Különleges együttműködéseket eredményez a koronavírus járvány.
Amióta kitört a világjárvány, szinte minden országban megindult a roham a WC papírokért és a kézfertőtlenítőkért, amelynek eredményeivel mindannyian szembesülhettünk: üresen árválkodó polcok a boltokban, és termékhiány a webshopokban. Japánban azonban kicsit más volt a helyzet, mert antibakteriális kézfertőtlenítőből nem volt hiány, ellenben nem volt hozzá palack, amelyben eljuttathatták volna a fogyasztókhoz.
A probléma megoldására összefogott két japán vállalat, az egyik fertőtlenítőt gyárt, a másik pedig szójaszószos flakonokat, és a SafeHandFish kezdeményezésük keretében a japánok most halacskás palackokból nyomhatják kezükre a fertőtlenítőszert.
A Ohishiya cég halai eddig jellemzően a japán bento dobozokból lehettek ismerősek, a hagyományos japán egytálételhez ugyanis a cég 1962 óta gyárt szójaszószos tartókat. Mivel azonban a járvány miatt sok rendezvényt lemondtak, a vállalat termékei iránt visszaesett a kereslet. Ugyanez nem volt elmondható a természetes antibakteriális gél előállításával foglalkozó Clear Electronra, ahol rengeteg munka volt, csak éppen nem volt mibe beletölteni a terméket. A végeredményről készítettek egy videót:
Érdekes együttműködéseket eredményezhet tehát egy megváltozott piaci helyzet, de akár tevékenység váltást is: a Louis Vuitton parfüm helyett most kézfertőtlenítőt gyárt, az építészek pedig maszkot terveznek kórházaknak, a Tipton pedig egészségügyi dolgozóknak ajánlja fel az idei szemüvegkereteit.
Forrás: Designboom
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.