Baráth Dávid munkája a „The Bauhaus Brand 1919-2019: The Victory of Iconic Form Over Use” című kötetben.
A sokunk szívéhez oly közel álló mozgalom, a Bauhaus 2019-ben ünnepelte alapításának századik évfordulóját. Ennek kapcsán adták ki a Bauhaus eszmét, stílust éltető nemzetközi grafikai munkákat felvonultató, „The Bauhaus Brand 1919-2019: The Victory of Iconic Form Over Use” című kötetet, amelybe a szerkesztők egyetlen magyarként Baráth Dávid plakátját válogatták be olyan óriások mellett, mint a Google vagy a Bauhaus-Archiv.
Baráth Dávid emblematikus plakátja eredetileg az MMA Iparművészeti és Tervezőművészeti Tagozata által kiírt „Bauhaus 100” című pályázatra készült még 2019-ben, és azóta több helyen is bemutatták szerte a világban.
Fontos és érdekes egybeesés, hogy a centenáriumot ünneplő „The Bauhaus Brand 1919-2019: The Victory of Iconic Form Over Use” című kötetbe Dávid munkája éppen a 100-as sorszámmal került be.
„Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a több ezer alkotás közül kiválasztott grafikámat a szerkesztők egyetlen magyar műként méltónak találták arra, hogy olyan óriásokkal szerepeljen egy oldalon, mint a Google vagy a Bauhaus-Archiv” – jegyezte meg a tervező.
A Bauhaus Dessau Alapítvány volt igazgatója, Philipp Oswalt által szerkesztett könyvben megtalálható az összes ismert Bauhaus logó, tipográfiai alkotás, grafika, épület és tárgy, méghozzá olyan nagyságoktól, mint Max Bill, Kassák Lajos, Walter Gropius, Le Corbusier, Moholy-Nagy László, Oscar Schlemmer, Marcel Breuer, Adolf Loos, Frank Lloyd Wright, Otto Wagner, Josef Hoffmann és még sokan mások.
A kötetet erre a linkre kattintva tudod beszerezni.
Studio Barath | Web | Instagram | Facebook | Behance | LinkedIn
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.