Az új designban a jól ismert logónak is kisebb szerep jut.

A McDonald’s egyszerűsíti és korszerűsíti globális csomagolásait, melyek teljesen új illusztrációkat kapnak a korábbi hatalmas M betű helyett. A gyorsétteremlánc a Pearlfisher tervezőirodát kérte fel a márka globális csomagolásainak újragondolásásra, a cél pedig egy olyan új, merész grafikai rendszer megalkotása volt, amely „örömöt és lazaságot” sugároz, a vektorgrafika jellegű illusztrációk pedig a gyorsétteremlánc menüjén szereplő adott termékekre reflektálnak.

A redesignolt csomagolás teljesen elrugaszkodik a korábbiaktól, amelyeken az étteremlánc sokkal inkább tipográfiai megközelítést alkalmazott. A Pearlfisher egy ambiciózus, „egységes vizuális keretet készített a márka termékportfóliójához”, azáltal, hogy a termékek egy-egy fontos összetevőjét hangsúlyozza a csomagoláson, azonnal felismerhetővé téve azokat.

A Big Mac szendvics dobozán például a híres burger rétegeinek keresztmetszete jelenik meg, a McMuffint egy fehér háttér elé helyezett hatalmas tojássárgájaként képezték le, a Cheesburger esetében pedig az olvadó sajtot emelték ki, és egyedül a sültkrumpli csomagolásán marad meg a hagyományos piros és sárga szín. 

„Az volt a feladatunk, hogy kiderítsük, mi az, ami igazán különleges a menü egyes termékeiben, és ezekhez egy olyan rendszert tervezzünk, ami megkönnyíti mások számára is ezt

mondta Matt Sia, a Pearlfisher kreatív igazgatója. – Arra törekedtünk, hogy megtaláljuk a legkülönlegesebb, legismertebb és legikonikusabb jegyét minden egyes ételnek, és úgy ünnepeljük ezeket, hogy közben mosolyt csaljunk az emberek arcára.” Sia elmondása szerint a Pearlfisher egyszerű illusztrációkon keresztül próbált egyedit alkotni, úgy hogy közben a csomagolás funkcionális, könnyen felismerhető, esztétikailag minimalista, érzelmileg pedig örömteli legyen. 

A McDonald’s a második gyorsétteremlánc, amely idén új külsővel jelentkezett. Januárban a Burger King mutatta be teljes rebrandingelt arculatát, amiről itt írtunk. Noha mindkét étteremlánc másképp közelítette meg a kérdést, mindkettő jól érzékelhetően nyitott egy játékosabb, fiatalosabb, trendibb megjelenés felé.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Egy macchiato Csontváryval?

Egy macchiato Csontváryval?

Limitált kiadású Mizo Art Coffee kollekció érkezett a Szépművészeti Múzeum és Magyar Nemzeti Galéria együttműködésével. 

Csomagolásmenedzsment háromszáz oldalon

Csomagolásmenedzsment háromszáz oldalon

Dörnyei Krisztina Rita könyve a szakembereket segíti a csomagolást hatékony vállalati eszközzé tenni.

Ázsiában találtak egy nagyon jó megoldást a műanyagzacskó-problémára

Ázsiában találtak egy nagyon jó megoldást a műanyagzacskó-problémára

Több szupermarket-hálózatnál banánlevélbe csomagolják a zöldséget és a gyümölcsöt, jelentősen hozzájárulva ezzel a nejlon elleni küzdelemhez.
Hirdetés