Az új designban a jól ismert logónak is kisebb szerep jut.
A McDonald’s egyszerűsíti és korszerűsíti globális csomagolásait, melyek teljesen új illusztrációkat kapnak a korábbi hatalmas M betű helyett. A gyorsétteremlánc a Pearlfisher tervezőirodát kérte fel a márka globális csomagolásainak újragondolásásra, a cél pedig egy olyan új, merész grafikai rendszer megalkotása volt, amely „örömöt és lazaságot” sugároz, a vektorgrafika jellegű illusztrációk pedig a gyorsétteremlánc menüjén szereplő adott termékekre reflektálnak.
A redesignolt csomagolás teljesen elrugaszkodik a korábbiaktól, amelyeken az étteremlánc sokkal inkább tipográfiai megközelítést alkalmazott. A Pearlfisher egy ambiciózus, „egységes vizuális keretet készített a márka termékportfóliójához”, azáltal, hogy a termékek egy-egy fontos összetevőjét hangsúlyozza a csomagoláson, azonnal felismerhetővé téve azokat.
A Big Mac szendvics dobozán például a híres burger rétegeinek keresztmetszete jelenik meg, a McMuffint egy fehér háttér elé helyezett hatalmas tojássárgájaként képezték le, a Cheesburger esetében pedig az olvadó sajtot emelték ki, és egyedül a sültkrumpli csomagolásán marad meg a hagyományos piros és sárga szín.
„Az volt a feladatunk, hogy kiderítsük, mi az, ami igazán különleges a menü egyes termékeiben, és ezekhez egy olyan rendszert tervezzünk, ami megkönnyíti mások számára is ezt
– mondta Matt Sia, a Pearlfisher kreatív igazgatója. – Arra törekedtünk, hogy megtaláljuk a legkülönlegesebb, legismertebb és legikonikusabb jegyét minden egyes ételnek, és úgy ünnepeljük ezeket, hogy közben mosolyt csaljunk az emberek arcára.” Sia elmondása szerint a Pearlfisher egyszerű illusztrációkon keresztül próbált egyedit alkotni, úgy hogy közben a csomagolás funkcionális, könnyen felismerhető, esztétikailag minimalista, érzelmileg pedig örömteli legyen.
A McDonald’s a második gyorsétteremlánc, amely idén új külsővel jelentkezett. Januárban a Burger King mutatta be teljes rebrandingelt arculatát, amiről itt írtunk. Noha mindkét étteremlánc másképp közelítette meg a kérdést, mindkettő jól érzékelhetően nyitott egy játékosabb, fiatalosabb, trendibb megjelenés felé.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.