A design START és a design SPEED program keretében.

A Magyar Divat & Design Ügynökség harmadik éve nyújt szakmai támogatást a hazai piacon való megerősödéshez és a nemzetközi piacok meghódításához mentorprogramok keretében. Eddig tizenkettő feltörekvő és tizenegy piacérett márka fejlődéséhez járult hozzá a design START és design SPEED program, amelyek idén újabb tíz tehetséges formatervező részvételével valósulnak meg. A képzés hazai és nemzetközi szakértők bevonásával segíti a mentoráltakat a vállalkozási ismeretek megszerzésében és folyamataik fejlesztésében.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) kiemelt célja, hogy koordinált szakmai támogatást nyújtson a divat és a design ágazat minden szereplője számára, ezért hatékony és hosszú távú mentorprogramokat dolgozott ki az oktatásfejlesztés stratégiai pillér részeként. A feltörekvő márkák számára a design START program biztosít hazai stabilitást és nemzetközi inspirációt a belpiaci fejlődéshez, a piacérett vállalkozások pedig a design SPEED keretében sajátíthatják el a nemzetközi piacra lépéshez, értékesítéshez és márka pozicionáláshoz szükséges üzleti tudást.

 „Az MDDÜ korábbi mentorprogramjaiban résztvevő formatervezők nívós díjakról, hazai és külföldi magazin megjelenésekről és kiemelkedő elismerésekről számoltak be, alkotásaikat nemzetközi eseményeken, online kiállításokon és vásárokon mutatták be a nagyközönség számára. Szeretnénk évről-évre újabb magyar designvállalkozások fejlődését támogatni és segíteni őket a hazai és nemzetközi siker felé vezető úton, legyen szó feltörekvő márkákról vagy olyanokról, akik már stabil hazai háttérrel rendelkeznek.” – mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

A design START mentorprogram célja, a feltörekvő magyar designmárkák szakmai és üzleti sikereinek előmozdítása, valamint hazai stabilitásuk megteremtése. A háromlépcsős képzés egy hat modulos workshop-sorozattal indul, amelyek során neves iparági szakemberektől tanulhatnak a mentoráltak. Ezt követően minden formatervező az általa választott hazai gyártónál teljesít szakmai gyakorlatot, majd egy nemzetközi study tour keretében francia gyártók munkájába nyerhetnek betekintést és ellátogatnak a méltán híres Maison&Objet lakberendezési szakvásárra is. A harmadik design START mentorprogramban öt márka – Edőcs Márta, KOMOK, OBAI, Vandor Studio és VERBA Home Design – vesz részt, akik esetében kivétel nélkül megfigyelhető az eredetiség, a megvalósíthatóság és a fejlődési potenciál.

VERBA Home Design a design térelválasztóEdőcs Márta faliképeket, objektumokat és ékszereket készít üvegből

Az OBAI beton és kerámia tárgyakat alkot

Edőcs Márta modern, minimalista faliképeket, objektumokat és ékszereket készít üvegből. A KOMOK egy bútor- és designmárka, amely hazai tervezőkkel és műhelyekkel közösen nyújt fenntartható megoldásokat. Az OBAI a szabad kísérletezés jegyében alkot olyan beton és kerámia tárgyakat, amelyek alternatívát nyújtanak a tömeggyártott termékek és a műalkotások között. A Vandor Studio nyüstös szövésű lakberendezési dekorációs textilek tervezésével, illetve egyedi termékek készítésével foglalkozik. A VERBA Home Design a design, a szobrászat és a festészet értékeit olvasztja össze letisztult fatermékek és térelválasztó tárgyak formájában, hangsúlyozva a fenntarthatóság fontosságát.

 KOMOK egy bútor- és designmárkaA Vandor Studio nyüstös szövésű lakberendezési dekorációs textilek tervezésével foglalkozik

Az MDDÜ az olasz Istituto Europeo di Designnal (IED) közösen indított design SPEED mentorprogramja stabil, akár a külföldi piacon való megjelenésre is érett, magyar formatervezőket céloz meg, akik elkötelezettek cégük további fejlesztése érdekében. Az IED szakmai és nemzetközi mentorai öt modulos előadássorozatot tartanak, továbbá a program részét képezik a személyes konzultációk, illetve egyéni projektmunka is. A képzés lezáró szakaszában a formatervezők az IED milánói székhelyén prezentálják projektmunkájukat, illetve egy vezetett study tour keretében inspirálódhatnak a design fővárosában. A kiutazás alkalmával lehetőségük nyílik, hogy B2B találkozók keretében olasz forgalmazókkal és tervező irodákkal találkozzanak, amely hozzásegítheti őket nemzetközi terveik megvalósításában.

A mentorprogram lehetőséget ad a szakmai zsűri által kiválasztott öt márka számára – HANNABI, IO, LumoConcept, Magnelit és Project BRUT – a nemzetközi piacra lépésre, elsajátítva a nemzetközi trendek kommunikációs, projektvezetési, márkaépítési és kereskedelmi technikáit és gyakorlatait.

A HANNABI egy modern kárpitos műhely, ahol a design és képzőművészet találkozásának köszönhetően, tradicionális technikákkal és progresszív anyaghasználattal megalkotott kanapék születnek. Az IO egy holisztikus szemléletű tervező stúdió, ahol bútortervezést, formatervezést, belsőépítészetet és műszaki tudást egyaránt biztosítanak. A LumoConcept egyedi lámpatervezéssel és gyártással foglalkozik, limitált portfóliójuk a fali lámpáktól a dekoratív mennyezeti lámpatestekig terjed. A Magnelit egy moduláris, okos lámpacsalád, amelyek különböző méretben, formában, színben rendelhető mágneses előlapokból és az energiaellátást biztosító base stationból épül fel. A Project BRUT tervezői olyan szemüvegkeretet szerettek volna létrehozni, amely a luxusipar vezető márkáinak kihívója lehet.

HANNABI
IO

MagnelitProject brut

LumoConcept

A Magyar Divat & Design Ügynökség design LAB inkubációs programjáról ebben a cikkben beszélgettünk Bata-Jakab Zsófia vezérigazgatóval.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Ház a tó fölött

Ház a tó fölött

Kabin Csehországból a Les Archinautes irodától.

Indul a „játszma” az Imagine-nél | Építészet Hónapja

Indul a „játszma” az Imagine-nél | Építészet Hónapja

Október az Építészet Hónapja – különleges városi sétákkal és exkluzív épületbejárásokkal várja az érdeklődőket az Imagine.

Organikus építészet 2.0

Organikus építészet 2.0

Parametrikus tervezés: a jövő útja?

Hirdetés