Fenntartható hazai divattervezők termékeiből válogat a Kultúrgorilla ismert emberek ruháihoz „Szeretem a ruhám” című új kiállításán.
A Bartók Béla úti Zipernowsky Stúdió kirakatában október 12-től látható installációban három ismert ember régi kedvenc ruháihoz fenntartható és etikus magyar divattervezők termékeit társítják Csalár Bence divatújságíró közreműködésével.
A fast fashion az egész világon komoly ökológiai és társadalmi károkat okoz. Csak Magyarországon 60-80 ezer tonna ruhát dobunk ki évente, melynek kilencven százaléka hulladékként végzi. A divatos, de rövid életciklusú, környezetszennyező eljárásokkal készült ruhák, bár fillérekbe kerülnek, mégis komoly ökológiai árat fizetünk értük.
Az első budapesti, társadalmi, ökológiai és gazdasági fenntarthatóság jegyében működő design menedzsment műhely, a Kultúrgorilla „Szeretem a ruhám” című kiállításával mindenkit arra szeretne ösztönözni, hogy kevesebbet és tudatosan vásároljon. A négy héten át tartó kirakat-kiállítás a hazai etikus divattervezők kollekcióit bemutatva a ruhák szerethetőségét állítja a középpontba. A kollekciók kiindulópontját egy-egy ismert ember kedvenc régi ruhadarabja adja, melyekhez etikus és fenntartható divattervezők termékeit társítják.
A cél, hogy bemutassák, miként fejleszthető, bővíthető a ruhatárunk stílusunkhoz illő, slow és etikus divat modellekkel, a meglévő kedves darabokra alapozva.
Az első heti válogatásban – amelyben Steiner Kristóf esküvői ruhájához választottak fenntartható darabokat – öt márka szerepel: Zsigmond Dóra Remade kollekciójának Nemes nevű kabátja, a Plantethics ékszerei, Dénes Petra Kauchukka környezetbarát papucsa, egy újrahasznosított anyagokból készült overál a Printától, valamint egy újrahasznosított vinyl lemezekből készült napszemüveg a Tipton Eyeworkstől.
A Kultúrgorilla kurátori csapata mellett Csalár Bence, divatújságíró és könyvszerző vállalt aktív szerepet művészeti vezetőként a projektben. Csalár Bence régóta kutatja a magyarországi fenntartható divat területét, tavaly pedig megjelent A Színfalak mögött – A magyar divat című könyve, amely az elmúlt harminc év legmeghatározóbb magyar divatmárkáit, megmozdulásait, valamint kreatív szakembereit mutatja be.
A következő hetekben további márkákkal jelentkezik a Kultúrgorilla. A második hét főszereplője Szamosi Zsófia, színésznő egyik kedvenc darabja lesz, majd következik Barabási Albert-László pólója, végül a negyedik héten az alapdarabot a közönség adja. Minden bemutatott ruhadarabokhoz érdekes történetek, adalékok kapcsolódnak, melyeket a kirakatban elhelyezett táblán és a Kultúrgorilla weboldalán olvashat el a közönség.
A kiállítás bútorait a Fabrika Stúdió biztosította.
A kirakat-kiállítás megtekinthető 2021. október 12. - november 8. között a Zipernowsky Stúdióban (1114 Budapest, Bartók Béla út 33.).
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.