Kortárs magyar divat & francia design
A Roche Bobois impozáns budapesti showroomja november 9-én egy különleges egyestés eseménynek, design és divat közös ünnepének adott helyszínt. A nemzetközi bútortervezés élvonalába tartozó, francia Roche Boboist mindig is a határok feszegetése és impulzív életigenlés jellemezte. Most először fordult elő, hogy egy magyar divatmárka, a futurisztikus vonalvezetésekről és markáns anyagokról ismert Kata Szegedi, költözött ideiglenesen a bemutató tereikbe. A két brand szellemiségében bár sok a hasonlóság, ez a találkozás mindkettőjüknek új árnyalatokat adott.
Object of Desire
Szegedi Kata szoborszerű, kézzel készült ruháit „Objects of Desire”-ként értelmezi, divat-és designtárgy határán. A 23/24-es tavaszi kollekció darabjai most a megszokott környezetükhöz képest a Roche Bobois kiállítótereiben kaptak új értelmezési keretet, az ikonikus tárgyak között hol drámaian, hol hétköznapian, vagy éppen humorosan installálva.
A karakteres kivágású Roads ruhákat többek között a BUBBLE és az A-PROPOS kanapéra fektették, mintha a tulajdonosuk éppen kikészítette volna őket egy esti eseményre, más szettek az AVA székekre csavarva, vagy a mennyezetről belógatva jelentek meg.
Inspiráció a műfaji határokon túl
Az installációk mellett Szegedi Kata egy kerekasztal-beszélgetéssel készült, ahol Nemes Márton kortárs művésszel, a jövő évi Velencei Biennálé magyar képviselőjével és Pejkó Gergő divatfotóssal beszélgettek. Gergő és a Kata Szegedi a Covid alatt készítettek egy csendélet-szerű, bútorokon fotózott sorozatot, amely az esemény fontos alapja és inspirációs forrása volt. Nemes Márton színes, absztrakt festményei pedig Katáék műhelyében inspirálja évek óta a márka kreatív folyamatait.
Design, enteriőr tervezés, kortárs művészet és divat kapcsolata, valamint az aktuális trendirányzatok kerültek terítékre.
Forrás: sajtóanyag
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.