A divattervező halálát a koronavírus okozta.
81 éves korában, egy Neuilly-sur-Seine-i kórházban meghalt Kenzo Takada a Kenzo divatmárka alapítója. Takada a 80-as években vált világszerte ismertté a nyugati öltözéket keleti vonásokkal elegyítő, harsány konfekciódarabjaival, ő volt az első japán tervező, aki be tudott törni a párizsi divatvilágba.
Takada Japánban született, de 1964-ben Párizsba költözött, szinte az egész munkássága a francia fővároshoz kötődik. Terveit eleinte divatházaknak adta el, aztán később létrehozta saját brandjét, a Jungle Jap-ot. A jap, vagyis a japcsi kifejezéssel hivatkozott saját magára is, amellyel Amerikában akadtak problémái: a tengerentúli piacon való megjelenésekor számos kritikával illették a túlságosan pejoratív márkanév használata miatt. „Tudtam, hogy sokaknak nem fog tetszeni ez a szó, de úgy gondoltam, ha az alkotásaimmal elnyerem a szakma és a közönség tetszését, akkor a szó negatív jelentését is meg tudom változtatni" – nyilatkozta egy 1972-es interjúban.
Ruháira nagy hatással volt a mágikus japán kultúra, élénk mintákkal dolgozott és ahogy egy interjújában fogalmazott: „Franciaországban akartam dolgozni, de nem azokkal a módszerekkel, ahogy a francia divattervezők dolgoznak.”
Nemzetközi karrierje a hetvenes években indult be, legfőképpen az 1970-ben piacra dobott, saját nevét viselő divatmárkával, amelyet 1993-ban eladott az LVMH divatkonglomerátumnak. Bár hivatalosan 1999-ben visszavonult a divat világából, továbbra is aktív maradt: jelmezeket tervezett operaelőadásokhoz és elkezdett festeni.
Pályatársai egyetértenek abban, hogy Kenzo Takada jócskán megelőzte a korát. Az első tervezők között volt a világon, aki a gendermentes ruházat létrehozásán munkálkodott, női és férfi kollekciói között sosem volt éles határvonal, mert ahogy fogalmazott „nemre és korra való tekintet nélkül egyszerűen csak boldog ruhákat szerettem volna készíteni."
Forrás: BBC
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.