Gyerekbútor, design falburkolat és egy MI-re épülő app.
Egyensúlyfejlesztő gyerekbútor, design falburkolat és egy mesterséges intelligenciára épülő alkalmazás – ez a három divat- és designötlet nyerte el a Hiventures befektetési ajánlatát a Magyar Divat & Design Ügynökség, a Startup Campus és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures Startup inkubációjában.
Idén rekordszámú, összesen 61 divat- és designipari ötlettel jelentkeztek a kreatív szakmák innovátorai a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), a Startup Campus startup inkubátor és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures tőkealapkezelő közös startup programjára. Az online megvalósult inkubációba október elején válogatta be a szakmai zsűri a tíz legígéretesebb csapatot, akik az ezt követő időszakban intenzív vállalkozásfejlesztési képzésen, szakmai és üzleti mentoráción vettek részt. Az inkubáció nyolc hete alatt a csapatok az ötleteikből vagy prototípusaikból kiforrott üzleti tervet hoztak létre, a programot záró Demo Dayre pedig azok a résztvevők kaptak meghívást, akiknek a termékük vagy szolgáltatásuk ez idő alatt leginkább megérett az első körös befektetésre.
A program záróeseményén öt csapat prezentálhatta ötletét a szakmai zsűri, a befektetők és a nagyközönség előtt. A MOKA csapata egy egyensúlyérzéket és motorikai képességeket fejlesztő gyerekbútort mutatott be. A Perceptual Thinkers az autizmussal élők kommunikációját segítő multifunkcionális övtáskát hozott a programba. A Try ONline csapata egy divattermékekre fókuszáló közösségi média platformot fejleszt, a Measure.me pedig egy mesterséges intelligencián alapuló, a ruhaméret online kiválasztását segítő alkalmazással szállt versenybe. Végezetül a S.w.e.d. tagjai ismertették, miért különleges az általuk fejlesztett design falburkolat. A bemutatkozó csapatok közül végül hárman is, a MOKA, a Measure.me és a S.w.e.d. egyenként 15 millió forintos befektetési ajánlatot kaptak a Hiventures tőkealap-kezelőtől.
Az eseményt az érdeklődők online követhették, akik a prezentációk végén szavazhattak a számukra legszimpatikusabb ötletre. A közönségszavazást a TryONline csapata nyerte. A Magyar Divat & Design Ügynökség nekik és a különdíjban részesített Perceptual Thinkers csapatának egy ötalkalmas, személyre szabott szakmai támogatási programot ajánlott fel.
„2019 tavaszán stratégiai együttműködést írtunk alá Magyar Divat & Design Ügynökséggel (HFDA), aminek célja, hogy fellendítsük a magyarországi divat- és designipart, valamint kialakítsunk egy értékteremtő hazai divat- és designipari startup ökoszisztémát. Idén ősszel a Startup Campusszal és a HFDA-val közös startup programunkkal azokat az ötleteket kerestük, amik akár hiánypótló vállalkozásokká válhatnak a jövőben. Célunk az volt, hogy az itthon tanuló kreatív szakemberek ne csupán divatipar és design ismeretekkel, hanem a Hiventures szakértői mentorálásnak köszönhetően vállalkozói szemlélettel és startup tudással is fel legyenek vértezve, ezáltal könnyedén felvehessék a versenyt a divat- és designipar hazai és nemzetközi innovátoraival” - mondta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.
„A divat- és designipar integratív koordinációs szervezeteként rendkívül fontos számunkra, hogy támogassuk a jövő nemzedékének feltörekvő tervezőit, ötleteik és terveik megvalósításában. Ebben nyújt segítséget a HFDA Startup Program, ahol azok az innovációk kerülnek előtérbe, amik nem csak az iparág, de a társadalom számára is hasznosak. Külön szeretnék gratulálni a három csapatnak, akik különleges ötleteikkel igazán új megvilágításba helyezték a divat, a design és a technológia kapcsolatát, valamint a két különdíjasnak is, akik szakmai segítséggel fejleszthetik tovább projektjeiket” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.