Kiss Miklós tervező egy interjúban elárulta: folytatódik az arculattervezés, izgalmas elemekkel.

Tavaly novemberben írtunk arról részletesen, hogy új, egységes arculatot kapott Kaposvár, a munka felelőse, Kiss Miklós három éve kezdett el dolgozni a projekten. A city branding olyannyira jól sikerült, hogy külföldön is felfigyeltek rá, rögtön bekerült a Best of Behance válogatásba. Az alkotóval most a kultura.hu készített egy interjút, ahol sok izgalmas információ kiderült a tervezés folyamatáról. 
Fotó: Cseh Eszter

"Egy városarculat épp akkor működik jól, ha a jelképei, színei, formái jól kezelhetőek, és ha közvetít egyfajta gondolatvilágot, amire könnyű az embereknek rákapcsolódni" – mondja Kiss Miklós. A sárga taxiról mindenki New Yorkra asszociál, vagyis kell lennie egy olyan erős elemnek, ami által azonnal beugrik a városról egy érzés, egy hangulat. Ez volt a kiindulópont akkor is, amikor tervezni kezdte Kaposvár új megjelenését. Kaposvár esetében az erős elem, az igazodási pont Rippl-Rónai József személye volt, élete és munkássága Kaposvárhoz közötte, ráadásul művészete éppen olyan forradalmi volt, mint a tervezett vizuális megújulás. 

Kiss Miklóst először csak egy logó megtervezésével keresték meg, de ő ennél sokkal átfogóbban közelített a témához. Kezébe került Kaposvár városmárka stratégiája, amit túl általánosnak és elnagyoltnak érzett, ő a város esszenciáját szerette volna megragadni, és azt a három mondatot kereste, amellyel az egész várost le lehet írni.

Kaposvár Rippl-Rónai szülővárosa. Központja egy ékszerdoboz, pasztellszínű házakkal kirakott utcák sora, ahol egymást érik a kávézók, a kulturális programok. A leírás első mondata pedig ez volt: Kezdjük a sétát a Kossuth téren, a város főterén! 

Ez a három mondat alapozta meg a terveket, innen indult a logó ötlete, hiszen a Kossuth teret mindenki ismeri, ráadásul a tér elrendezése az ikonikus házakkal még egy K betűt is kirajzol. A projekt legnagyobb kihívását a sokrétűsége jelentette, hiszen az arculat éppúgy kiterjedt a kulturális attrakciókra, a szabadtéri tevékenységekre, mint a gasztronómiára vagy a városi nevezetességekre, ezeket pedig egymáshoz és az elején meghatározott formanyelvhez kellett igazítani.

A városról való gondolkodást két kampánnyal is megtámogatták, 2016-ban húsz hirdetőtáblán találkozhattak az emberek Rippl-Rónai festményeivel, 2017-ben pedig a Balaton déli partján található hirdetőtáblákra helyeztek el manipulált Rippl-Rónai képeket, amelyek humorosan próbálták a balatoni turistákat Kaposvár felé csalogatni. A Rippl-Rónai-képeket népszerűsítő elemek folyamatosan megjelennek az arculatban, a festmények ott vannak az olyan szuveníreken is, mint egy bonbon csomagolása vagy egy női kendő.

Fotó: Cseh EszterFotó: Cseh Eszter

A munka nem fejeződött be az arculat elkészítésével, tervezik egy belvárosi portálprogram elindítását, amelynek az a célja, hogy a főtér közelében található üzletek portáljai is megszépüljenek, ezáltal a sétáló utcák utcakép is szebbé váljon. Folyamatban van egy Rippl-Rónai honlap is, amely a teljes életművet feldolgozza.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Törökbálinton és Kaposváron is épül SPAR

Törökbálinton és Kaposváron is épül SPAR

Törökbálinton szupermarketet, Kaposváron hipermarketet épít a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.

Hogyan termel egy logó évi ötmillió dollárt egy városnak?

Hogyan termel egy logó évi ötmillió dollárt egy városnak?

Még a betűtípus írásjeleinél is felhasználták a város jellegzetes épületeit, helyszíneit.

Átadták a Csik Ferenc versenyuszodát Kaposváron

Átadták a Csik Ferenc versenyuszodát Kaposváron

A dél-dunántúli régió legkorszerűbb uszodája lett a 4,5 millárd forintból megépült kaposvári versenyuszoda.

Törökbálinton és Kaposváron is épül SPAR

Törökbálinton és Kaposváron is épül SPAR

Törökbálinton szupermarketet, Kaposváron hipermarketet épít a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.

Hogyan termel egy logó évi ötmillió dollárt egy városnak?

Hogyan termel egy logó évi ötmillió dollárt egy városnak?

Még a betűtípus írásjeleinél is felhasználták a város jellegzetes épületeit, helyszíneit.

Átadták a Csik Ferenc versenyuszodát Kaposváron

Átadták a Csik Ferenc versenyuszodát Kaposváron

A dél-dunántúli régió legkorszerűbb uszodája lett a 4,5 millárd forintból megépült kaposvári versenyuszoda.

Törökbálinton és Kaposváron is épül SPAR

Törökbálinton és Kaposváron is épül SPAR

Törökbálinton szupermarketet, Kaposváron hipermarketet épít a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.

Hogyan termel egy logó évi ötmillió dollárt egy városnak?

Hogyan termel egy logó évi ötmillió dollárt egy városnak?

Még a betűtípus írásjeleinél is felhasználták a város jellegzetes épületeit, helyszíneit.

Átadták a Csik Ferenc versenyuszodát Kaposváron

Átadták a Csik Ferenc versenyuszodát Kaposváron

A dél-dunántúli régió legkorszerűbb uszodája lett a 4,5 millárd forintból megépült kaposvári versenyuszoda.

Hirdetés
2025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1