A világ első roma divatmárkája egy színes, izgalmas és kreatív honlappal és online kiállítással összegzi 2020-at.

A világ első roma divatmárkája, a Romani idén ünnepelte alapításának 10. évfordulóját. A bemutatónak a koronavírus miatt sajnos nagyszabású eseménysorozat helyett egy mára egészen megszokottnak számító módját választották. Egy, a márkát méltóan tükröző színes, izgalmas és kreatív honlappal és online kiállítással összegzik 2020-at, amelyben a sok viszontagság mellett szerencsére szép számmal akadtak szívet melengető pillanatok is.

A közösség ereje felbecsülhetetlen. Ez a márka egyik fő mozgatórugója, amihez Varga Erika tervező időről időre visszanyúl munkája során. Többek között ebből az indíttatásból kezdett 2019-ben a Romani Design partnerségi projektbe a csehországi Slovo 21 és szlovákiai Association for Better Life szervezetekkel, akikkel idén roma nőket és fiatalokat vontak be a három ország különböző részeiről. Kreatív divatfoglalkozásaikat és családi archív anyagaikat összegyúrva, azokat némi kortárs szabással kiegészítve a Romani a közönség elé tárta az idei egyik nagy meglepetését, egy mesés kapszulakollekciót.

A Visegrad Fund által támogatott, visegrádi régió roma közösségeinek tradícióira, és azok összefonódására reflektáló kollekciót idén decemberében online mutatták be egy divatesemény keretein belül, a szlovákiai partnerszervezet pedig Kecerovce közelében fotózta a darabokat a helyi roma telepeken élő fiatal lányokkal.

Az idei nehézségeken valahányunkat átsegítő közösségi erő több ízben is megihlette a Romani Design-t. Másik nagy projektjük a közösségi fotózások voltak, melyekben különböző roma csoportokkal együtt dolgozva olyan vizuális anyagokat hoztak létre, melyek méltó emléket állítanak az elmúlt évtized munkásságának, emellett bemutatják, mit is jelent számukra a brand közösségteremtő, identitásépítő és sztereotípiákat lebontó ereje.

A csatkai búcsú, a roma Z generációs értelmiség mellett egy rendkívül fontos téma, a roma nők megítélése is inspirációt nyújtott a fotózások és a tervezés során. 

„A kezdetektől fontosnak tartom, hogy a Romani Design – azon túl, hogy megélhetést és képzést biztosít roma nőknek – egy olyan tér legyen, ahol cigány lányok és nők együtt lehetnek, újrakapcsolódhatnak az identitásukhoz és egymáshoz. Nagyon élveztem ezt a fotózást, ahol ezekkel a tehetséges és csodás nőkkel a szalonunk újragondolt roma enteriőrjében egy közös napot tölthettünk el” – mesélte Varga Erika tervező.

A gazdag képanyagot Pályi Zsófia fotográfus készítette. A közösségi fotózások anyagát, a visegrádi tradíciókra reflektáló öltözékeket és az azokról készített fotókat My Identity My Freedom kiállítás keretein belül tekinthetjük meg. Akár COVID-biztosan az utcáról is 2021. január 15-ig Budapesten a Loffice Budapest Salétrom utcai székháza előtt elsétálva vagy online a RomaniFashion.com oldalon.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Három kollekció az otthon töltött téli napokra

Három kollekció az otthon töltött téli napokra

Szobrászatból kölcsönzött formákkal, izgalmas textúrákkal és természetes anyagokkal segíti a JYSK a lassulást. 

Anna Daubner ruhadarabokkal az ökológiai sokszínűségért

Anna Daubner ruhadarabokkal az ökológiai sokszínűségért

A budapesti divattervező Samsunggal közös kollekciója.

AGNESKOVACS Business kollekciója a hétköznapok ünnepe

AGNESKOVACS Business kollekciója a hétköznapok ünnepe

A megkapó, egyedi, műtárgyat idéző táskák elhozzák a felszabadító felhőtlenséget.

Hirdetés