Libri flagship store a Nyugatinál.

A 81font építészcsapata újgenerációs könyvesboltot tervezett Budapest két fontos csomópontjában is: legutóbb egy Libri üzletet a Nyugati pályaudvarral szemben, míg korábban egy többfunkciós Bookline boltot a Móricz Zsigmond körtéren. Cikkünk – az OCTOGON 152-es (2019/4-es) lapszámából – az előbbiről szól.

A Nyugati téri Skála Metró homlokzati felújítása után a fővárosi építész- és belsőépítész iroda, a 81font hozzálátott az ikonikus, füstüveges épület aljában egy új Libri üzlet kialakításhoz. Ahogy Szendrő Péter építész fogalmaz: ugyan a Nyugati téri bolt nem a Libri Bookline cégcsoport legnagyobb könyvesboltja Budapesten, mégis a brand zászlóshajójának szánták a központi elhelyezkedése miatt. A tér Budapest egyik fontos közlekedési csomópontja, az új üzlet pedig egy fitnesz stúdió, egy kávézó, egy sportszeráruház és egy drogéria találkozásánál csalogatja be a vásárlókat.

„Térélményében és nagyvonalúságában ennek az üzletnek egy előremutató könyvesbolt-koncepciója van a többi Librihez képest, amelyeknek a nagy része bevásárlóközpontokban található”

– mondja az építész. A Nyugati téri könyvesboltnak teljes szélességében utcai üvegportálja van, a helyiség belmagassága hat méter fölötti, a könyvek pedig nem ömlesztve, hanem szellősen, áttekinthetően elhelyezve várják a betérőket. Az üzlet így nemcsak becsábítja az arra járót, de a tágas, világos, tematikusan szekcionált tereiben szívesen el is időzik a vevő.

A bolt minden részletében arra késztet, hogy az ember kényelembe helyezve magát beleolvasson a könyvekbe, lapozgatásukkal eltöltsön egy negyedórát, húsz percet. Nincs zsúfoltságérzet, mégis az elvárt maximális számú címet ki tudták helyezni, összesen közel kilencezer könyvből válogathat az érdeklődő. Az árusító pult környéke, valamint a központi könyves rész faburkolatot kapott, mivel ez a terület van a legjobban kitéve a forgalomnak, de a hátsó részek, a gyereksarok, illetve a galéria padlószőnyeg-borítású. Ettől otthonos, barátságos hangulata lesz az üzletnek, miközben két, 12 négyzetméteres, automata öntözőrendszerrel ellátott élő növényfal, egy, a könyvpromóciós videóknak helyt adó LED-képernyő, és a plafonra felfüggesztve a szögtörésekben találkozó, a helyiség elrendezését követő Led-fénycsövek energikus, friss atmoszférát teremtenek.

Az újgenerációs könyvesboltok határozott törekvése túllépni a „csak könyvesbolt” szerepen: közösségi élménnyel igyekeznek minél hosszabb ideig maradásra bírni a vásárlót, és különösen vonzó egy könyvesbolt akkor, ha kávézhatunk is benne az olvasgatás mellett.

Ennek az élménynek ad teret a Bookline Móricz Zsigmond körtéri, kutyabarát boltja, amely üzlet, kávézó és az online értékesített termékek átvevőpontja is egyben. A rétegelt falemezekkel, valamint az élénkzöld csúszásgátló padlóburkolattal és designlámpákkal feldobott helyiségben a kávézó és a boltrész egy finom átmenettel különül el egymástól: az előtérben lévő kávézóból lépcsőn juthatunk fel a könyveket kínáló galériára. Havonta rendeznek könyvklubokat és gyerekprogramokat, megfelelő összegű könyvvásárlás esetén pedig ingyen adják a kávét.

Irodalmi rendezvénysorozatot a Libriben is szerveznek, és a kávézás lehetősége is adott a Nyugati téri üzletben. Összenyitották ugyanis a Librit a mellette lévő kávézóval, szabad az átjárás a két helyiség között így a Starbucksból át lehet sétálni egy kávéval az üzletbe; a Libri igazi walk-in könyvesbolttá vált.

Libri a Nyugatinál
Tervezés éve: 2019
Alapterület: 350 m2
Belsőépítészet: 81font (Szendrő Péter DLA, Orbán Ákos)




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Az olvasás szerelmeseinek paradicsoma

Az olvasás szerelmeseinek paradicsoma

Könyvesbolt Koppenhágában.

Energikus szögtörések Budapest újgenerációs könyvesboltjában

Energikus szögtörések Budapest újgenerációs könyvesboltjában

Libri flagship store a Nyugatinál.

Támogatás-bombával hatástalanították a koronavírust a kreatíviparban

Támogatás-bombával hatástalanították a koronavírust a kreatíviparban

Az átalakuló gazdaság és a szektor visszajelzései alapozták meg a Magyar Divat & Design Ügynökség 2020-as projektjeit

Hirdetés