Európában is bemutatkoztak a Budapest Select ernyőmárkája alatt összegyűlt tehetséges magyar tervezők.

Épp csak beindult az őszi szezon, a magyar tehetségek máris Európa több nagyvárosában bemutatkozhattak a Magyar Divat & Design Ügynökség egységes Budapest Select ernyőmárkája alatt. Elsőként Párizsban, a Maison&Objet designipari vásáron tíz hazai alkotó bútorait, lámpáit és kerámiáit tekinthették meg az érdeklődők. Ezután a Milano Fashion Weeken hét magyar divattervező mutathatta be 2022-es tavaszi/nyári kollekcióját Európa egyik divatfellegvárában.

A Budapest Select célja, hogy a hazai tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által nagyobb nemzetközi figyelmet kapjanak, ebben pedig két fontos rendezvény is segített szeptemberben.

Maison&Objet 2021

A Maison&Objet vásáron a 10 kiváló magyar alkotó designtárgyai a trenddiktáló márkák helyszíneként ismert Signature Hall-ban kaptak helyet. Az idei megújult standkoncepció sikert aratott, hiszen ötletes térelválasztó megoldásainak köszönhetően az egyedülálló alkotások még inkább érvényesültek és felkeltették a külföldi megrendelők, forgalmazók és viszonteladók érdeklődését, így számos egyeztetés és tárgyalás vette kezdetét a buyerek és tervezők között.

Az eseményen való megjelenés hatására több mint 600 megkeresés érkezett a magyar formatervezők munkái iránt.

A Budapest Select stand mellett, a szakvásárral egy időben az MDDÜ design LAB inkubációs programjában résztvevő hét tervező-gyártó páros szériaérett termékeit a Valorisation de l’Innovation dans l’Ameublement (VIA) – francia designintézet – Le French Design Galerie épületében mutatták be a Paris Design Week alatt, mely a designhét egyik hivatalos helyszíne is volt.

A Kele Sára-féle Tangens Párizsban

Nemzetközi visszhang

A magyar tervezőkre a külföldi sajtóban is felfigyeltek. A Marie Claire Maison megjelentette az általuk legjobbnak, legfrissebbnek tartott designerek listáját a dekoráció és design terén, a Budapest Select standon bemutatott Tangens Office Home bútorcsalád a megtisztelő 12. helyen szerepel az összeállításban, amelyet Kele Sára tervező a Rotte Groupal közös együttműködésben hozott létre az MDDÜ design LAB inkubációs programja során. A Tangens a napokban Red Dot-díjat is kapott.

„Hatalmas büszkeség számunkra, hogy design és divat oldalon egyaránt sikeres nemzetközi szereplésekkel indíthattuk az őszt. Formatervezőink Párizsban, míg divattervezőink Milánóban mutatkoztak be a szakma és a nagyközönség előtt, és alapozták meg ezzel a nemzetközi piacra lépésüket – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója. – Ezek a világszínvonalú események kiemelt lehetőségek a márkák számára nemzetközi kapcsolataik építésére. Mind a Maison & Objet designvásáron, mind a Milano Fashion Weeken hatalmas volt az érdeklődés a magyar divat- és formatervezők iránt és több száz megrendelői egyeztetés indult el a forgalmazók és a designerek között.”

A Milano Fashion Weeken a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) és az MDDÜ közös Nemzetközi Mentorprogramjának résztvevői kaptak lehetőséget, hogy bemutassák legújabb, 2022-es tavaszi-nyári kollekcióik darabjait. Az olasz divatfővárosban a Budapest Select Collective Fashion Show kifutóin négy magyar márka – ABODI, CUKOVY, Elysian és Kata Szegedi – kápráztatta el a nemzetközi közönséget kollekciójának darabjaival. A milánói divathét során a bemutató mellett a Fashion HUB kiállítóterében is megjelent négy hazai tervező – ALMA, Kata Szegedi, NINI és ZIA budapest – alkotása.  

Sztárok a nézőtéren is

A kifutók mellett a nézőtéren olyan híres szakmabeliek képviselték magukat és figyelték a magyar márkák bemutatóját, mint Sara Sozzani Maino, a Vogue Talents vezetője, Riccardo Grassi, a Studio Zeta Milano alapítója, vagy Carlo Capasa, a CNMI vezetője. Az érdeklődés a magyar tehetségek iránt később is folytatódott, hiszen a Fashion HUB kiállítóterébe egész héten érkeztek a látogatók megnézni az alkotásokat, köztük olyan neves szakemberek, mint Suzy Menkes, újságíró és divatkritikus. A márkák komoly értékesítési lehetőségekre is szert tehettek, ugyanis számos nemzetközi buyer látogatott el a Budapest Select Collective Fashion Show-ra és a Fashion HUB helyszínére egyaránt. Többek között képviseltette magát a Beams, a Biffi Milano, a Bloomingdale’s, a Concento, a Galeries Lafayette, a Rinasciente és a Selfridges, amelyek közül többen a tervezők kollekcióit külön-külön is megnézték. A Budapest Select Collective Fashion Show felvételei visszanézhetőek.

Sara Maino, Carlo Capasa és Bata-Jakab Zsófia

Itthon is tartogat még meglepetéseket az ősz, ugyanis a Magyar Divat & Design Ügynökség mostantól Budapesten várja az érdeklődőket tematikus rendezvénysorozatával. Októbertől megérkeznek a divat- és designprogramok a fővárosba és ismét a tehetséges divat- és formatervezők, valamint elképesztő alkotásaik veszik át a főszerepet. A Fashion & Design Autumn olyan további eseményekből áll, mint a 360 Design Budapest kiállítás, a Budapest Central European Fashion Week, vagy a Budapest Fashion & Tech Summit.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Technológiai fejlesztésekkel segítenék a divat-és designipari kkv-k megújulását

Technológiai fejlesztésekkel segítenék a divat-és designipari kkv-k megújulását

Összefog a Divat & Design Ügynökség az Innovációs és Technológiai Minisztériummal.

Online üzleti közösséget épít az MDDÜ

Online üzleti közösséget épít az MDDÜ

Elindult az ügynökség gyártásfejlesztést célzó platformja.

Nemzetközi összefogást kezdeményezett az MDDÜ

Nemzetközi összefogást kezdeményezett az MDDÜ

A Magyar Divat & Design Ügynökség vezetésével hazánk iránymutató szerepet tölt be a régió válságkezelő folyamataiban.

Hirdetés