VELÓ, MONÓ és LENA – a „taktikai urbanizmus” rugalmas megközelítései a VPI Betontól

Idén magyar cég is képviselteti magát Európa egyik legnagyobb designeseményén, az Eindhovenben megrendezett Dutch Design Weeken. A VPI Beton biciklizési infrastruktúra fejlesztéséhez kapcsolódó projektje a DDW Embassy of Mobility kiállításán mutatkozik be. 


A holland design hét

A holland design hétre idén október 21. és 29. között kerül sor: kiállításokkal, workshopokkal és egyéb programokkal várják az érdeklődőket. A DDW a kísérletezésre, az innovatív ötletekre, és a jövő designmegoldásaira helyezi a hangsúlyt: 2600 tervező munkáit, ötleteit mutatják be 110 helyszínen, és több mint 350 000 érdeklődőt fogadnak a világ minden tájáról. A VPI kiállításának is otthont adó Embassy of Mobility célja az élhető városok megteremtése kreatív alkotókkal, például tervezőkkel és mobilitási szakemberekkel, de projektjeikbe bevonják a városlakókat és a vállalatokat is.
 


A VPI projektje a holland design héten

A mikromobilitás, és ezen belül különösen a kerékpározás a járvány, az emelkedő üzemanyagárak és az egészségesebb életmódra való növekvő igény miatt rohamosan növekszik. A biciklizéssel kapcsolatos fejlesztések két legfontosabb szempontja a biztonság és a tárolás – a VPI a VELÓ és a MONÓ mobil biciklitárolót, illetve a LENA áttelepíthető kerékpársáv-elválasztót kifejezetten az ezekkel kapcsolatban felmerülő kihívások akár ideiglenes megoldására fejlesztette ki. Mindhárom termék feltűnt már Budapest közterületein, illetve pop-up eseményein (például a RAKPARTON), és most a holland design hét látogatói is megnézhetik és kipróbálhatják őket.
 


Taktikai urbanizmus

A VPI projektje a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésének megoldására a „taktikai urbanizmus” rugalmas megközelítését alkalmazza. Ez a városfejlesztési irányzat rövidtávú, akár ideiglenes megoldásokkal segíti a hosszútávú változtatásokat. A városi kerékpáros infrastruktúra fejlesztése ugyanis sokszor nem tud lépést tartani a forgalom növekedésével, nagy kihívást jelent minden, akár csak átmenetileg forgalmas helyen tárolókat vagy biztonságos sávokat létrehozni. Ez különösen igaz azokra a városokra, ahol a kerékpározásnak mint mindennapi közlekedési módnak kevésbé van kialakult hagyománya. 
 


A biciklizés gyors fejlődésére a VPI olyan rugalmas megoldásokat kínál, amikkel a városok képesek gyorsan reagálni a mikromobilitás új kihívásaira. A VPI biciklitárolóit és kerékpársáv-elválasztóját rendkívül gyorsan ki lehet helyezni a köztérre, és mindegyik könnyen eltávolítható vagy áthelyezhető, így gyorsan illetve akár ideiglenesen is lehet velük reagálni a felmerülő igényekre. A VELÓ biciklitárolót például néhány ember pár perc alatt össze tudja szerelni, és ha nincs szükség rá, akkor nagyon gyorsan el is lehet távolítani. Nincsen szükség semmilyen helyszíni építésre, útbontásra vagy helyszíni felújításra. 

 

VPI Beton | Web | Facebook | Instagram

 

Forrás: sajtóanyag


 

További képek a galériában!




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Magyar biciklis projekt a holland design héten

Magyar biciklis projekt a holland design héten

VELÓ, MONÓ és LENA – a „taktikai urbanizmus” rugalmas megközelítései a VPI Betontól

Legyél te is a VPI Beton tervezője!

Legyél te is a VPI Beton tervezője!

Indul a Call for Designers program.

Zero City – designszemléletű fenntartható közösség a Pap-szigeten

Zero City – designszemléletű fenntartható közösség a Pap-szigeten

Bolgár Eszter (KREA Design Iskola) enteriőrtervező-belsőépítész hallgató diplomamunkája.

Hirdetés