Hirdetés

A kiállítást a Budapest Design Week keretében rendezték meg először, de még nem maradtál le semmiről. 

Rendkívül népszerű volt az első 360 Design Budapest kiállítás, melyet a Magyar Divat & Design Ügynökség szervezett a Budapest Design Week szakmai partnereként. A rendezvény egy offline és egy online kiállításból állt, melyeken húsz hazai és négy nemzetközi formatervező kapta a főszerepet. A sikernek köszönhetően hazánk tehetségei a vírushelyzet közepette is megkapták azt a láthatóságot, amely elengedhetetlen a piacon való érvényesüléshez. A rendezvény weboldalán még most is megnézhetjük a kiállítást egy virtuális túra formájában.

Október 8-10-ig rendezték meg az első 360 Design Budapest kiállítást a főváros közepén, az Aulich utcában. Az érdeklődők nemcsak a helyszínen tekinthették meg a designerek világszínvonalú alkotásait, hanem a rendezvény honlapján is, ahol virtuális túrát is tehettek (sőt, még most is tehetnek) a 3D-s tárgyak között. Ez a kettőség adta a rendezvény „figitális” jellegét, amely a nemzetközi trendek alapján, a vírushelyzet közepette is lehetőséget teremtett a tehetségek széleskörű és biztonságos bemutatására. 

 HFDA / The Fulldog HFDA / The Fulldog

Az offline kiállítás húsz hazai formatervező munkásságát tárta a látogatók elé; Adamlamp, Codolagni, Error n’more, Hannabi, Kele Sára, KOMONKA, Lakatos Ábel, LumoConcept, Miklósi Ádám, Oleant, Paper Up, Planbureau, Plydesign, Position Collective, RAWfiction, Regős Anna, Sixay, Socowoo, Studio Nomad és Ungár Fanni különböző designtárgyait. A digitális felületen a magyar tehetségek bámulatos munkái mellett, helyet kaptak négy nemzetközi designer termékei is: a cseh Master & Master, a szlovák Crafting Plastic!, a lengyel Phormy, valamint a Máltán alkotó Anna Horváth, magyar formatervező is.

A Magyar Divat & Design Ügynökség ezzel a határokon átívelő megoldással adott régiós jelleget a rendezvénynek, amellyel Magyarország egy lépéssel ismét közelebb került a régiós designipari központi szerep betöltéséhez.

A 360 Design Budapest mindkét platformon hozta az értékesítésösztönző jelleget: az offline kiállítás résztvevői QR kódok segítségével érhették el a kiállítók weboldalait, míg a digitális kiállítás látogatói a tárgyak melletti ikonra kattintva fedezhették fel a designerek történeteit bemutató oldalakat. Aki lemaradt volna a kiállításról személyesen, az év végéig szétnézhet a honlapon, ahol egy rendkívül informatív virtuális túrát tehet, amennyiben nem csupán a kiállított tárgyakat láthatja, de rengeteg információt is kap róla, illetve az alkotóról, láthatja az elérhetőségeket, eljuthat az egyéb munkáihoz. Bizonyos értelemben a virtuális tárlat az eredeti kiterjesztése, mert adott esetben ráérősebben, több részletben is tanulmányozhatjuk a nekünk tetsző alkotásokat.

Fotók: OctogonFotók: Octogon

Persze az sem bánhatta, aki személyesen látogatott el a rendezvényre. Bonta Gáspár, a rendezvény kurátora és programvezetője naponta több tárlatvezetésre invitálta a jelenlévőket, amely a rendezvény során végig maximális látogatószámmal indult el. Az építész-designer szellemesen, alázattal mesélt a kiállított tárgyak mögötti történetekről, illetve átfogóbban a kurátori koncepcióról és a magyar bútoripari hagyományokról, érintve a hazai design történetét is, amit egy évszámokkal teletűzdelt fal is összefoglalt. A látogatók ezen kívül egy VR-szemüvegben is teljesíthették a hétvégi design-körtúrát.

Az érdeklődők nemcsak a formatervezés világához kerülhettek közelebb, hanem annak meghatározó alakjaihoz is: szinte mindegyik kiállító személyesen is ellátogatott a helyszínre, így a rendezvény a fogyasztók és a tervezők közötti kapcsolatok megerősítésében is jelentős szerepet játszott. 

„Óriási büszkeséggel tölt el minket, hogy a kihívások közepette is sikerült ennyi embert mozgósítanunk a 360 Design Budapesttel: több mint hatszázan regisztráltak az eseményre, így szinte mindhárom nap teltházas volt az óránként ötven főt fogadó kiállítás – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője. – A rendezvény kiemelt médiavisszhangja miatt intenzív láthatóságot kaptak a magyar formatervezők: összesen harminc hazai infleuncer látogatott el az eseményre és közel hatvan sajtómegjelenés született a témában.” 

A 360 Design Budapest digitális kiállítása év végéig minden érdeklődő számára „nyitva áll”.

1 / 9 fotó



Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

NFT értékesítés és egy világhírű divatikon

NFT értékesítés és egy világhírű divatikon

Hamarosan Budapest Fashion & Tech Summit.

„A design jelen van a mindennapjainkban”

„A design jelen van a mindennapjainkban”

A 360 Design Budapest kiállításon Kovács Kristóf Seat, Pedestal és Divide munkái is megtekinthetők.

NFT értékesítés és egy világhírű divatikon

NFT értékesítés és egy világhírű divatikon

Hamarosan Budapest Fashion & Tech Summit.

„A design jelen van a mindennapjainkban”

„A design jelen van a mindennapjainkban”

A 360 Design Budapest kiállításon Kovács Kristóf Seat, Pedestal és Divide munkái is megtekinthetők.

NFT értékesítés és egy világhírű divatikon

NFT értékesítés és egy világhírű divatikon

Hamarosan Budapest Fashion & Tech Summit.

„A design jelen van a mindennapjainkban”

„A design jelen van a mindennapjainkban”

A 360 Design Budapest kiállításon Kovács Kristóf Seat, Pedestal és Divide munkái is megtekinthetők.

Hirdetés
2020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1