincsek, őshonos, vad és alapvető életfeltételek – ezt sugározzák a „Rewild” trend textíliái.
Reinforce
Nyers, teherbíró, kifejező: A „Reinforce” trend az erős anyagokat és a durva dizájnt helyezi előtérbe. A „Reinforce“ stílusa egyszerű és bátor, megjelenése őszinte, robusztus és minimalista. A letisztult funkcionalitás és a skandináv dizájn maradandósága inspirálta ezt a trendet. A nehéz és tartós anyagokra fókuszál és nagyon tartós, markolható textíliákat hoz létre – mind vizuálisan, mind anyagában.
Revive
Kreativitás és az ifjúság aktivitása: A „Revive“ trend a „mai világ dolgaival” szembeni viszonyt és magatartást tükrözi. Nincsenek szabályok: nem az eredményre fokuszál, hanem az alkotás folyamatában keletkező érzelmi kielégülésre, a kísérletezésre és a tanulásra. Újra kapcsolatot teremt az emberi képességekkel és újraéleszti, újraértékeli az "áramlás" állapotát a kreatív folyamatokban. A végeredmény másodrendű. Amíg a javítást korábban tisztán kézműipari tevékenységnek tartották, ma a javítás az alkotás egyik módja – végtelen szabad tér nyílik meg a kísérletezések előtt.
A Messe Frankfurt a világ legnagyobb saját vásárterülettel rendelkező vásár-, kongresszus- és rendezvényszervezője. 29 telephelyen közel 2.600 alkalmazott munkájából kb. 736 millió euró az éves forgalom. Az iparágakkal szoros kapcsolatot ápolunk. Ügyfeleink üzleti érdekeit hatékonyan támogatjuk „Fairs & Events“, „Locations“ és „Services“ üzletágainkkal. Cégcsoportunk lényeges megkülönböztető jele az a globális képviseleti hálózat, amely a világ összes régióját lefedi. Széleskörű helyszíni és online szolgáltatásainkkal ügyfeleinknek világszerte garantáljuk rendezvényeink magas színvonalú és rugalmas megtervezését, megszervezését és lebonyolítását. A szolgáltatások palettája sok területet foglal magába a területbérléstől kezdve a vásárépítésen és marketing szolgáltatásokon át egészen a személyzeti és vendéglátó szolgáltatásokig. A vállalat székhelye Frankfurtban van. Résztulajdonosok: Frankfurt városa 60%-kal és Hessen tartomány 40%-kal. További információk a vásár hivatalos oldalán.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.