A We Love What You Build nemcsak ötletben erős, egyúttal a társadalmi felelősségvállalásban is példát mutat.
Vannak, akiknek a 2008-as gazdasági válság segített üzleti stratégiájuk újragondolásában, most pedig egy magyar startup is örülhet: a hardcore legózókból élő We Love What You Build (WLWYB) nevű cég megduplázta eladásainak számát, ugyanis az észak-amerikaiak rákattantak a termékükre a karantén alatt, írja a Forbes.
A We Love What You Build arra az el nem múló szenvedélyre alapoz, amelynek gyökereit a gyermekkorban kell keresni, de felnőttkorra teljesedhet ki igazán: ez pedig a legózás. Ez motiválta az alapító Kókai Dávidot is, amikor 2010-ben elindította vállalkozását, amely együttműködik a világ legtöbb top legó építőjével, egyedi készleteiket saját piacterükön értékesítik, ahova bárki feltöltheti az általa tervezett építményt és vásárolhat. A WLWYB ezekből a tervekből készít aztán legókészletet, a viszonteladók és a profi felhasználók mellett magánszemélyek is adnak le rendeléseket.
Megrendeléseik nagy része elsősorban Észak-Amerikából, Nyugat-Európából és Délkelet-Ázsiából érkezik, a járvány idején pedig nagy mértékben megnőtt az Észak-Amerikából befutó megrendelések száma.
„A tranzakciószám több mint a duplájára nőtt az elmúlt időszakban" – mesélte telefonon Kókai Dávid a Forbes-nak. Ezzel párhuzamosan a kosárérték csökkent, így az árbevételünk természetesen nem kétszereződött meg. Azért nőtt meg épp az észak-amerikaiak aránya, mert az ottani építők lettek a legérzékenyebbek arra, hogy promotáljanak, mivel az eladások után jutalékot kapnak."
A WLWYB különlegessége nemcsak a jó ötletben rejlik, hanem azon kevés hazai vállalatok közé tartozik, amely a MARS Alapítvánnyal együttműködve autistákat foglalkoztat.
Forrás: Forbes
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.