Designirodáktól az agilis irodaterekig -  27 egyedi munkakörnyezet került shortlistre

Hosszú út vezetett a designirodák koncepciójától a második otthont nyújtó terekig, majd az agilis irodákig. Egy évtized alatt a munkakultúra változásával a hazai irodaterek is drasztikus minőségi ugráson estek át, a multinacionális cégek hazai leányvállalatainak irodadesign koncepciói számos esetben az európai irodaközpontok mintájává váltak. Idén 10 éves a nemzetközi szinten is egyedüli, független, munkahelyi környezetre fókuszáló tematikus ingatlanszakmai díj. A 2019-es Az Év Irodája versenyen 27 egyedi munkakörnyezet került shortlistre
Dealogic Planet - Az Év Irodája Díj 2018-as győztese

Az irodai forradalom a Google irodák megjelenésével kezdődött 10 éve. Ezzel párhuzamosan indult el Az Év Irodája verseny is, köszönhetően annak, hogy a startup cégek itthon is elkezdtek dizájnirodákat építeni. Erre a tendenciára a munkáltatók mellett a szolgáltató cégek is gyorsan reagáltak: a bútoros gyártó cégek, a tervezők és az irodaházfejlesztők is egyre bátrabban álltak hozzá az új típusú koncepciókhoz.

Jelentős változás az elmúlt 10 évben az is, hogy számos esetben már a munkatársakat is bevonják az irodatervezésbe: a HR-es kollégák felméréseket végeznek a munkatársakkal arról, ki milyen térben érezné jól magát.

Az extravagáns dizájn mellett új szempont a második otthon filozófiája is. Rugalmasabb a munkavállalói időkeret és a munkahely is, így ahhoz hasonló komfortot nyújtanak a vállalatok már az irodában is, mintha otthonról, a kanapéról dolgoznának a munkavállalók. Ennek az irodaevolúciós folyamatnak jelenlegi végpontja az agilis irodatér koncepciója a cégeknél, amely gyorsan le tudja követni a szervezeti változást és az egyes csapatok mozgását is.

Az elmúlt 10 évben tehát a munkavállalói kultúra és a munkatér alapjaiban változott meg, ami mára bizonyíthatóan kihatott a munkavállalói jóllétre is. Az Év Irodája díj szervezői idén is felmérést készítettek a pályázókkal, ahol a válaszadók 40%-a szerint az új irodába költözés után egyértelműen nőtt a belső elégedettség, hatékonyabb lett a munkavégzés és erősödött a cég presztízse munkavállalói közt. A jelölt irodák több mint 50%-át a technológia, a kereskedelem, a pénzügyi-jogi és tanácsadó szektorba tartozó cégek nyújtják.
Syngenta - Az Év Irodája Díj 2011-es győztese

A cégek dolgozóinak közel 40%-a pedig az Y generációhoz tartozik, akik számára ma már közel ugyanannyira fontos szempont a munkakörnyezet, mint a fizetés vagy a karrierlehetőségek.

A hazai irodadesign fejlődéséről sokat elárul Az Év Irodája díj nevezőinek száma is. Míg 2010-ben alig 30 iroda jelentkezett, addig idén ez a szám már meghaladta a 170-et.

„Tíz éve még csak a legnagyobb startup cégekre volt jellemző a magas minőségű irodadesign kialakítása, hiszen a munkavégzés teljesen máshogy alakult náluk, mint egy átlagos multicégnél. A startup cégek mellett ma már a kis létszámú reklámügynökségektől a KKV cégekig és nagyvállalatokig mindenki felismerte, hogy a megfelelő munkakörnyezet kulcsfontosságú a munkaerő toborzásban és megtartásban, hatással van a munkavállalók jóllétére, valamint a teljes vállalati kultúrára” – hangsúlyozta Fodor Dániel, Az Év Irodája verseny főszervezője.

Az Év Irodája verseny shortlistesei: 

  • A netpincer.hu irodája - Budapest 
  • A WorldQuant irodájának bővítése 
  • ABW Office Space for TETRA PAK 
  • ALL YOU CAN MOVE Iroda 
  • Az egyedülálló új DANONE iroda 
  • Balasys 2.0 
  • BB Industry Office 
  • BLUE Iroda 
  • CA IMMO iroda 
  • Ceetrus Hungary Kft. 
  • Design Terminal 
  • DVM group Design Iroda 
  • EATON Business Service Center Expansion 
  • EPAM C5 
  • FITOUT Iroda 
  • Forestay 
  • GMB Solutions 
  • Infogroup 
  • Jaguar Land Rover Iroda 
  • Légmester - E6 System 
  • Magyar Telekom és T-Systems székház 
  • PAJTÁS - Étteremből iroda 
  • PALAZZO HUNYADI 
  • Positive Adamsky HQ 
  • Testvérirodák a HillSide Irodaházban 
  • TransferWise 

Az Év Irodája díj esélyesei közé 27 irodát választott a zsűri. Az Év Irodája verseny éves kísérő szakmai eseményén, a 2020. március 26-án  megrendezendő OfficeUP irodai márkaépítés konferencián a nemzetközi és a hazai trendekre reflektálva idén az Office Branding lesz a kiemelt téma, ahol az agilis iroda, a fókuszcsoportos tervezés és a családbarát munkatér kialakításának legújabb irányai mellett az is kiderül, kik lesznek a 2019-es verseny győztesei.

Forrás: Sajtóközlemény, borítókép: ACG Reklámügynökség - Az Év Irodája Díj 2017-es győztese.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Romkocsmából iroda: megvannak Az Év Irodája Verseny nyertesei

Romkocsmából iroda: megvannak Az Év Irodája Verseny nyertesei

Több olyan cég is nyert, amelyik a világ több országából csábított haza magyar munkavállalókat.

SMART SHOWER: A Roca új okos zuhanyrendszere a teljes körű komfortérzetért

SMART SHOWER: A Roca új okos zuhanyrendszere a teljes körű komfortérzetért

Élvezze az intelligens zuhanyrendszer előnyeit fürdőszobájában, engedjen teret a technológiának és használja ki a személyre szabott funkciókat!

Álmodj közösségi padot és pályázz!

Álmodj közösségi padot és pályázz!

Fiatal tervezők mobil utcabútorai teszi majd még élhetőbbé a Bartók Béla Boulevardot.

Hirdetés