A Samsung legújabb innovációja, amelyet egy magyar kutatócsoport módszerét használva fejlesztett, színtévesztő emberek millióinak életminőségét fogja jelentősen javítani. 

A Samsung legújabb innovációja, amelyet egy magyar kutatócsoport módszerét használva fejlesztett, színtévesztő emberek millióinak életminőségét fogja jelentősen javítani. A SeeColors a világ első olyan mobilalkalmazása, amely meghatározza a színtévesztés fajtáját és mértékét, majd ahhoz igazodva a SeeColors Smart TV alkalmazás újrakalibrálja a néző számára a televízió képernyőjét. A színtévesztők így olyan, színekben gazdag vizuális élményt kapnak, amilyenben eddig nem lehetett részük. 

„Szemünk fénye”, a látásunk a legfontosabb érzékünk. A legkisebb hiányossága vagy torzulása is jelentősen ronthatja az életminőségünket. A világon közel 300 millió, Magyarországon pedig közel félmillió ember a teljes színskála csak egy bizonyos részét látja , amelynek következtében nehezen tudja megkülönböztetni az egyes színeket. A színtévesztés meglepően gyakori látási rendellenesség, amely a férfiak 8 és a nők fél-1 százalékát érinti, és a fiatalabb, huszonéves generáció körében fordul elő leginkább. 

A színtévesztés sok szempontból hátrányos: a nem megfelelő színdekódolás miatt elvesző információ lassítja az észlelést, késlelteti a reakcióidőt, és megnehezíti a döntéshozatalt a hétköznapi helyzetekben. Ez pedig kihat a színtévesztő karrierjére, életminőségére. Mivel a színtévesztést aránylag ritkán diagnosztizálják, sok színtévesztő ezt nem is tudja magáról, hiszen sohasem látta a körülötte lévő világot a valódi színeiben. De most mindez megváltozik. 

Egy magyar kutatócsoport – a Dr. Wenzel Klára vezette Colorlite® – több mint húsz éves tudományos munka eredményeként olyan diagnosztikai módszert dolgozott ki, amellyel minden korábbinál pontosabban megállapítható a színtévesztés típusa (vörös, zöld vagy kék érzékelők működésének hibája) és mértéke (enyhe, mérsékelt vagy súlyos). 

A Samsung a magyar Colorlite közreműködésével fejlesztette ki a SeeColors mobiltelefonos és Tizen-alapú Smart TV alkalmazáspárt. A SeeColors használata egyszerű. Először a Galaxy App Store és Google Play áruházakból ingyenesen letölthető mobilalkalmazás  meghatározza a színtévesztés típusát és mértékét. Majd a felhasználó összekapcsolja az okostelefonját a Samsung Smart TV-jével, vagy közvetlenül letölti az alkalmazást a Smart TV App Store-ból a tévéjére. (Az előre telepített alkalmazás a Samsung 2016-os SUHD Smart TV-in található meg) Végül az applikáció az okostelefonos teszt alapján újrakalibrálja a képernyő színeit, amelynek köszönhetően a színtévesztő felhasználó korábban sohasem tapasztalt, élénk és valósághű színekben élvezheti a televízió képernyőjén megjelenő tartalmakat.

„A színtévesztés szűrése kevéssé elterjedt, így rengetegen vannak, akik nincsenek is tisztában ezzel a hiányosságukkal. Ha pedig tudnak is róla, elképzelni sem tudják, hogy miről maradnak le, hiszen ezeket a színeket sosem látták még. A Samsung egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a technológián keresztül javítson az emberek életminőségén. A színtévesztő emberek számára pedig a valódi színek látása egy korábban soha nem tapasztalt, meghatározó élményt jelent.” – mondta el Rózsa Márton, a Samsung Magyar Zrt. szórakoztató elektronikai üzletágának vezetője, és hozzátette: „A kijelzőtechnológiában a színhűség az egyik legfontosabb tényező. Arra törekszünk, hogy ezen a téren tovább erősítsük technológiai fölényünket. A magyar kutatók módszerére építve még azok számára is élethű és valódi színeket vagyunk képesek megjeleníteni, akik színtévesztéssel élik a mindennapjaikat. Szívet melengető érzés, hogy emberek ezrei, tízezrei a Samsung tévéiken láthatják először a világot a maga sokszínűségében . Olyan ez, mintha ablakot nyitnánk egy új világra.”

A Samsung törekvéseit már rangos díjak is elismerik. A 2016-os Cannes Lions Kreatív Fesztiválon a SeeColors alkalmazás a „Mobile - Networked/Connected mobile technology” és „Digital Craft - Innovative use of technology” kategóriákban is Bronz Oroszlán díjakat nyert. 

A SeeColors projekt a Samsung 2013-ban indított „Launching People” kampányának részeként valósult meg. A kampánysorozat célja, hogy felkutassa azokat a kreatív és innovatív ötleteket, amelyek megmutatják a technológia erejét a társadalmat érintő valós kihívások megoldásában.

A bemutató videó itt tekinthető meg: https://www.youtube.com/watch?v=NIehbOsmqBc

A SeeColors alkalmazásról bővebb információ a következő honlapon érhető el: http://www.samsung.com/hu/launchingpeople/

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Művészet még sosem került így a falra

Művészet még sosem került így a falra

A Frame okostévé digitális formában hozza el nemzetközi és magyar festők műveit.

Extravagáns élményközpontot nyit Londonban a Samsung

Extravagáns élményközpontot nyit Londonban a Samsung

A Coal Drops Yardon lévő 20 000 m²-en a helyi kultúrát és a cég innovációit is bemutatják.

30 éve Magyarországon a Samsung

30 éve Magyarországon a Samsung

Az ünnepi évet többek között egy jövőkutató kerekasztal-beszélgetéssel kezdte meg a vállalat.

Hirdetés